Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 1185 ggr
s-tjej
0

Råd om ande

Igår stötte jag på en ande som vet att hon har gått över till andra sidan men hon verkar såå otroligt olycklig… vill inte skriva FÖR mycket här av det hon berättade, men finns det något sätt jag kan hjälpa henne med?

hon har varit i mina tankar ända sen igår när jag "mötte" henne via _The secret garden
_Tänkte försöka nå henne om en stund på samma sätt men finns det något jag kan göra för att få henne att inte vara så olycklig?

Elisabeth-J
0

Du kan fråga henne varför hon är olycklig och fråga om det är någon som hon vill att du ska framföra budskap till.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

s-tjej
0

Hon är inte från "nutid" utan kanske från hmm ja början på 1900 talet…såg så ut på klädseln

Elisabeth-J
0

Då kanske hon är någon släkting till dig? Fråga varför hon är sorgsen och om det finns något som du kan göra för att hjälpa henne.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

FRA504
0

#0 Vad är The secret garden?

mariaef
0

#4 Meditations skiva med Iris Hall.Glad

s-tjej
0

#3 Ja där sa du något.. ska fråga henne..

Det coola e att förra (vilket var första gången) jag lyssnade på skivan så fick jag "bara" kontakt med min bror vilket var sååå underbart!
Men igår så kom dels denna anden fram och en liten pojke (busfrö)

Men hon verkar inte lyssna på mig… hon är så förtvivlad…

#5: Har du den oxå?

mariaef
0

#5 Ja, jag har den också…

s-tjej
0

#7 vad tycker du om den *nyfiken*

[Hellas]
0

Jag har också Iris Halls The secret garden och jag älskar den skivan. Det är många möten jag haft via den skivan men även väldigt många stunder med mig själv som sällskap.

Det är inte så dumt att möta sig själv och samtala om saker som man funderar över.

Katarinaj
0

Kul, jag har precis köpt den skivan, men inte fått tillfälle att lyssna på den. Vill ju vara helt ensam och det är man inte så mycket när barnen har sommarlov, men jag är väldigt spänd på vad den kan "ge mig".

s-tjej
0

Älskar den skivan, den har tagit mig till en helt annan nivå inom det mediala.. har ju iofs bara använt den 2 gånger men den har verkligen gjort skillnad… svårt att hitta "tid" till det bara..

Tokfaan
0

jag har inte Iris Halls - The secret garden, kan man få kika förbi hos nån som har den å lyssna lite …. skulle vara som småmysigt å då kanske man blir mer inne i det här med andar å så med … nån som vågar ha ett troll som jag i sin lya? .. :-)

s-tjej
0

#12 man ska som sagt va vara ensam

s-tjej
0

På tal om det, när man är uppe i det hela och är öppen och mediterar (vilket jag gör med stängda ögon) är det då farligt att öppna ögonen o skriva vad man får till sig? eller "bryter" det det hela då?

[Hellas]
0

#12 Har du provat att fiska inne på siten Relationer!

För att när det gäller Meditation så ska man vara ensam som det står tidigare i tråden.

Tokfaan
0

Ok jag får väl helt enkelt köpa skivan då …. vad handlar den om? ..

[Hellas]
0

#14 Inte är det farligt att avbryta men du riskerar ju att tappa den länkning du har, särskillt när du inte är så van ännu.

Men det som jag tycker är mest synd är ju att det inte blir den fullständiga meditationsstund som man tänkt sig, den blir så avbruten.
Fortsätt öva lite till med hjälp av meditationsskivan så kan du prata lite om hur man sedan kan gå vidare.
Ha bara inte för bråttom, själv är jag ju sådan att jag alltid har för bråttom och det straffar sig alltid på så sätt att jag går bakåt i min utveckling.

Jag vill även säga att du är så duktig S-tjej *imponerad*

s-tjej
0

Oj nu har jag verkligen problem o behöver mega råd…

Igår såg jag en nunna i The secret garden som blev förskräckt…o när jag nu återvände dit så var det inte en ända själ där…Helt tomt… tillslut så sa jag Mn kom fram var inte rädda.. då kom hon kvinnan fram o satte sig jämte mig o jag började försiktigt prata med henne… men hon var väldigt fåordig och sa tillslut: Nunnan sa att du var i förbund med djävulen (okej skratta på men det är sant) tillslut lyckades jag övertyga henne om att jag INTE var det och få lite info om henne.. men min granne (på riktigt) ringde på dörren så jag kom "tillbaka" pangboom (ska stänga mej strax)

Men hur ska jag nu lyckas övertyga dom att jag inte är i förbund med djävulen o att dom inte ska vara rädda att komma fram eller iaf visa sig???

Jag lovar jag menar allvar!

Katarinaj
0

#18 Oj nu vågar jag inte lyssna på skivan *L*. Jag tror dig men kan inte förstå eller förklara varför Nunnan sa så. Typiskt att du blev avbruten så där abrupt. Hoppas Nunnan kommer fram nästa gång oxå, så du får fram lite mer.

s-tjej
0

#19: Hihi ingen orsak o va orolig, såg henne (nunnan) igår o insåg rätt snabbt av hennes blick att det kommer bli trubbel (eller trubbel e kanske inte rätt ord)  Funderar på om jag ska hålla ett kors i handen nästa gång om det kanske hjälper?

Katarinaj
0

#20 Ja det borde få henne att förstå att du är vänligt sinnad. Jo då jag ska lyssna på skivan. Var o köpte den i en Affär med Andliga saker och skulle ha en annan skiva. Affärsbiträdet hjälpte mig leta och sa…nu hittade jag den, men det var inte den skivan jag skulle ha, utan det var den här Secret Garden med Iris Hall, men jag sa att då tar jag den i stället och hon sa att det var nog meningen att du skulle ha den här i stället. När jag betalade tittade hon på mig och sa, jag får rysningar över hela kroppen och känner på mig att det kommer att hända mycket när du lyssnar på skivan. Hon ville att jag skulle komma tillbaka sen och berätta. Kul!

s-tjej
0

#21: Lovar dig den är fantastisk! om man nu inte blir anklagad för att va bundis med djävulen vill säga;)

Va verkligen helkonstigt för jag brukar se massa barn springa omkring o leka framför mig men idag va där HELT totalt TOMT… o då fattade jag direkt o sen pratade jag med hon jag fick kontakt med igår som var så förtvivlad o då berättade hon det *suckar*

Katarinaj
0

Hehe nä ingen rolig anklagelse. Jag måste bara komma i gång o lyssna på skivan. Får se om jag är själv nån dag i veckan.

[Hellas]
0

S-tjej, det är ingen fara, i Nunnans värld så var det nog rejält konstigt att Du dyker upp helt plötsligt *L*!
Hon tyckte säkert det var helskumt att kunna prata med dig och se dig.
Ibland behöver man lirka en hel del för att de ska kunna känna trygghet.
Visst kan det vara helt tomt ibland när man kommer till sin plats och tänk på att det finns en mening med att det ibland inte händer något, att det då är meningen att man ska få en stund för sig själv.
Ha alltid ett ljus tänt och innan meditationen ber du även din guide om en lite extra hjälp (fast h*n finns ju där ändå förstås)

stina63
0

Det kan hända när jag också mediterar att man inte får någon kontakt men känner att där är någon. Precis som hellas säger att det är tror jag att man ska vara lite för sig själva. ibland får jag bara upp ljus färger. Och de tar jag som att man får ny energi och kraft som man kan behöva mellanåt. Ljus har jag alltid tänt och ber en bön och efteråt tackar jag andra sidan. samt ser till att ingen telefon kan störa mig när jag mediterar,,

Kram Tina

s-tjej
0

#23: Det är ju just det, att hitta tiden… och möjligheten…

#24: Haha jo jag kan nog tänka mej hur chockad hon måste ha blivit… ploppar jag upp som gubben i lådan typ… Fast jag pratade inte med nunnan..hon bara stod o stirra på mig igår helt paralyserad..som om hon sett ett spöke;)
Okej så om det är helt tomt så är det ett Tecken på att jag måste ha en "time-out" för mig själv?
Har alltid mitt lila fina ljus tänt när jag mediterar eller gör något sådant. Försökte prata med de innan jag satte på skivan o sa att gå nu dit där vi möttes igår så kan vi prata en stund, ska bara öppna mig först.. men ja ingen där..
Fast iofs pratade jag inte med guiden då.. gör jag bara när jag ska nana.. men ska testa det:D

25: Konstigt, det med färger såg jag… Märkligt..
Ja telefonerna är alltid avstängda o "mediala-ljuset" tänt men ja att nån ringer på dörren kan man inte göra så mycket åt…

Åh vill försöka gå dit igen men har tagit kvällmedicinerna o då ska man inte syssla med sådant… Men får ta det imorgon o kanske ta ett snack med Nunnan o förklara att jag iiiiiiiinte är bundis med djävulen tvärtom..

[Hellas]
0

Ja, bli inte orolig av tomheten, det är inte tomt vet du…du är ju där, studera färgerna, sug dem till dig, dansa, njut i dig själv, älska dig själv. Det är så underbart att bara vara att just känna sig själv. Ibland kan man även få healing så känn efter hur det känns efter meditationen, är du varm på vissa ställen, kall eller känns det annorlunda på något annat sätt.
Det viktigaste i sin utveckling i just det mediala är just den personliga utvecklingen, lära känna sig själv.

Å så jobbigt jag själv haft med det många gånger kan jag ju säga men så befriande det är när man går från klarhet till klarhet WOW säger jag bara!

s-tjej
0

#27: Så jag har massa spännande grejer kvar att uppleva med andra ord:D

[Hellas]
0

Åhhhhh om du bara visste……..och själv har jag också hur mycket som helst kvar.
Ju mer man lär sig…desto mer inser man vad mycket mer det finns att lära *Ler stooort*

stina63
0

*26 Nä att det ringer på dörren kan man inte göra något åt…Bara att man far tillbaka med en väldans fart.

s-tjej
0

Haha så det tar aldrig slut;)

o jag som tyckte jag gjort megaframsteg inom det mediala.. då har jag bara rört mig ½mm.. bara 1000 m kvar;)

AndraSidansForstaSida
0

#17 Hellas: "… själv är jag ju sådan att jag alltid har för bråttom och det straffar sig alltid på så sätt att jag går bakåt i min utveckling."

Här på andra sidans första sida tror vi på ditt påstående.

s-tjej
0

Tack 32.. även om du verkar vara ännu en som bara jävlas så hade jag missat Hellas inlägg 17. säger bara TACK hellas:D

[Hellas]
0

#32 Jamensedärja, det kan jag tänka mig, jag är inte ett dugg förvånad.
Jag vet ju att på andra sidan rosas ju framförallt den stillastående utvecklingen + gärna de personer som till och med går bakåt och inte vågar ta ut svängarna i en allför okänd miljö!

Forskare och människor som ser ovanför horisonten mot det okända som ännu ej är beprövat X antal gånger göre sig icke besväret.
Jag minns inte hur många gånger äpplet behövde släppas innan vetenskapet konstaterade att det faktiskt fanns något som kunde kallas för tyngdlag…..klyftigt!
Ja jäsiken……………dra mig baklänges eller nä det behövs inte, jag går ju redan bakåt.

s-tjej
0

Hmmm men åter till ämnet, tänkte sätta mig om en stund och återvända till The secret garden, som jag skrev tidigare så mötte jag även en nunna där (eller såg, det var dock inte hon jag menade i början av inlägget) som tydligen gått runt och sagt att jag är i förbund med djävulen så inget verkar vilja kontakta mej.. om jag håller i ett kors tror ni det kan hjälpa?

ArtanFranVartan
0

#35 Inte ett kors, men kanske en dynggrep att hålla i, kan hjälpa.

s-tjej
0

inte ett jävla troll till *orka*