Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 726 ggr
kybele
0

Är livet en illution?

Hade inatt en väldigt sömnlös natt,låg och tänkte på ditt och datt.

Funderade mycket på livet och vad vi igentligen lever i och om livets mening. Vad ÄR livet igentligen?

Tänk om detta livet bara är en illution av en dröm som någon drömmer,att när vi som vi tror dör,vaknar till de liv vi igentligen ska leva i,och att när man svimmar eller går in i koma vaknar upp ur drömmen man drömmer,så att igentligen är livets mening bara att vakna upp ur illutionen?

Har många tankar och funderingar,detta är en av dom… vad tror nì?

stina63
0

ja Kybele sådana tankar kan jag också få mellanåt. Den riktiga livet är kanske på andra sidan och detta liv är kanske bara en dröm.. Vem vet..kanske som matrix filmen.

kybele
0

ja,vem vet igentligen vad som är rätt och vad som är fel igentligen… den som verkar mäst knas kanske är närmast sanningen vem vet :)

Soffe
0

Jag tror inte att livet är en illusion.. Jag tror på att livet är en skola.. Men något som fick mig att tänka på nu är, om vi levt många tidigare liv.. Vem var vi från början då? En kropp eller själ? Tänk va många själar det måste finnas om vi har levt och ska leva om och om igen..

anna-08
0

Mycket intressant..!

Ingen vet nog säker vad som är riktigt rätt & fel ! Det enda man med säkerhet kan säga är att alla får vetskapen en dag & alla har tillträde till den andra sidan..!

Jag kan berätta att jag varit med om en nära döden upplevelse…& då jag var på väg att lämna kroppen så kunde jag inte se det materiella i salen mer…dom små detaljerna såsom klockvisare..klädhängare mm var borta..Det har fått mig att bli stark i min tro..;)

Kram Anna

Soffe
0

Intressant det du har skrivit Anna :)

blombuketten
0

#0. Ja, såna tankar får jag också då och då. Känns rätt konstigt när man börjar tänka i de banorna. Är vi eller är vi bara en slags illusion. Drömmer jag bara om detta och finns någon annanstans.

#3. Lite som hönan eller ägget, vilket kom först?

kybele
0

#4 jag förstår hur du menar,men de är de jag menar… att då man "dör" är kanske ett avslut enbart på den dröm man drömmer för att vakna till de liv man lever igentligen…

Soffe
0

#6 Hehe.. Ja hönan o ägget var ett bra exempel :)

anna-08
0

#7 Ja,det är en intressant teori..Jag tror att vi lever liven parallelt på något sätt..att allt är här & nu..!

Man kan ju fundera sig galen om man börjar gå djupare i det..Hehe…Men det är mycket intressant & ibland behöver vi klura fram å tbx & även ta in andra möjligheter å teorier….! Det är så otroligt stort område & vi får ju svaret en dag då vi träder upp i den andra dimensionen ;)   Kram

kybele
0

#9 man kan ju göra de men samtidigt är de ganska skönt och ha dessa funderingar för man lär sig enormt mycket på vägen av de.. kanske vi inte träder upp.. kanske vi bara vaknar upp :) ;)

anna-08
0

Ja..jisses..vilket uppvaknande ;) Visst är det så..Skönt att klura & fundera..det gör jag oxå ofta på både stort & smått ;)

Kram

kybele
0

jag tror af att man en dag ser sakerna man ser nu på helt annat vis då de som sker sker… att detta man tror sig veta igentligen inte är något som är vad de ska.. att de vi valt för oss som lever här och nu igentligen inte har en mening utan de som vi tyckte var betydelse löst var just de som var den stora saken att lära av..

blombuketten
0

Lite som att fundera vad som finns bakom himlen, den del vi tycker oss se för att det ser blått ut. För var tar det slut……någonstans måste det ju finnas ett "tak". Fast om det finns ett tak……vad finns utanför det osv osv. Börjar man så är risken stor för många gråa hår Glad.

anna-08
0

Hehe..så rätt blomman;)..Dom gråa håren kommer nog fortare än man tror OM man grubblar FÖR djupt !  Kram på dig!

kybele
0

#13 kanske därför ja redan har några st ;) ÄLSKAR sånna tankar att bolla… i perioder :) tror inte de finns några början eller slut… bara att vi människor MÅSTE ha ett slut o en början

Newage
0

Låter som "Matrix".
Matrix är en simulation av en värld där människorna lever normala liv….Cool
http://sv.wikipedia.org/wiki/Matrix

Kronbom
0

Inlägget är borttaget pga personligt påhopp

//Elisabeth.J

kybele
0

:) ja,vem vet de kan vara som matrix :)