Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: meditation
Läst 850 ggr
anna-08
0

Zen-meditation

Är en Meditation som jag använder mig av..!Vill dela med mig till den som vill ;)

Zen är läran om verkligheten , om HUR man erfar verkligheten & om HUR man lever rotad i verkligheten - ett uttryck för inre erfarenhet. Denna Meditation får dig att utveckla både kropp & medvetande med målet att bli upplyst & vinna insikt i självets sanna natur.

Ett centralt begrepp i zen-meditation är zazen som betyder att sitta i koncentration.Den är baserad på en bestämd kroppshällning & andningsteknik.

Du sitter rak i ryggen vanligen med korslagda ben(lotusställning)& andas rytmiskt & långsamt.Kroppshållningen påverkar ju medvetandet på samma sätt som medvetandet påverkar hållningen.)

Håll ögonen halvöppna(då slutna ögon kan leda till att du avskärmar dig från livet & du blir sömnig)Se med en uppmärksam men okoncentrerad blick.

Tanken är att medvetandet ska ge sig mer & mer till känna.Sinnet ska befrias från alla ideer & försättas i ett tillstånd av absolut tomhet.Tankeverksamheten ska "ner på noll".Du kommer att känna en kroppslig & själslig balans.!Du kommer att kunna möta verkligheten på ett annat sätt-precis som den är!

Enkel Meditation & lätt att utöva för vemsomhelst & nästan vartsomhelst ;)      Kram Anna

Katarinaj
0

Tack, Anna_K den ska jag prova, det är som du säger en Meditation man kan göra var som helst…

Jane-Lyzell
0

Intresant! tack!Skrattande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[kvasthilda1972]
0

Jag har gjort denna Meditation när jag jobbade på Mölndals sjukhus där en präst var lärare, efter vi suttit 20 min skulle vi resa oss upp och gå sakta runt cirkeln där vi suttit tills vi kom tillbaka till vår plats.

Denna Meditation gjorde mycket gott för mig!!!

stina63
0

kanske ska testa denna medition verkar vara intressant.

ha det gott Tina