Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 541 ggr
MIRJAMI
0

Andar/spöken

Ja…jag kom tänka på en fråga förra veckan när jag satt i skogen i Dalsland och nu kom jag på den igen.

Vad jag har fått för mig är det så att de flesta fallen så visar sig andar/spöken på nattetid eller då när det är mörkt. Varför är det så?? Eller har jag helt fell??

s-tjej
0

Man kanske är mer öppen eller observant då?
Har aldrig tänkt på det;)

anvandarnamn
0

jag vet inte men jag har fått för mig att man ser dom lättare i mörkret. ha ha men jag är nog ppåverkad av tv.

Katarinaj
0

Jag tror inte att det är så, men dagtid har vi inte tid att lägga märke till dom, då har vi fullt om med annat både kroppsligen och i tanken. Det är vad jag tror, någon annan kanske vet lite bättre…

s-tjej
0

Tror precis som #3, man är mer observant och har inte femtioelva andra saker att tänka på på kvällen

stina63
0

Tror att vi är mer öppna nattetid då vi ligger och sover. och när vi nästan sover är man mellan sömn och vakenhet undgefär som när man mediterar. Det kan jag tänka mig att det är så. Men det händer även på dagarna man träffar på eller ser hör känner. Själv så brukar min förra katt komma tillbaka även dagtid.

Kram Tina

Hannaumea
0

jag tror det har med energi att göra och elektronik. Att spöken och vittra och allt sånt pratades det mer om förr i tiden då det inte fanns el, de fick mer kraft…. svårt att förklara min teori så jag slutar skriva nu! :)

Elisabeth-J
0

Att man oftast upplever energier på kvällar och nätter beror på att man då är som mest avslappnad, det är då när du inte har en massa annat att tänka eller fokusera på som dom lättast kan nå fram och visa sin närvaro.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus