Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: offtopic
Läst 1043 ggr
kybele
0

Förbenade sk*t

detta är HELT off topic men såhär såg jag ut igår  under större delen av kvällen o halva natten…. behöver jag säga mer än ny bokhylla med ritning värre än värst? Kan säga vi är inte klara än här så ja.. hmm,nu kan förstå vad jag o gubben kommer göra idag ha ha ha ha *grrrr* så alla ni här ute på ön,sänd mig kraft o TÅLAMOD *S* så vore jag er evigt tacksam ;) ha en toppen dag på er…… får se hur våran här blir :S

anna-08
0

Hehe..självklart sänder jag in lite tålamod till dig…*L*..Tack för det goa skrattet…Önskar er en toppendag..!

stina63
0

Haha jag vet hur det är att sätta ihop en bokhylla..och alltid blir det något över som man inte vet var det ska vara. Men i slutändan blir det bra ändå.

Jag sänder lite ljus och kraft till dej..Lycka till

sven-g
0

Det är bara till att titta på ritningen ordentligt och inte tro själv. Då löser det sig

NancyAlke
0

#3 Du menar att intuition och bokhyllebyggen inte hör ihop alltså? Flört

Det händer faktiskt att beskrivning och delar inte stämmer… egentligen händer det alltid… i alla fall när jag bygger byggsatsmöbler Skrattande

Lugnande kramar i massor till dig Kybele!!!

s-tjej
0

*fnissar* lycka till gumman:D slå inte sönder bokhyllan bara;)

sven-g
0

#4 Av erfarenhet vet jag att det är sällan det fungerar åtminstånde med IKEA grejer. Men sätter man sig i lugn och ro och inte hetsar upp sig brukar tjugofemöringen trilla ner. Med den reflektionen, var det så enkelt. Det har hänt att jag blivit upphetsad i sådana situationer, trots att jag borde inte göra fel. Och jag borde ha följt ritningen.

s-tjej
0

#6 Men det är lättare sagt än gjort… När det är femtielva olika plankor o 200 spikar o skruvar o fan o hans moster…. o tillslut saknas det alltid en spik eller skruv…

anna-08
0

#7…Känner igen det..Haha..Å för att inte tala om min ena vägg i barnummet..Hualigen…den kan få mig att gå i taket ibland *L*

Katarinaj
0

Vet att för några år sedan satt interner på ett fängelse och lade skruvar och tllbehör till Ikeas möbler i påsar, som sitt dagliga arbete. Vet också från en "säker" källa, att de som satt och stoppade dessa små pryttlar i påsar roade sig med att stoppa fel eller lite för få tillbehör i påsarna. Så visst kan det vara kämpigt med Ikeas möbler *L*

s-tjej
0

Haha eller så gör man som min kompis o hennes man: Köper skyltexemplar *skrattar*

anna-08
0

#9..Hohihi…ja det förklarar ju en del *S*

s-tjej
0

#9: Skadestånd säger jag bara *skrattar*

psykiskt lidande *skrattar ännu mer*

stina63
0

För två år sen köpte jag min bolhylla. Och den kom i tusen delar. De tog en halv dag att börja med sortera alla delar. Lägga alla dom delar som ska var ihop.. Men bokhyllan fick jag ihop efter två dagar. skam den som ger sig..ler

s-tjej
0

#13: o du slog inte sönder den *paff* jag hade blivit fullkomligt galen… tålamod är inget jag har så mycket av…

Katarinaj
0

#12 Jag antar att dom tyckte att inte nog med att man ska sitta inne, nu ska man behöva sitta med Terapiarbete och sortera skruvar också…vem säger att det är så bra på Svenska fängelser *L*.

anna-08
0

Glömmer aldrig då jag hade varit på Mio-möbler & inskaffat en fin byrå…hmm…fick hem den i ett paket…som plockepinn..Ja jisses vilket elände…tog en dag att bara sortera upp innan man ens kunde påbörja bygget..Inte blev den stabil när den väl blev färdig heller…men det berodde säkert på mitt tålamod på slutet..*L*

sven-g
0

#13 Helt rätt metod kolla först att allt är med, sortera prylarna. Och gör inte som jag har gort, försökt att plocka ihop något utan att tittat på beskrivningen.

s-tjej
0

Jag har alltid en "förmåga" att på något sätt slarva bort ett par skruvar eller nått som åker iväg under sängen eller något så man blir helt gaaaalen…. vet mitt skrivbord va ett helvete att få ihop…

stina63
0

Bokhyllan står ännu….

s-tjej
0

#19: Wow, då hör jag av mig när jag köper något i miljoner delar nästa gång;)

stina63
0

*20 ingen fara kom ner till malmö så fixar jag de till dej..ler

[Chakra]
0

#9 JahaSkrattandedet förklarar saken.Utav dom påsarna fick jag!
Ingen bra reklam för IKEA! Man riktigt ser det här framför sig hur fel antal skruvar med mera slinker ner i påsarna.Skrattande

Lycka till kybele!

squaw
0

asg..jag har kybele på tråden hon medelar er 2st dörrar kvar,3 plåster på fingrarna+ 1 på handleden och hon kommer alldrig mer att handla möbler på jysk som man måste montera hon poenterade att det var 7resor värre än ikea.haha.asg ser  min dotter framför mig och hennes man och jag kan upplyssa er att det är en syn för gudarna asg asg milj kramizar på er.

s-tjej
0

#23: Pratade med Kybele igår/natt när dom var mitt uppe i allting o det var en del svordommar som kom ut *visslar*

squaw
0

#24: asg fick många samtal igår asg asg(fy så får man inte göra asg men man kan inte låta bli)fast jag tycker väldigt synd om de asg. fast hipp hurra nu är den ju nästan färdig ler stort

kybele
0

NU är allt klart förutom glas dörren,men den sätter vi upp när allt är på plats…… men kan säga och mamma intyga… jag och tålamod och vänta o fundera  o pilla *muttrar* kan säga att NU vet jag min man älskar mig för orden som kommit ur min mun har varit såååååå vackra ibland.. speciellt då skruvar inte passar och allt blev snett :S spela ingen roll hur mycket man tittar på den förbaskade ritningen så blir de något fel… obesrvera att en skruv fattas… o en massa saker blev över????? hmmm ska snart ställa på saker i den.. inatt kommer vi vakna av ett brak *ber till högre makt den står stadigt*

Nu ska lilla kybele laga mat o sen fortsätta här möblera här :) :S

tålamod är inget man får med i priset har jag kommit på….

squaw
0

ler stort…..är stolt över dig som fixa det……man lär sig att få tålamod hjärtat….du säjer att du fått massa saker över asg det kommer du snart få varsel om när det brakar…kram på sig kybele

kybele
0

asg.. har de på känn med men nu står allt i hyllan och allt är klart.. städat o dolat :) såååå fint blev de :)

squaw
0

:) ja, och känner jag dig rätt hjärtat,så har det blivit en sal av skönhet..ler stort…din konstnärina;)

kybele
0

*nu rodnar jag mamz* har tagit kort på ena vägen ;)

squaw
0

:) nyfis så jag spriker hjärtat skickar du…..kramiz

kybele
0

jopp kom in då :)