Änglarnas tofflor...
Vet inte vem som kastade fram att dammet hemma är egentligen änglars små tofflor, men det satte i alla fall igång inspirationen hos mig så jag satte mig ner och skrev en liten historia;
------------------------------------------
Det var en dag när jag skulle städa hela huset alldeles själv, jag såg dammtussarna hopa sig i hörnen och kände den djupa sucken stiga från min mage… Ingenting var så tråkigt som att städa och ingen fanns heller som kunde hjälpa mig och göra det hela lite roligare…
Men jag tog fram dammsugaren och skulle börja suga upp tussarna, när jag plötsligt hör en kör av röster som skriker:
- "NEJ, INTE VÅRA TOFFLOR!!"
Bestört stänger jag av dammsugaren och ser mig omkring för att utröna var rösterna kommer ifrån, men jag ser ingen och sätter igång dammsugaren igen och slurp, så for dammtussen in i påsen…
Nu hör jag tunga snyftningar från flera håll och stänger av dammsugaren och frågar;
- "Vad pratar ni om och vilka är ni?"
Då ser jag plötsligt små skira väsen stå på mitt golv, alldeles barfota och tårögda. De hickar fram;
- "Vi är änglar och du har just sugit upp våra tofflor, nu måste vi frysa hela vintern!"
- "Nej, inte behöver ni det inte", säger jag storsint. "Jag ska bara dammsuga huset och sen kommer jag att hälla ut min påse i uthuset här utanför, så kan ni få era tofflor igen… Blir det bra!?"
- "Ja, det blir bra. Men vi tycker om att slänga våra tofflor inne hos dig, du tvingar oss nästan att köpa nya tofflor… Inte förrän nu, när du hör oss, kan vi få använda tofflorna ett tag till!"
Så gick det när jag kom underfund med att mina dammtussar egentligen var tofflor, samt att jag kunde hjälpa änglarna att använda sina tofflor åtminstone en dag till!!
Anna, var det du som sa att det var ängla-tofflor??? Jag har ett svagt minne
Tusen kramisar på er
Många Goa Kramar
Annisangel
Vilken härlig historia… Ja tänk det är kanske änglarnas tofflor som ligger hos en på golvet och guppar… Hehe de gör ju att man kanske har en anledning att låta bli att dammsuga hemma..
Kram Tina
#1 *fniss* Ja, det är ju en vinkel att se på det!!!
Många Goa Kramar
Annisangel

Ditt inlägg gjorde mig glad…Änglatofflor…..va fint att jag också har såna i mitt hem, det ska jag aldrig glömma.
"Vandra i skönhet"
Kram Xinluo
Helt underbart inlägg Annisangel …Toppenbra!Tack 
Om det var mig du menade i ditt inlägg så brukar jag säga att dammtussarna är änglarnas tofflor…det får mig att inte ha så dåligt samvete över städningen ;) Hihi……Kram Anna

Vilken härlig berättelse :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Åh, tack alla söta vänner!!
Kram och jo det var nog du ja, Anna_K 
Många Goa Kramar
Annisangel
#6 Tänka sig…att du minns det ;) Värmer mitt hjärta..!
Kram Anna