Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 2716 ggr
BjornI
0

Besviken!

Hej

Som kanske någon av Er vet sedan tidigare inlägg, om inte, så är jag en taxichaufför i Skåne. Mitt pass startade klockan 17.00 igårkväll och jag gick av efter midnatt typ.

En av mina kunder denna kväll tittar stort på mig innan hon hoppar in och sätter sig i framsätet… med följande kommentar :

-jag sätter mig här i framsätet om det går bra.. jag brukar inte göra det när det är en en utländsk chaufför för man vet inte var man har dom. Taffsiga och vill hänga med en upp ungefär!!

Jag är djupt besviken på de antal utländska taxichaufförer som gör så att dessa kunder föredrar att sitta i baksätet p.g.a. rädsla av att bli antastade. En taxiresa är att ta en person, oavsett vem, från punkt A till B, och "om kunden vill" eventuellt prata under resans gång. Att sitta och bjuda ut sig över en person som Betalar för någonting är inte accepterbalt. Jag blir djupt besviken på att ett utseende svenskt/utländskt får en taxikund att välja sittplats.

Mitt tips till utländska taxichaufförer : Se varje tjejkund som hoppar in i Er bil som om det vore Er Dotter!!!

Och Dom/Ni vet hur helig er dotter är!

Detta är kankse inte sååå övernaturligt men värt en diskussion tycker  jag.. Hur upplever just Du det när du åker taxi ?

[mia-38]
0

Ska berätta om en person som kört taxi här där jag bor. Han är/var en riktig buffel.

Han erbjud vissa gånger att jag skulle få betala i natura…alltså ha sex med honom istället för pengar!!! Jösses!! Han kunde sitta o glo på en o dregla. Har hört av flera andra tjejer att han gjort likadant med dom.

Jag jobbade inom vården för 2 år sedan…och skulle följa med en brukare till sjukhuset. Jaha….vem hämtar oss inte då!! Han frågade om jag hade hans telefonnummer till taxin….Varför skulle jag ha det, sa jag. Om du ska ut nånstans så kan jag hämta…gratis, sa han då……himmel!!!

Jag kan tala om att denna taxichafför var svensk……Så det finns slibbiga svenska chafförer oxå…..

Tyvärr så förolyckades han i vintras i en bilolycka!!

april4
0

Jag har däremot upplevt vissa chaufförer som ytterst snorkiga. Ingen hjälp med bagaget t ex. Det får man ta själv. Såklart efter sån behandling, blir det ingen dricks heller. Alla är inte så, men det finns en viss kategori som är på det här sättet.

FrauBlycher
0

över lag väldigt positivt faktiskt.

Vid två tillfällen hade jag väldigt intressanta samtal med chaufförerna, en om politik och en om invandring.

Den enda negativa var när jag skulle till veterinären med min katt som trillat ut från tredje våningen, chauffören envisades med att hon skulle vara i bakluckan - det var en såndär bil med galler mellan baksätet och bakluckan. Det var lite okänsligt tycker jag. Fast jag hade henne hos mig i buren i baksätet till slut efter diskussion förstås. Det visade sig att hon hade brutit tårna i framtassarna.

Men annars så är det positivt över det hela. Jag har aldrig råkat ut för "slime-män" tack och lov!

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
s-tjej
0

Har haft bra erfarenheter tack o lov…förutom vissa tillfällen då jag precis som mia-38…. o sen vissa som varit väldigt sura och griniga o inte ens hjälpt en med bagaget..

Men en riktigt trevlig som jag ALDRIG kommer glömma va nu på julafton sist…

Hon va glad o trevlig o hade tomteluva på sig o sjöng i bilen o hjälpte mig in med julklapparna o ja helt underbar.. sån tjej man bara vill krama om i verkligheten (hon fick massa dricks)

SEViking
0

Tänk att sånt händer aldrig mig, inte frågar någon taxiärta mig om ja vill betala i natura inte, nä nä, har allri hänt.

Ni kvinnor har det bara för bra alltså. ha ha ha

SEV Cool

s-tjej
0

#7 oja jävligt skoj att bli "tillfrågad" något sådant!!

hoppas verkligen du va ironisk!

SEViking
0

#8 Ja jag skämtade till det

SEV Cool

s-tjej
0

#9 men e det verkligen så lämpligt att skämta om?

kvinna76
0

finns även svenskar som beter sig så:) trust me

kybele
0

#11 håller med dig,tror inte de har igentligen så stor roll med färg på huden att göra. bara rent folkvett… idioter finns i alla klasser alla hudfärger osv…. tyvärr är de bara de utlänska som får skiten i många fall TYVÄRR:.

s-tjej
0

#11: ooooooooooooooooooooooooooja! dom e nästan värst…

anna-08
0

Jag tror inte att det är så stor skillnad på svensk & utländsk..Det finn ju "ruttna äpplen i varje träd"…Jag har hört berättas om både svenskar & utländska människor som utfört vidriga handlingar…!

Vi får verkligen hoppas att dessa brottslingar vaknar upp & tar sitt förnuft till fånga..!

s-tjej
0

#14 eller cheferna vaknar o ger dom sparken… igentligen borde man ju anmäla om dom säger att man kan betala i natura.. e inte det olagligt (förutom sexuella trakasserier)

anna-08
0

#15 Visst är det olagligt..på flera punkter..ofredande om inte annat..! Men jag brukar oxå hålla mig rätt vaksam i många anmälningar för tyvärr så används det av tjejer/kvinnor i andra syften oxå..(här får jag säkert på nosen) men det är något man ser då & då..!Kram Anna

stina63
0

När jag har varit ute och roat mig tar jag allid taxi. Och jag har inte upplevt detta någon gång. känner mig alltid trygg att åka taxi. Dom som kör har alltid varit trevliga och jag sätter mig alltid i framsättet..och jag bor i malmö.

Kramis Tina

s-tjej
0

#16: Jo jag har märkt det.. har gjort flera anmälningar om ofredande (fast det va inte av taxichaffis ) men nada gjordes… o dom sa rätt ut: Vi gör inget åt det (var en person som ringde mig o höll på)

Imasy
0

Jag själv har aldrig blivit utsatt för något olämpligt när jag har åkt taxi. Fast å andra sidan så åker jag sällan taxi, och de gånger jag har gjort det så har jag aldrig varit själv.

En vän till min sambo, och hennes sällskap hade varit ute en kväll. Alla i sällskapet är invandrade svenskar, och de vart nekade taxi pga deras hudfärg.

Hon blev jättearg på denna behandlig, och det slutade med en tidningsartikel.

s-tjej
0

#19: shiiiiit sånt får fan inte hända *arg*

blombuketten
0

#0. Man bör aldrig döma någon endast på hörsägen. Som du vet så är det så lätt att ta till sig rykten som florerar. Här där jag bor t ex så har vi ett område där det bor en hel del invandrare. Där bor också många av våra vårdtagare så dit lär man traska rätt ofta. Många som jobbar med mig är rädda att gå där och tycker det är såååååå otäckt för det bor ju såååå¨många invandrare där.

So what säger jag. De har ju hitills inte gjort något skrämmande precis så vad är det som är så farligt. Jo, svaret blir att "det vet man ju hur såna där är".…………Så där har vi hela grejen. Man TROR att man vet något som man faktiskt inte har en aning om och aldrig blivit utsatt för.

Om en utländsk taxichufför är otrevlig så bir det per automatik att alla är det. Om en svensk taxichufför är otrevlig så är det bara han som är det. Där är den stora skillnaden och det otäcka sätt som många tänker på.

Själv har jag aldrig blivit otrevligt bemött, varken av svenska eller utländska taxichufförer.

#7. Ja precis Sev, där ligger du i lä Skrattande.

Eija
0

Jag måste säga att jag har blivit bemött både positivt och negativt, av bäde utländska och svenska chaufförer…fast de värsta var Svenskar, griniga och oförskämda…..men dom är inräknade i en hands fingrar…så överlag är dom trevliga vilka som…..

catfoot
0

Jag är inte rasist på nått vis. Men ser man på Efterlyst, så tyvärr är invandrarna som gör de flesta brotten, misshandel å våldtäkter…Men vi svenskar kan vara stora rötägg..

Har själv kört Taxi, men för många år tillbaka..Jag upplevde väldigt jobbiga kunder, jag blev utsatt för hot å div. erbjudande…Jag skulle aldrig i hela mitt liv bli Taxichaufför igen, jag beundrar dom som kör idag….Kram…

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Kerstina-61
0

#23# jag skulle precis skriva det du nu skrev, men du hann föra  *S*
Jag har också jobbat som taxichaufför och som bussförare. Jag vill påstå att att det är inte så sällan som chaufförerna blir "antastade"och det gäller inte bara mot kvinnliga förare. Även män får jobbiga kvinnor som passagerare och som tycker det är ok att kladda och komma med skamliga förslag.

#7# kanske ngt för viking-börja köra taxi  Glad

Jag åker mycket taxi då jag numera har färdtjänst. Åker mycket i Sthlm och då är det ofta utländska förare. Jag tycker de nästan alltid är mycket trevliga. De har mycket att berätta om sitt hemland mm. Så mest positiva upplevelser med taxi, vare sig det är svenska eller utländska förare

Kerstin

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

catfoot
0

#24..Ibland är man snabbCool..Eller tankeläsare..Kram…

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....