En Fundering
Läste precis ett inlägg av S-tjej med rubriken "Sängen" där jag fastnade i en mening i ett inlägg "..där jag köper mina mediala prylar.."
Det väckte en tanke hos mig. Nämligen att jag känner att det spelar mindre roll vad för verktyg man egentligen använder utan för mig handlar det om hur jag använder dom.
Min slagruta har jag tillverkat själv och har precis köpt en urtjusig pendel i hematit, men att jag likagärna hade kunnat använda mig av vadsomhelst egentligen. Har lite problem med att formulera mig märker jag men hoppas andemeningen går fram
Jag vill bara förtydliga att jag inte stör mig på S-tjejs inlägg på något sätt eller ordvalen i inläggen som svarar på hennes fråga, det är inte det som jag tar upp i mitt inlägg här.
Hur tänker ni om saken?

Jag förstår precis vad du menar. Under den period jag var mest intresserad av "mediala prylar" var jag mindre medial än jag är idag, eftersom de förmågor jag utvecklat inte behöver en massa grejer. Mycket kommers är det… Fast en del grejer är ju vackra, så de kan man ju vilja ha bara därför, jag skulle tex vilja ha en kristallkula som spåtanter i filmer har. :) Men det är inget jag behöver får att arbeta andligt och medialt.
Kram till dig!

precis vad jag tänkte att instrumenten ändå inte spelar roll utan handlar om att kanske göra det vettigt för hjärnan varifrån informationen kommer från liksom.
varm kram tillbaka!
Lena.P är jag i verkliga livet.
När jag var yngre hade man inte så mycket pengar att röra sig med på fritiden. En pendel köpte jag för en del år sen. Men innan dess så använde jag långa hårstrån eller sytråd och en ring som pendel. Den allra första Tarokortlek fick jag via en tidning som inte finns mera. Har för mig att tidningen heter övernaturligt eller något sådant. Slagruta eller vad dom heter använde jag den gamla sortens klädhängare som man kunde dela på i två delar. Ett tips från Margit Sandemos sista bok från sagan om isfolket. och de fungerade jättebra
Ha det gott //tina
Det jag menade med mediala saker är dom grejerna jag använder som inte direkt går att köpa på ICA typ Tarotkort

Hej s-tjej!
Jag ifrågasatte inte ditt ordval på något sätt! Jag hoppas att du inte tog åt dig för det var inte min intention.
Jag vill fundera på sättet vi tänker kring instrumenten vi använder oss av och hur vi benämner dom. Och behövs dom egentligen?
Är du med på vad jag menar?
Nej jag tog inte åt mig, så jättemycket i allafall men ville förtydliga vad jag menade med mediala "redskap" (om det är bättre ordval)

Vad bra!
Men vad säger du om min frågeställning nu när vi befäst och förtydligat ordvalen?
Jag håller med dig till 100 % om jag har tolkat allt rätt, man kan använda vadsomhelst för det spelar ingen roll vad man använder utan HUR man använder något (och varför med kanske) men ja som sagt var jag förstår vad du menar, men hoppas även du förstår vad jag menade.
Jag tror vi kan enas om att ni förstår vad ni menar*ler*

Du är då för gullig Eleri!
Jag blir faktiskt lite smått rörd av att se hur måna vi är ibland över att undgå missförstånd och samtidgt låta alla känna och tycka vad de vill*ler*
Kram goa Wolfie
Och min älskade Frau Blycher, nu ska jag inte ta ämnet från tråden mer*KRAMAR i massor*

Intressant för en Novis som mig. På Forumträffen lades det lite kort för varandra och där pratade några stycken om just det här du frågar om. När man väl har utvecklat sin intution behöver man egentligen ingenting eller man kan använda vad som helst. Vi gjorde tex en övning där alla fick vars ett vitt papper som vi skulle skrynkla i hop till en boll, sen bytte vi med någon annan och skulle genom att titta på pappret kunna läsa av den andra och visst funkade det, egentligen hade vi inte behövt pappret heller, utan det är/var nog för att få oss att titta på ngt och fokusera tankarna på det vi skulle göra.
Tror jag förstår vad du menar KatarinaJ, men samtidigt är det "skönt" att ha tex en tarotkortlek som "stöd"

#14 Ja jag har det nu i alla fall. Men jag menar någon tog ett kort ur en vanlig kortlek och började läsa ut hur mycket som helst som stämde…Imponerande. Men tex tarotleken är bra som stöd/underlag, en lite fingervisning till det intiutiva 

Eleri det är lugnt *fnissar*
Jag tycker det är så intressant på alla sätt vi ibland lurar det medvetna för att ens göra det förståeligt kraften vi alla har inom oss

#16 Ja precis, men det har jag inte börjat fatta förrän nu *L*
#15: Iallafall tills man fått bättre självförtroende och lärt sig mer.

#18 Precis och skulle man tolka fel kan man ju "skylla" på korten