Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 1408 ggr
[Hellas]
0

Fullmåne den 18/7

Vill bara informera om att det är dax att harkla struparna och börja sjunga upp för på Fredag den 18 juli är det återigen fullmåne!

Berätta gärna i tråden hur just du upplever fullmånen!
Vi har ju dragit den frågan ett antal gånger tidigare men det gör väl inget med en repris!

mariaef
0

Kan bara säga att det märks även här på på ÖN:)

[Hellas]
0

Själv blir jag mer och mer skärpt ju närmare fullmåne vi kommer, drömmer ofta vakendrömmar och jag blir mer öppen för andra sidan!
Jag kan nattetid sitta och stirra ut på natthimlen och bara beundra den!
Kräfta som jag är känner jag att på fredag är min optimala dag på året.
Kunde jag skulle jag gärna åka iväg och ta ett nakenbad i en tjärn någonstans i sverige medans månen speglar sig i vattnet!

Elisabeth-J
0

Vilken perfekt tajming med magisk afton och fullmåne samtidigt :)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

wolfie
0

Ja det märks här!Hehe,nåväl,jag brukar bli påverkad av fullmåne,nån dag före o under tiden det är,får se hur jag reagerar denna gången då..:)..återkommer om det..

[Chakra]
0

Ja, det är så sant att det är fullmåne snart! Trodde det var förra helgen för då hade jag huvudvärk som inte ville släppa och jag brukar känna av fullmånen på olika sätt.

Och så är det den s.k."orgasmnatten" samma dag har jag läst. Den infaller första fullmåne efter Midsommar.Då ska man ge sig ut i skogen och älska sägs det!
Får väl ge mig ut i skogen för att se om jag får napp!Skrattande

wolfie
0

#5..Hahaha!förlåt men det lät så himmelens roligt på nåt vis!!ojojoj!jag ska nog oxå ut i skogen då..men med min gube förståss!!hahaha!!garvar så tårarna rinner..jösses..!!Skrattande

signemo
0

Aha. Vilken natt och vi som ska bo på hotell den natten. LÅter gott med att bada mitt i natten. Men tror inte det passar i Malmö. Ha en fin fredag  allesamman

Var rädda om varandra

wolfie
0

Min första semesterdag börjar på fredag..så..ja jösses..

s-tjej
0

Med andra ord, ingen sömn *suckar*

wolfie
0

Jag blir alltid mera medveten o känslig just under den perioden,inte alltid sömnlös,men djup på nåt vis..lite åt det hållet som Hellas skriver..

Jane-Lyzell
0

Borde ju anat fullmånenSkrattande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Elisabeth-J
0

#11 Ja Jane, vi har pratat om det i styrelsen några dagar att det måste vara på gång nu, vi behöver inte längre kolla i almanackan, det räcker med att kolla vad som sker på forumet ;)

Elisabeth 

Pluppis
0

Här är en som sover jätteilla när det är fullmåne, max 1 timme den natten… Och ja, jag är också kräfta… När det gäller mina övriga kräftor (mina 2 yngsta barn) så sover de ingenting när det är natten mot nedan?? Och min äkta hälft är likadan… De övriga barnen sover lika bra alla nätter och märker ingen skillnad alls…

Kramen

~* Framtiden är något som endast du själv kan skapa *~

[esile]
0

Åhå, det är därför jag börjat bli lite mentalt instabil nu igen. ;) Jag blir ledsen, lättretlig och sur. Lite PMS:ig. ;) Avundas er som känner er mer skärpta och öppna, jag känner mig bara instabil…

Sömnen har det dock inte märkts på än, jag brukar få svårt att sova i vanliga fall, brukar sova dåligt flera nätter runt fullmåne innan jag kommer på vad det handlar om. :D

Zoraye
0

Jag drömmer alltid mer när det är fullmåne, och de gånger som jag varit ute och festat - då har det slutat på alla möjliga och omöjliga sätt, mycket galnare än andra festkvällar, hehe.

[Hellas]
0

#14 Jaja….nu är det ju så här (erkänner) att jag skrev bara ner de sidor som kändes mer ok att skriva om……
ALLA mina sinnestämningar skärps och där inkluderas även ledsamhet och en kort stubin (som i vanliga fall kan vara lite kort i rocken)!

Kerstina-61
0

#5# Jorå..älgskog brukar det bli, minsann. den bästa på hela månaden!!Glad

Ja blir också lättretlig, drömmer mycket och känner mig då också mera medial än annars. Känslig…Ja, som före mens, fast mera skärpt.

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Tiia
0

Jag kan inte sova om det är fullmåne,jag är inte kräfta,men gubben är det(räknas detSkrattande?)

jag renar alla mina kristaller under den natten också

[Hellas]
0

#18 Jag tror inte att det spelar någon roll vilket stjärntecken man är född i, jag vill bara inbilla mig att det just nu denna månad, juli, har lite extra effekt på oss kräftor.

Tiia
0

#19 Jag vet,jag skojade till det bara.

Eija
0

Jag får svårt att sova, och känner mig pigg som en mört….fast detta med orgasmnatt har jag aldrig hört talas om ens….hmmm….intressant…….Skrattande

[Hellas]
0

#20 Hihi, vad bra, det finns en tro ibland bland folk att bara för att man är född ett visst datum eller visst år eller vad det nu kan vara så känner amn av saker tydligare eller är på ett visst sätt och jag tror ju inte riktigt på det :)!

Säskillt inte när det gäller fullmånen, det påverkar ju även våra hav med ebb och flod så månens kraftfält är enormt starkt.

Jag läste i Aftonbladet att polis blandannat ser en klar ökning av våldsbrott runt varje fullmåne.

Elisabeth-J
0

Fler barn föds också när det är fullmåne också så jag kanske blir mormor under fullmånen, det vore häftigt :)

Elisabeth 

Tiia
0

#20 Tror inte heller på det,men att fullmånen påverkar våldsbrotten kan jag tänka mig ändå,för jag tror att den påverkar våra känslor

Tiia
0

2 ggr har nära unga anhöriga dött vid fullmåne,ett sammanträffande men konstigt

Tiia
0

#23 Nej,nej jag har gissat på den 21Skrattande

Zoraye
0

Jo, det där med att våldet ökar när det är fullmåne är nästan påtagligt när man är ute på stan. Om det dessutom är lönehelg är det bäddat för bråk. Synd att folk inte tar vara på de mer härliga sidorna, typ älskar mer istället för att bråka, hihi.

Kerstina-61
0

#23# Jag gissade ju på födsel idag..fast jag tänkte först den 18.e, men då du sen hade skrivit att det var öppet 2-3cm så ändrade jag till den 17,e  *L* (logiken igen hmm)Glad

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

SweGizmo
0

meeen näää:( jag sover alltid så dåligt under fullmånen.. och ska jobba helg så fullmånen är inte poppis-_-

Min blogg: SweGizmo.se

kybele
0

Jag gillar fullmåne känns som man får mer energi av de.. men samtidigt så har jag jätte svårt och sova 2dagar inann och nån dag efter men endå så gott att se den både jag och min dotter älskar titta på den :)

s-tjej
0

join the club kybele… somna inte förrens vid 7 imorse… va jättepigg…

[mia-38]
0

Jag sover dåligt när det är fullmåne….Blir orolig i kroppen om nätterna. Men mår annars helt kanon på dagen. Får nån sorts själslig inre frid. Har det med månen att göra?

wolfie
0

Morrn alla nu är jag hemma o har semester!i går hade jag överskottsenergi på jobbet,tror jag gjorde allt precis allt under hela dagen tills det var dags o sova..kunde hålla på hur mycket som helst,men helt slut när det var sovdags,mådde hur bra som helst vilken glädje oxå!somna tidigt o vakna pigg kl 5!hur har ni andra haft det?

Zoraye
0

Vad härligt det låter Wolfie!
Jag önskar jag kunde ladda mig själv med sådan energi ibland, särskilt de dagar man känner sig som en urvriden disktrasa. Det är så otroligt skönt att få den där energikicken, högst beroendeframkallande!

wolfie
0

#34..ja jag fattar inte hur jag kunde ha sån energi?har ju legat sjuk på ledigheten från måndag till onsdag,sen upp o jobba dygn igår,ja märkligt iaf!Men just nu börjar jag bli trött på ögat..

Cristine
0

Min autistiska dotter brukar vara uppe och vandra i månljuset och då kan inte heller jag sova.. förresten…hennes första ord när hon började tala var måne!!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.