Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 3255 ggr
empan-hampus
0

Orber eller ej?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan ni säga om det är Orber på någon av mina bilder? :) Tack.

empan-hampus
0

?

empan-hampus
0

Det är som ett litet ljus där..

empan-hampus
0

?

empan-hampus
0

Zooma in på den inringade pricken så ser ni något skumt.. gör jag iallafall.

empan-hampus
0

Så nu kan ni börja skriva :)

empan-hampus
0

Putt… ^^

BengtT
0

Visst kan det vara en orb. Jag är ingen expert men i skymning och gryning kan man få se de mest fantastiska saker ute i vår natur.

Magi-cat
0

för mig ser det mer ut som fototekniska grejer, men är ingen expert…..

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

empan-hampus
0

#8 Så du säger att jag suttit dit prickarna??? Nej du det har jag inte.

Är det ingen annan som kan? Zooma in så ser det faktiskt skumt ut.. :)

FrauBlycher
0

Det vanligaste med "orber" är att det är dammpartiklar som virvlar förbi.

Någon bild du hade ser mest ut som en stjärna. "orber" är det genomgående det fenomen som jag är mest skeptisk mot.

melia
0

jag tror absolut på Orber eftersom jag själv har tydliga Orber på bild men ansikten i, däremot finns det också mycket som ser ut som Orber men är damm.. vet inte vad dina "orber" är men dom verkar svaga och inte direkt innehålla något så jag skulle nog gissa på damm eller fukt eller annat.. men det är ju bara vad jag tror :)

empan-hampus
0

Men om ni kollar på den sista bilden.. vad är det som är där borta i skogen? Och den där stjärnan fanns inte där när jag tittade utan kameran utan den kom bara med på bilden när jag knäppte kort..

FrauBlycher
0

Kan ju vara en reflektion från ett djurs-öga som är borta vid ängskanten

Magi-cat
0

#9 Nej du, lugn bara, jag sa FOTOTEKNISKA grejer, inte att du medvetet satt dit dem. Skrattande Alltså att saker, typ damm kan hamna på bilderna, speciellt tagna med digitalkameror. Ofta är det reflexer från en speglande yta, eller något på linsen.

Jag har också haft bilder inne här med Orber (eller vad det nu är) och fått dem tolkade ibland, så det är inte alls det att jag inte "tror" på deras förekomst. Men det allra mesta som förekommer på fotona har mer med det fotografiskt tekniska att göra. Själv hade jag ofta Orber på bilder tagna med min gamla kamera. Sedan jag skaffat en  ny av bättre kvalitet händer det nästan aldrig…..

Vilket alltså, upprepar jag igen, inte alls betyder att det inte kan uppträda "riktiga" Orber ibland också……hur det riktigt är med dina foton VET jag inte, men jag ser inget orbliknande i just dem. OCH jag tror inte för ett ögonblick att du medvetet satt dit något….OK?

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Andina
0

Kanske är Orber "ande-energi"
och/eller
Kanske är det vad som beskrivs på Wikipeida: http://sv.wikipedia.org/wiki/Orb_(ljusfenomen

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

empan-hampus
0

#14 Jaha okej :)  Jag missförstod dig förut. Förlåt för det :)