Drömmen om bröllop
Ja, det senaste tiden har det varit lite upp och mer här. Det kontig har varit att jag har drömt två nätter i rad om bröllop.
Den först natten var det jag som skulle gifta mig med en man som jag inte kände, men det som fick stop på mig från att gifta mig var att jag var ut av någon anlednig fråga mitt ex en sista gång om han inte ville ha mig, för ville han ha mig så skulle jag strunta i att gifta mig. Sedan så han jag alldrig hitta min ex innan jag vaknade.
Andar natten handlade det om att jag och min ex och barnen var på ett bröllop som man har enligt hans trationer i hans land. Han hade då med sig en klännig till mig i vit färg som jag skulle ha på mig. Vi var lyckliga och hade det bra…
Ja, inte för jag själv har rigtigt lyckas tyda vad de här drömmarna kan betyda. Blir bara väldigt fundersam…någon som har lust att hjälpa mig??
Bröllop handlar ju om att förena och att sätta samman två olika själar, viljor, egon om man nu vill kalla det för det!
Jag får en direkt känsla av att det handlar om att Du själv Mirjami håller på att förena din manliga och kvinnliga sida vilket jag då direkt vill säga WOW åt.
Eller rättare sagt, ditt undermedvetna vill börja göra dig redo för detta, det är inte helt enkelt och det kan verka skrämmande, dessa sidor känner ju inte riktigt varandra men börjar ju ändå bekanta.
Väldigt många har problem med att kunna bejaka den manliga och kvinnliga sidan och att dessutom sätta dem samman för att de ska samverka fullt ut, som det ju är menat, det är ett stort steg i utvecklingen.
Andra natten väljer du att backa lite, det blir mindre skrämmande att betrakta en förening mellan manligt kvinnligt, det är tryggare så…ett steg i taget.
Barnet inom dig är också med på ett hörn för även det ska ju ingå i föreningen.
#1 just nu så har det som sagt varit väldigt upp och ner. Har fått fatta väldigt svåra beslut väldigt hastigt i mitt liv. Klippa av kontakter som jag har klassat som inte bra för mig och mina barn, fast det har varit svårt.
Det kanske nu är dags att börja sy ihop dig själv!
Svåra beslut speciellt de som gäller att klippa band, är fruktansvärt jobbigt och tar otroligt mycket kraft.
Innan man ens kommer till beslutet att klippa band funderar man väldigt mycket innom sig, man blir splittrad och väger hela tiden för och emot.
Inga stora beslut kommer hastigt, ofta har man både undermedvetet och medvetet våndats i de beslut man är tvungen att ta.
När man väl beslutat sig samt genomfört förändringen lättar många stenar men det återsår en hel del arbete.
Man ska nu börja sy ihop säcken som man knytit upp och många gånger trasat sönder under den svåra resans gång.
Din dröm kan vara början till ditt inre helande, ofta börjar en sådan resa undermedvetet, genom drömmen då den ofta ter sig mindre skrämmande samt att man får mer perspektiv på det hela och kanske även har lättare för att välja rätt väg för ett helande.
Jag tror absolut att din dröm handlar om detta, helandet mellan alla dina olika sidor!
Kram //Hellas
Jag håller nog med dig Hellas. På det sista tiden har det ju varit mycket jobbigt efter att jag var tvungen att ta där beslutet väldigt hastigt ochså. Jag har ju varit medveten att en dag så blir jag nog illa nog att ta detta beslut, då denna persson inte är bar för mig och mina barns liv. Setta var ändå en persson som jag hade litat på, och haft förtroende för, men har insett det att det kan jag inte mera ha för dena persson, utan hon använder det mot mig det finns tillfälle för det. Jag har alltid försökt att vara så förstående och snäll och finnas där om inte annat frö just denna människa.
Ja, jag kommer nog få jobba med att bli hel i mig själv både dag och natt, och därför så antagligen drömmer jag som jag gör. Sedan tänke jag på om denna dröm kan betyda att jag söker tryghet på något sätt? Att jag kankse ser mitt ex ändå som en persson som kan ge mig tryghet periodvis fast det är min ex.
#4 Svar på:
"Sedan tänke jag på om denna dröm kan betyda att jag söker tryghet på något sätt? Att jag kankse ser mitt ex ändå som en persson som kan ge mig tryghet periodvis fast det är min ex."
SV Det kan ju vara som du tror och egentligen ska ju en dröm först och frömst tolkas av den som drömmer den!
Självklart handlar det om att Du söker trygghet men den trygghet du söker är hos dig själv och inte via någon annan.
Jag tror att i drömmen symboliserar ditt ex dina egna egenskaper som du själv har men som liknar/speglar ditt ex.
Det är dax att försonas med dessa egenskaper och det i sin tur skapar din egna trygghet hos dig själv!