Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: reinkarnationtidigareliv
Läst 776 ggr
Tuva-Lena
0

Reinkarnation, men när?

Eftersom härliga Lisa Williams är på tapeten här på forumet så vill jag passa på att ställa en fråga.

Hon pratar också om reinkarnation, och i sista avsnittet så menar hon att reinkarneras kan man visst göra medan ens anhöriga fortfarande är i livet. Här på forumet är man av den uppfattningen att reinkarneras gör själen först när alla man känner har gått över själva.

Det var en kvinna som mist sin son för tio år sen, en svår förlust för henne givetvis. Men sonen förmedlar till Lisa att "han kommer snart tillbaka.." samtidigt frågar Lisa kvinnan om hon har någon dotter som är gravid, och det stämmer. Hennes dotter skall snart föda ett barn. Ja, säger Lisa, där ser du, din son säger att han snart kommer tillbaka.. och då menar hon förstås att sonen kommer att återfödas som hennes dotters son. Lät det krångligt? Men ni förstår hur jag menar, eller hur..? ;)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Jane-Lyzell
0

Grymt!Ledsen

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

xinluo
0

Jag tror att man kan reinkarnera innan alla har gått över.

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

xinluo
0

Hur menar du jane?? Generad

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

Elisabeth-J
0

Visst kan det vara så Inga-Lena, för ingen vet ju säkert men alla har sin egen tro eller teori om hur det kan vara. Själv var jag väldigt dubbel i frågan när jag väntade mitt sista barn. Jag fick veta att det var min syster som skulle reinkarnera vilket gjorde mig väldigt brydd, men hur kan min Guide säga fel i så fall tänkte jag också, dessutom berättade min Guide det innan jag blev gravid och det var ingen planerad graviditet.

Beräkand förlossning blev den 26 november men eftersom jag hade fått den infon var jag säker på att barnet skulle födas den 25 nov för den dagen föddes hon och dog den dagen också. Flera trodde att jag skulle föda tidigare men jag sa till alla att barnet kommer den 25:e och mycket riktigt så föddes min son den dagen :)

Jag tror att det kan vara väldigt olika när man reinkarnerar.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Tuva-Lena
0

#4 Nej, vad häftigt Elisabeth! Ja, jag vill nog tro som Lisa jag också, att man kan återfödas innan alla man känner gått över. Men hur bestämmer man det med sina guider då? Tiden på andra sidan är väl till för att planera sitt nya liv, och lägga in nya livsläxor..? En del behöver med andra ord väldigt lång tid för att planera då, medan andra i princip kan "kila vidare" direkt..? :)

Soffe
0

Så behöver man va orolig att man inte får träffa sina anhöriga igen när man själv gått över??

Eija
0

Jag har läst om en flicka som när hon kom upp i ungefär sexårsålden, började fråga efter vissa leksaker som hon hade namn på, hon frågade efter personer med namn och platser…föräldrarna fattade ingenting, men dottern var ju så envis….jag minns inte riktigt hur, men till slut så hade hon tydligen även sagt var hon hade bott förut och vad landet och staden hette…

Så hennes föräldrar tog med henne dit, och bara det är ju konstigt för hur kunde denna lilla tjej veta överhuvudtaget om orten i ett annat land….hon kände igen sig och ledde dom raka spåret till en familj som bodde där, och sa att hennes leksaker var kvar uppe på vinden….

Det äldre paret hade misst en dotter och alla hennes grejer var kvar som den lilla flicka sa, och det kusliga var att namnen som hon hade på sakerna stämde precis med vad deras dotter hade kallat dom…så visst verkar det som att dom kan reinkaneras trots att föräldrarna är kvar i livet….

xinluo
0

#7 Har läst en bok om något liknande. Den ska vara verklighetsbaserad (om jag minns rätt)

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

Eija
0

#6, Det finns ju alltid någon inom släkten som kan ta emot en när man går bort, för alla är ju inte tillbaka på jorden då….

Soffe
0

Det får jag hoppas :)

FRA504
0

#4 "Visst kan det vara så Inga-Lena, …", skriver du.

Men  ditt exempel stämmer ju inte med det som Inga-Lena påstår är detta forums uppfattning: "Här på forumet är man av den uppfattningen att reinkarneras gör själen först när alla man känner har gått över själva."

Du och din syster kände väl varandra och du hade uppenbarligen inte "gått över" själv?

Jag hoppas på en förklaring.

rao/66 nd

Tuva-Lena
0

#11 Men du, sedan tillägger hon: "för ingen vet ju säkert men alla har sin egen tro eller teori om hur det kan vara. Själv var jag väldigt dubbel i frågan när jag väntade mitt sista barn."

och så är det nog, alla har sina teorier/funderingar.. ;)

Elisabeth-J
0

#11 Min syster dog samma dag som hon föddes så jag hann aldrig lära känna henne. Ett forums uppfattning handlar ju inte om enskildas tro eller teori. Som jag skrev i inlägget så vet jag inte, jag är dubbel i min teori för det kan vara så att man inte reinkarnerar så länge någon finns på jorden som tänker på en, det känner jag kan vara rätt men samtidigt så har jag den tron att man visst kan göra det, speciellt efter den egna upplevelsen. Men som sagt, tro är en sak och veta är en annan :)

Elisabeth 

wolfie
0

Verkligen intressant detta om reinkarnation!Men funderar om det verkligen är meningen att vi ska veta vem som återföds?Hur konstigt blir inte det även om det skulle vara kul samtidigt naturligtvis!Ja en lite djup tanke fick jag nu..

[Hellas]
0

Intressant, ja det är ju inte första gången jag själv ändrat uppfattning om saker och ting som sker och förhoppningsvis inte den sista heller.
Jag har alltid trott att man inte kommer tillbaka förrän alla anhöriga gått vidare.
Funderar då lite på en sak…..gäller detta framförallt barn?

FRA504
0

"12 Vad är då detta forums officiella uppfattning?

Man måste väl känna till sin åsikt.

Blir det, det gamla vanliga hopkoket: "Gå på din intuition. Det du känner själv är rätt."?

Om två personer hävdar sina 2 olika uppfattningar, så kan inte båda ha rätt samtidigt.

xinluo
0

#15 förr trodde man att barn "kom igen" om de dog som barn. Farmor hade 10 barn !! pappa är äldst sen föddes en son till som tyvärr drunknade vid 1½ års ålder. Nästa son fick hans namn för då kom han tillbaka. Så trodde farmor iallafall…

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

Elisabeth-J
0

#16 Som sagt, alla har vi vår egen tro och teori och om du läser ordentligt det jag skriver så ser du att jag tvekar i hur det kan vara, jag är inte säker och kommer inte heller bli det förrän jag själv är på andra sidan och vet hur det går till.

Elisabeth 

FRA504
0

#13 Du tycker att A och icke-A ska gälla samtidigt.

Var finns logiken?

Elisabeth-J
0

#17 Så var det i min styvfars familj också, en pojke drunknade på gården när han var liten och nästa son fick hans namn för dom trodde att det var han som kom tillbaka.

Elisabeth 

FRA504
0

#18 Du har ju återkommande kontakt med andra sidan. Kan inte andra sidan förmedla fakta?

Om nej: Hur ska man då kunna lita på något som andra sidan påstås säga?

Elisabeth-J
0

#19 Jag tycker inte att något ska gälla, någon logik finns inte heller förrän vi riktigt vet hur det fungerar.

Elisabeth 

s-tjej
0

Tycker det var lite hemsk sags av Lisa Williams för tänk om även det barnet dör eller något… och veta att mitt barnbarn är igentligen min son… vet inte men det måste isåfall kännas konstigt…

Elisabeth-J
0

#21 Allt får man inte veta från dom på andra sidan, jag tror inte det är meningen att vi ska veta allt när vi lever på jorden hur det fungerar på andra sidan. Inblickar kan man få men vi får inte veta allt, då vore det ju inte så spännande heller men vem vet? När tiden är mogen kanske vi får klara svar och får veta, det kan vi hoppas på men man vet aldrig ;)

Elisabeth 

wolfie
0

Om vi får veta allt om andra sidan då tror då jag att vi inte lever här fullt ut här och nu..vi tar inte vara på tiden här..

Denna kommentar har tagits bort.
stina63
0

Själv vet jag inte om reinkarnation om alla man känner måste lämna jordlivet innan man kan reinkarnasera.. men jag tror inte de har någon betydelse. Om det visar sig att personen behöver komma tillbaka igen så gör dom de.

Kram Tina

wolfie
0

#26..för min del var det iaf att jag vill inte veta hur precis allt fungerar på andra sidan..sen vill jag så klart veta hur mina nära som finns där på andra sidan mår..

anna-08
0

Väldigt intressant ämne..!Det är ju ofta väldigt svårt att bevisa att det finns någon sanning i minnen från tidigare liv..men det finns faktiskt en del fall som som är VÄL DOKUMENTERADE…bla finns böcker skrivna av Jenny Cockell ,en engelsk kvinna som under sitt liv levt i skuggan av ett tidigare liv…så länge hon kan minnas…Redan som mycket liten började hon tala om Mary , en fattig kvinna på Irland som hade dött 1935 & lämnade åtta små barn efter sig..Hon började forska i saken & fann den person som hon skulle ha varit samt barnen & annat ur det tidigare livet..!Vilken befrielse att få svar på alla frågor !!Lika häftigt & intressant varje gång man under regression kan finna det från ett tidigare liv som orsakat blockeringar & rädslor…Det är en speciell känsla ! Det Eija #7 skriver är väldigt intressant & jag har personligen den tron att vi kan reinkaneras i "detta liv" trots att inte alla släktingar gått över..!

FRA504
0

#28 Du vill inte veta hur precis allt fungerar på andra sidan, säger du.

Vad har du fått veta om hur något fungerar på andra sidan?

Elisabeth-J
0

#30 Den frågan får du ställa i en ny tråd för då hamnar vi på ett annat ämne än reinkarnation som denna tråd handlar om.

Elisabeth 

Denna kommentar har tagits bort.