Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 1635 ggr
[Hellas]
0

Inte kul nu på ÖN!

Jag tycker, som medlem att det inte är så intressant just nu på ÖN, Övernaturligt!
Jag vet att jag tar en jättegigantisk risk just nu så kom ihåg att jag gör det av kärlek och skäll inte ut mig alltför mycket!

Det är i klartext alldeles för tramsigt och oseriöst…….
Särskillt från de som inte är medlemmar på ÖN utan som egentligen tillhör andra iFokus siter!
På något sätt är det nästintill dessa som skriver flest inlägg just nu!
Vart är Ni alla andra *HALLÅ….*!
Det känns nästan som att bo på Gotland där det sommartid invaderas av sommargäster :)!

Gamla förlegade trådar väcks till liv med tramsiga kommentarer som egentligen inte tillför trådarna något.

Nya trådar skapas där vi ombeds leta efter strumpor, godis och annat jox…….när inga svar kommer puttas antingen tråden upp eller så börjars det tramsas i tråden om sådant som inte alls borde höra hemma på ÖN.
Vi försöker att sträva efter en seriös site men glimten i ögat som inte ser detta med "Övernaturliga fenomen" som en Lek utan det är många personers vardag och även yrke!

Jag kan säkert skriva mycket mer och jag tror att många skulle kunna uttrycka sig betydligt bättre än vad jag själv gör men det får räcka så här!

Om detta nu beror på att det är semester och att det inte händer så mycket…..ja då är det meningen att det inte ska hända så mycket, låt det vara stilla och lugnt och behåll seriositeten på ÖN.

//Hellas

Clary
0

Håller med dig Hellas fullständigt.

Det är inte ett dugg kul att gå in på forumet längre. Att söka efter strumpor, godis och annat trams är väl inte riktigt vad som hör hemma på den här sajten men det är sommarlov vilket också märks på åldern på de som skriver. Så länge det finns folk som går in och svara på tramstrådar lär de finnas med.

I och med detta ligger jag väl också i riskzonen men det tar jag!

Medarbetare på Feng Shui och Indien

anvandarnamn
0

jag har hängt här rätt länge men med annat användarnamn men har inte märkt av en oseriös stämning.

jag saknar dock tävlingstrådarna… det var roligt tidsfördriv :)

Katarinaj
0

Håller med dig Hellas!!!!!!!!

[Hellas]
0

#2 *Skratt* Ja även tiden är relativ………8 dagar är ju inte sååååå lång tid och det är under de sista 14 dagarna jag skriver om så jag tror inte att Du hunnit uppleva ÖN som den brukar vara!
Angånde tävlingarna…….det finns även nu möjlighet till att annorda tävlingar men i samråd med sitevärden.

Tävlingar ska vara seriösa och inte Tramsiga som de var för några dagar sedan då Du själv blev medlem.
Lekparken lämnar man alltså på fastlandet tycker tråkiga jag!

MIRJAMI
0

Kan bara hålla med dig Hellas!!!

Eija
0

Hej Hellas, jag skulle nog tro jag med att det är tråkigt här nu eftersom de flesta har så mycket annat att göra under semestertider…Då blir det nog lätt att man skriver någon tråd som inte är så seriös, bara för att se något hända…..ja du vet nog vad jag menar…..Glad

Men ge inte upp hoppet kära du, för vi får nog se hur det blir här mot sensommarn….jag har ju inte varit med här så länge, så jag vet ju inte hur det har varit under semestertiden förut…

Och du…..jag tror inte ett dugg att du är tråkig…Flört

kramar om dig

Eija

Elisabeth-J
0

Dom som vill hålla på och tramsa och larva kan ju också ansöka om en egen sån sajt på iFokus. Här kommer vi nu at bli ännu hårdare mot sånt, icke relevanta inlägg till trådarna kommer att tas bort utan förklaring, skrivförbud utfärdas direkt då vi ser att någon kommer in i ett annat syfte än vad sajten är till för, dvs dom som kommer in i ett icke gott syfte. Vi har tillåtit en hel del nu en tid men insett att det bara skapar ännu mer att man reggar sig med olika nick och kommer in för att vilja illa eller larva sig.

Så nu kavlar vi upp ärmarna och tillsammans gör vi forumet till vad det är ämnat till :)

Kramar till er alla som är här i ett positivt syfte!!! Ni är så många och det är ni som gör att forumet håller kvar så utan er vore det inget forum :)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

anvandarnamn
0

hellas: som jag skrev, "jag har hängt här rätt länge men med annat användarnamn " betyder att jag har hängt här mer än 8 dagar, bara det att jag har använt ett annat namn….

har varit här sen förra året, och jag fasthåller vid min åsikt.

anvandarnamn
0

jag undrar vilka regler gäller egentligen här?

Ok förstår att trams och tävlingar kanske inte är populärt,
men vad gäller allt annat som inte hör till "övernaturliga ämnen" såsom: Dagens, Sluta röka, dagens ros, hej jag är ny här etc trådar…? vad gäller om dom som är off topic? var går gränsen liksom?

Sockerbubbla
0

Håller med dig, denna sajt borde vara HELT seriös. Men hur kan man "tillhöra" andra sajter, iFokus är ett ställe det det finns flera forum som man inte behöver registrera sig på alla sajter för att skriva. Det tycker jag är bra!

s-tjej
0

Håller med dig Hellas! känns som det har blivit en lekplats mer än ett seriöst forum!
Man går in på sidan o tänker: Nu ska vi se vad det finns för roliga SERIÖSA inlägg men ju mer man kollar desto mer tänker man: Nehe inte idag heller *suck*

Så ja SKÄRPNING allihop!

annars så skaffa en Tramsifokus sida…!

Trisha
0

Braaaaa initiativ. Det här känns så angeläget! Vissa trådar orkar man bara inte gå in på. Det här kan ju vara ett växande-forum i andlighet om vi bara hjälps åt!

Bra Hellas o Elisabeth!

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

s-tjej
0

Införa åldersgräns med kanske?

Backebo
0

#0 Jag håller med.

Elisabeth-J
0

#13 Åldersgräns har vi haft diskussioner om här tidigare men det kommer inte att införas pga att alla ska vara välkomna hit. Det finns så många barn och ungdomar som behöver hjälp med sina upplevelser och få svar på sina frågor och därför vill vi inte stänga dom ute.

Elisabeth 

maiya
0

Jag håller med dig Hellas och Elisabeth!!!

signemo
0

Hej. Håller med om att här är en hel del trams. Men sen är vi ju en del som ibland kan ställa frågor som låter tramsiga. Men det är för att vi inte riktigt fattat. Fast det förstår Ni ju. TYcker att det är trevligast om det är en seriös sajt. Med möjligthet att kanske kunna lära eller kanske rättare sagt försöka få oss som inte kan eller har satt oss in i det mediala att bättre förstå.

Själv är jag otroligt intresserad. Kommer med många ibland vrickade frågor. Och Ni brukar var goa och snälla o svara. på för er självklara grejer. En sak som jag tycker är trevligt om det kunde vara kvar är faktiskt Dagens ros. För det är så kul att glädja andra. och en enda OT tråd, där vi kanske kan sitta och kvällsprata om det medila, andliga eller om någon inte mår så bra att denne eller denna kan få tala ut lite om dittan och dattan.

Skulle vara bra om man så fort man skappat en tråd som kanske inte passar in kunde få ett pm. Om att det kanske inte var ett så bra ämne.

Ha nu en fin och skön eftermiddag och kväll. Om inte åskan börjar  skall jag ut på en skogspromenad. Kram.

Var rädda om varandra

Katarinaj
0

Tror att det som åsyftas är att bla jättegamla trådar väckts upp och så går man in och ska läsa, så är det bara ett tramsinlägg i en från början seriös tråd, som i de flesta fall varit vilande i över ett år. Dagens ros och liknande faller nog inte under begreppet trams. Så Signemo nu får du Dagens Ros av mig, för vad vore Forumet utan sådana som dig och mig, som har mkt undringar och funderingar.

Kram Katarina

signemo
0

Hihi. Nej det klart det skulle ju inte gåSkrattande Och här kommer rosor till Dig Katarinaj och alla er andra goa ön:are

Var rädda om varandra

stina63
0

Håller med dej hellas.. Risken kan vara att folk slutar komma hit eftersom här tramsas för mycket.

Kram Tina

squaw
0

jag håller oxå med dig Hellas..det är för mycket trams nu…kan vara att det är semester…….efterlyser oxå den bra saijten det var när jag kom in…..kram på er alla här på ön…..

Manthrax
0

Hmmm. Ett tips är att vara försiktig med att motverka "trams", jag fick mycket kritik när jag gjorde på "mitt" forum. ;-)

NancyAlke
0

Hej, här är jag! Jag håller helt med dig Hellas, det har blivt massor av trams och har man då begränsat med tid, så hinner man inte leta efter dom seriösa trådarna. Jag tror att detta kommer att gå över, bl a när sommarlovet är över faktiskt.

För min del blir det väldigt sporadiska besök ett tag framöver, till i September då flytten är klar…

[Vargen-J]
0

Håller med dej, Hellas.
Dom som endast kommer hit för att förstöra i trådar som skrivits eller som gör nya där dom tramsar runt är väl knappast nåt som vi på ÖN drömmer om!

Såna personer har antagligen inget bättre för sej än att förstöra för oss seriösa personer här på ÖN. Har själv inte vart aktiv så mycket då vi haft folk på besök här, har bara gjort nån snabbvisit in här då och då varje dag, trots det så blev jag smått irriterad på en del trådar som skrivits av helt uppenbara oseriösa personer.

Nä, låt oss hoppas att dessa troll försvinner när sommaren och ledigheten är slut och att dom inte kommer tillbaks igen :)

s-tjej
0

En liten fråga, om man "upptäcker" ett "troll" vem kontaktar man då? Kan vara bra att veta…

[mia-38]
0

#25…kontakta Elisabeth…..det gjorde jag…

MVH Mia

Bybo
0

Även jag ( tramsmästarinnan ) vill ha det seriösare *S* Pöss!

Elisabeth-J
0

#27 Hahahaha Du vet vilket trams vi menar ;) Du är en glädjespridare här :)

Elisabeth 

Katarinaj
0

#27 Ja Bybo ditt "trams" klarar vi oss INTE utan!

Kram

Tur-Budda
0

Jag tycker att det är lite märkligt att tråden av BlandMissbrukare togs bort där denne frågade om tips hur man tar sig ur missbruk samtidigt som sluta röka tråden är kvar.

Bybo
0

#28 #29 Vad söta ni eee…Även om jag inte skriver så ofta längre, så vågar jag då iaf fortsätta skriva ibland…:-D

Mizzi
0

Håller med, personligen saknar jag en massa folk som man inte ser här längre också ……=( ÖN är inte längre vad den brukar vara på något sorgligt sätt.

anvandarnamn
0

#30 håller med lite grand..

jag fick aldrig svar på min fråga. vart går gränsen vid trams och off topic? vart går gränsen vid vad som ska tillåtas här? jag menar trots allt är det ett forum om övernaturliga saker-… tycker inte trådar som "dagens" hör hemma… iallafall min åsikt

anvandarnamn
0

jag tycker iaf lösningen att få bort onödiga troll är enkelt. gör det mer komplicerat att skaffa konto, dvs man måste godkänna via ett email som kommer till ens email, och att man inte kan vara registrerad med flera emailadresser, kanske enbart kan regga sig med sitt personkonto etc..

för klart, vi ser på senare tid massa troll som bara skaffar fejkanvändare

Elisabeth-J
0

#30 Dom som skapar massor av olika nick för att komma in här och tramsa, deras inlägg plockas helt enkelt bort då dom som jag skrev i mitt tidiare inlägg. Jag vet vilka dom är så det är ingen ny medlem som vill ha hjälp i den tråden

#34 Det är på gång, kommer snart med den nya versionen ;)

Elisabeth 

tommytoe
0

#33 Skall man bara då strikt hålla sig till övernaturliga saker och ta bort 'dagens' och andra saker. Jag tycker inte det! Ett forum blir för stelbent om det håller sig bara strikt till topic. Det behövs glädje och humor i ett forum också, bara övernaturligt blir för stelt tycker jag. Men trams förstör dock.

Backebo
0

#36 Vad är definitionen på begreppet övernaturligt?

Tuva-Lena
0

Alla är söta på ÖN, det gäller bara att inte låta hjärnan reagera snabbare än hjärtat hinner med. Ibland blir det turbulens, men så blir det alltid i en gemenskap och det är vid dom tillfällena man har möjlighet att lära sig nåt om sig själv, och sin andlighet - så att säga. ;) Alla sajter har också sina vågdalar, och jag tror inte att ÖN är i farozonen att bli oseriöst, för de är trots allt intresset för det övernaturliga som har lockat hit alla medlemmar. Våra belackare finns här också, och kommer alltid att finnas, men för den skull får vi inte dra förhastade slutsatser innan vi har lärt känna alla nya besökare. Alla trevar vi nog lite i början.. Flört

Starkt av dig Hellas, att sjunga ut om hur du känner i alla fall! :)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

xinluo
0

Hellas….jag håller med dig i det du skriver. Det har inte känts seriöst på ön den sista tiden. Nu kanske jag inte kan tillföra så mycket på ön som många av er andra kan men jag vill gärana dela med mig av det jag kan. Jag har varit med på olika forum och medlemssidor och de berömda trollen verkar finnas överallt.

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

Elisabeth-J
0

#36 Nej det ska inte vara strikt, sånt ska vi ha kvar för vi behöver annat också än mediala saker att skriva och tänka på.

Elisabeth 

Soffe
0

Håller med er! Ser fram emot en mer seriös och roligare sajt med den nya versionen :)

Katarinaj
0

#31 Nä, jag har faktiskt tänkt på det, jag ser ju att du är inloggad men "hör" inte din ljuva stämma så ofta!? Men i bland vill man bara iaktta *L*

[MargaretaA]
0

#33 det är inte så svårt att se en skillnad mellan trams och off topic. Off topic är sådant som ligger utanför det egentliga ämnet som här är det övernaturliga. jag håller med de som säger att vi borde kunna tillåta oss lite annat också ibland, därför att det lätt kan bli väl allvarligt här - vad som är okej OT är naturligtvis helt och hållet upp till Elisabeth.

Trams är däremot bara barnsligheter och slöseri med tid.

Maggan

[Chakra]
0

Här är en till som vill att ÖN ska vara en plats för oss som har intresse för det över"naturliga"!
Men jag tycker också om när det inte blir för stelt, så till viss del vill jag gärna ha annat också som skrivs med humor och glädje som fler här säger.Men det får inte ta överhand! Inget trams!

Man blir ju vän här med många! Och det känns tryggt och skönt!

De som bara är här för att försöka förstöra har jag inget till övers för!

Elisabeth-J
0

Självklart ska vi ha humor och glädje här, det är ju jätteviktigt! Det jag syftar på är bl.a sånt som att man vill ha hjälp att hitta en kexchoklad, när man lägger i fejkade foton eller skriver inlägg bara för att dumma sig.

Vi ska ha trevligt och roligt tillsammans! :)

Troll, trams och larv försvinner bort direkt, dessa får helt enkelt roa sig i någon sandlåda i cyberrymden.

Elisabeth 

s-tjej
0

Är det ingen bra ide att helt enkelt "utse" någon till att få bort trollen? alltså vara fokuserad på det (förutom ÖN förståsGlad ) o typ leta o ta bort just trollinlägg?

Elisabeth-J
0

#46 Jag har s.k "dolda" Medarbetare som hjälper till bakom kulisserna med sånt bl.a ;)

Elisabeth 

s-tjej
0

#47: Aha okejdå ;) kunde la inte jag veta;)

Elisabeth-J
0

#48 Nej det kunde du inte för det är inte många som vet om det, men nu gör alla det :) Det är toppenbra att det finns flera som kan ha koll och ta bort inlägg osv.

Du har bra tankar och ideer s-tjej :)  

Kram!

Elisabeth 

Issis
0

Ja, jag är med på en annan iFokus sida. Men eftersom att det händer mycket övernaturliga saker hemma hos mig, tom. mina kompisar känner av det, tycker jag att jag ändå kanske kan få vara här? Jag är inte lika mycket inne här om på kanin.ifokus, eftersom att jag ofta ändå vill hålla mina upplevelser för mig själv. Men jag kan ju förstå dig Hellas att det kanske blir lite jobbigt om många oseriösa kommer hit, men jag hoppas inte att du tycker att jag är oseriös ;)

s-tjej
0

#49: Hihi ja nu vet nog de flesta som bryr sig om att läsa inläggen iaf om det… Ja måste va en lättnad för då är det inte bara du o de andra "öppna" medarbetarna som ska hålla koll på allt o alla.

Haha tack jag har mina dagar, dom kommer då o då dom små tankarna o ideerna;) kram

Elisabeth-J
0

#50 Det behöver du inte oroa dig för Issis :) Även om man inte är medlem här så kan man ju givetvis läsa och skriva härinne, men om man vill delta i tävlingar och vara med på träningsdagarna måste man vara medlem. Det kan ibland gälla andra saker också.

Det är några som inte vet hur man blir medlem på andra sajter. Till höger under listan Mina sajter står det Lägg till aktuellt sajt, om man trycker där blir man medlem på den sajt man besöker.

Elisabeth 

[Hellas]
0

Åh vad många bra kommentarer, det värmer verkligen hjärtat!

Nu vill jag ju även tillägga en sak:

Även JAG tramsar emellanåt så det är väldigt lätt att hamna i den situationen:)!
Jag är även den förste att skriva under på att man i allt det seriösa måste ha en viss portion humor annars blir det ju vädligt tråkigt! Det är också viktigt att kunna skratta i stundens allvar!

Tidigare hade vi "Tramstrådar", ofta uppstod det en tråd för helgaktiviterer, hehe…….det är mer än en gång vi gemensamt sjöng en truddelutt…..jättefjantigt men alla höll sig till den tråden. Kanske något att införa igen?

#50 Vill gärna svara dig Issis :) Nej jag menar inte någon speciell person så känn dig inte utpekad.
*Fniss* om Du trivs hos oss så ska du ju självklart även bli medlem *kram*!

Jane-Lyzell
0

Hellas  håller med mycket blir tramstrådar tyvärr! gärna trams på skoj men inte i allvar.(blev så glad att se dig i dag:-)

Kram Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Zoraye
0

Nu är jag ganska så ny här men har upplevt väldigt mycket oseriöst trams och påhopp här sedan jag blev medlem. Det är klart att det ska finnas utrymme för humor, men i mitt tycke så bör det finnas gränser för oseriösa inlägg. Med oseriösa menar jag då sådant som "var lade jag ifrån mig min rosa strumpa/kexchoklad/kanin" eller "vad ser ni i min photoshoppade bild", sådant känns bara otroligt dumt.

Vad man tycker om detta forum så bör man ha viss respekt för att det finns och för de personer som agerar här, precis som man har för övriga Ifokus-forum.

s-tjej
0

Precis, respekt har försvunnit sakta men säkert o det känns mer som en lekstuga o ja man känner sig.. ja utnyttjad är inte rätt ord och inte heller hånad…men ja när folk frågar efter strumpor o choklad…

Eija
0

Dessa tramstroll kommer o går, och vill bara ha uppmärksamhet, en får försöka att inte bry sig om att svara på deras frågor överhuvudtaget, eller kommentera deras inlägg, för då har dom ju fått som dom vill….eller hur…..nä, strunta idom så självdör dom till slut…..kram/Eija