Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettofftopic
Läst 603 ggr
s-tjej
0

Så vackert

Just nu så blixtrar och åskar och spöregnar det här…

Det är så vackert att se på! Naturens egna teater!

Har tur som har fönstrena vända mot havet (även om det står massa hus ivägen) och de senaste 3 dagarna har det åskat och blixtrat 4 gånger=D

Vet inte om jag är riktigt normal, men jag ÄLSKAR det! Speciellt när det är som nu när regnet verkligen ööööser ner och det blixtrar o dundrar så fönstrena skakar=D det ska va rejält!!!

Elisabeth-J
0

Jag håller med dig, det är mysigt när det regnar och åskar. Energiladdningar är häftigt :)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

s-tjej
0

mmmm! så sitter man under en filt i soffan o har enbart stearinljus tända o bara kollar ut och njuter…

oj jävlar.. nu kom en rejäl blixt o tog inte ens 1 sekund innan åskan kom så ska nog stänga av datorn….

[Hellas]
0

Jag älskar det jag med, det är så otroligt kraftfullt men….jag vill inte ha det precis ovanför huvudet!

s-tjej
0

Neee precis ovanför huvudet e la inte så skoj.. har det nu… men det tar typ 10 min mellan blixtarna..

Tiia
0

gillar åskväder också,konstigt nog,är det lugnande

Elisabeth-J
0

Jag har respekt för blixtarna efter en händelse när jag var barn. Mina 2 småsyskon, våran kusin och jag satt under köksbordet och lekte, sen säger jag att vi ska gå därifrån. Precis när vi alla kommit fram så kom ett eldklot farandes under bordet där vi hade suttit. Blixten hade slagit ner och det gjorde den ofta vid det huset, så två gånger såg vi ett sånt eldklot.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

s-tjej
0

oj jiiiisses!! När vi bodde i huset där jag växte upp så slog blixten ner 2 gånger i huset, ena gången i skorstenen, kändes typ som jordbävning o andra gången i soluret (tror jag det är) i trädgården, jag stod o kollade på det genom fönstret o plötsligt blev det jättevitt och jag flög (bokstavligen flög) flera meter bakåt… dan efter var soluret i 2 delar o det va ett stort kraftigt solur…

Men hur kunde det komma eldklot? det har jag ofta funderat på hur det kan komma (utan eld)

s-tjej
0

Men är det sant att blixtrar även ger energi till människor?

s-tjej
0

Åh nu åskar o blixtrar det igen:D lite häftigt för det började åska när jag gick runt med rökelse i lägenheten o rengjorde alla rum o vissa av sakerna jag haft problem med (spec tarotkorten)…

åh *myser*

Soffe
0

Jag har haft dunder o brak här tidigare i em, men nu är det roliga över *S* Har varit med om värre åskväder vill jag lova ;)

bjprofit
0

Mmmm, gott med åska men har bara hört den på avstånd idag :(

Kanske blir mer ikväll/natt :)

"Om inte NU........när då?"

"Vad som än händer......så är det OK"

s-tjej
0

Hihi här åskar det ständigt nu känns det som.. åskade då när jag skrev (o det slog ut telen o internet) o sen slutade det o sen började det snabbt o nu har det slutat igen.. verkar som om nån där uppe har svårt att bestämma sig för vilket väder det ska vara för nu är solen framme o skiner för fullt *skrattar*

Eija
0

Huuuga…törs du vara ute på nätet när det åskar, jag har sån respekt för den så jag drar ur alla sladdar till dator, telefon och tv:n när åskan går….här har solen varit framme nästan hela dagen, det var endast på förmiddagen som det regnade lite….

s-tjej
0

Nja drar helst ut kontakten men nu åskar det inte längre. Men ja helst drar jag ur telen o internet… eller ja stänger av boxen där telen o internet går igenom;) men TVn.. Nja den får va på

s-tjej
0

Åh nu spöregnar det och åskar och blixtrar det här igen:D

och fullmåne.. kan det bli bättre att ladda tarotkort o dyl?!

och just nu är det Wheels and wings *skrattar*

Zoraye
0

Åh, ljuvligt! Jag vill också ha åskväder nu!

s-tjej
0

Kom hit *skrattar*

Zoraye
0

Sure, ska bara ta fram kvast och hatt!

anna-08
0

Håller med #3 Hellas…Det är såå kraftfullt & ger en mysig stämning…att få kura ner sig under täcket & höra regnet mot fönstret..mm…Meen jag vill inte ha blixtrar & dunder ovanför huvudet…Så respekt för dessa krafter bör man dock ändå ha ;)

Ljuset
0

Ojoj, vad många det är som tycker om åska och blixtrar. Själv är jag av den sorten som går och stänger in min på toaletten där jag inte har ett fönster så jag kan se blixten och jag håller för öronen så jag inte ska höra åskan. Jag har sedan barnsben varit rädd för dessa enorma kraftfulla krafter.

Zoraye
0

Jag var väldigt rädd som liten, men min far brukade ta med mig ut på balkongen och så berättade han vad som hände med de elektriskt laddade molnen. Men han berättade även att det var guden Tor som for fram över himlen och jagade jättar, det gillade jag!

Sedan dess har jag känt någon form av trygghet under åskväder. Jag har enorm respekt för det, precis som jag har för naturen i övrigt (jag har sett tromber på havet, hört orkanvindar och varit med om jordbävningar) men en känsla av lugn brukar alltid infinna sig under åskväder. Jag älskar regn också, det känns så otroligt renande.

kybele
0

:(:(:( vill med ha åska :(:(:( men glad för din skull s-tjej.. bara du njuter åt mig med :)

s-tjej
0

Ja men Kybele jag tänkte faktiskt på dig när det åskade! Lovar !

Jo klart man ska ha respekt, men oftast är blixten o åskan över havet så det är lugnt, när det däremot blixtra o ja inte ens en sekund efteråt kom en knall så njöt jag inte lika mycket…