min döde katt+ungar
sen min katt dog för 3 år sedan har jag drömt om honom ibland. Jag har koll på vissa drömmar och har tolkat de (med hjälp av min fd terapeut), men jag har ofta drömt nu sedan ett år tbx att han alltid är bland kattungar. Han är som han var när jag hade honom, ser ut som honom, samma storlek etc (vuxen), nu senast inatt var det 3 ungar runt honom som han inte ville leka med.
Vad kan dessa kattungar betyda? Vad vill min katt säga?
Jag har ingen ny katt sen han dog.
Jag tror att han vill säga dig att han har det bra nu. Jag har själv en katt som gick över till andra sidan efter en lång tids sjukdom januari i år.
Jag saknar honom och han kom tillbaka till mig två gånger och hälsade på mig. Då förstod jag att han har det bra och är hos mej då och då. Men tillslut fick jag säga till honom att han behöver inte komma och hälsa på mig hela tiden.. Att han ska gå över och sen en dag träffas vi igen. Så nu har han slutat att komma. ja jag saknar honom fortfarande men mitt liv går vidare. Så nu i vecka37 kommer jag få en ny katt som jag kommer älska lika mycket.
Kram /Tina

jag vill gärna att han hälsar på, men just att han alltid visar mig kattungar förbryllar mig.

Jag ser ofta katter som går igen. De som jag har gett kattgift när de kissade i våra stolsdynor för sista gången. Varnade först deras kattägare ett par ggr. Men de lyssnade ej på mig. Brukar känna hur jag blir klöst på benet när jag sitter ute om sommarkvällarna.
#3 de ska du bara bli ,, löjligt skrivet,,,,

#3 - URSÄKTA!! Men vad fan håller du på med??? Kattgift!!!
Då får Du faktiskt skylla Dig själv om Du blir klöst på benet av katterna på andra sidan - Skyll Dig Själv!!!!!

Jonnis
Vill bara Gratulera till att Du kan se Din katt å kissarna små runt honom…Jag tror att han hälsar till Dig på detta sätt att Du kommer ha minst 3 katter efter hans bortgång…
Se bara till att sörja färdigt innan Du skaffar en ny kisse-miss/misse så att Du riktar kärlek till den nya Kissen när den landat hos Dig =)

Jag har drömt om min katt som vi hade då jag ännu bodde i mitt föräldrahem och det var som han ville säga mig att han har det bra.
Har även drömt om lilla Gose som dog nästan 16 år gammal i februari 05.
Jag drömmer ganska ofta om både människor och djur som gått över. Ett sätt för dem att förmedla att de har det bra tror jag.

tack!
Jag har funderat över dagen och kommit med några teorier.
Betyder att det är dags att skaffa en ny?
Betyder ungarna att det är en ny födsel av mig själv?
Att min katt ännu finns?
Eller hälsade jag på honom i hans nya liv som mamma?
Som sagt jag har drömt om honom ofta, i början var det jobbigt då hans päls revs av (fick hjälp att tolka den, vi kom fram till att han visade att det var dags för mig att "riva av" den gamla klädseln) osv. Sen har det bara varit med kattungar och ngngång även att han har rymt själv när vi skulle åka hem från en stuga (har ej stuga i verkligheten).
Jag tror jag sörjt färdigt nu, klart jag är ledsen ibland men så kommer det vara. Han var det bästa som hänt mig!
RIP Midi (dog när han var 18år).

När jag var liten ca 10-12 år dog våran älskade hund. Kunde inte sluta sörja honom och fastän min kloka farmor sa att det var dags att "släppa taget" om honom så hjälpte inte det. Plötsligt en dag när jag gick ut på trappen utan att jag hade tankar på honom så stod han där utanför "livs levande". Från den dagen så släppte min sorg och en underbar frid spred sig inom mig istället - han hade det bra där på andra sidan. Där föddes även mitt intresse för det mediala och sedan har det bara fortsatt. Även hundens närvaro kommer ibland tillbaka och då på ett bättre sätt för mig.
Om jag vore du så skulle jag släppa taget om min sorg efter katten och även sluta fokusera på den ett tag. Det betyder inte att du inte saknar den utan att du faktiskt bara fortsätter på din väg/resa. Och du kommer kanske att drömma även om annat. De frågor du ställer kan bara du själv känna svaren på och om du låter det ligga lite så kommer säkert svaren av sig självt genom dina känslor när de fått vila. Och din katt har säkert inget emot en ny katt vid din sida när du är klar för det.
Eftersom det handlar om drömmar som du drömmer kan vi också titta på vad drömmar om katter betyder - kanske kan det ge lite klarhet i frågan om dina drömmar…
Katter är väldigt självständiga djur och när du drömmer om din gamla katt så kan det betyda att en del av din personlighet längtar efter självständighet.
När du sedan blir "förföljd" av drömmar om att katten nu umgås med kattungar skulle det kunna indikera att det finns sidor inom dig själv som ligger och väntar på att få komma ut - personliga sidor av frihet. Att du drömmer om dem om och om igen betyder att du inte riktigt har sagt ja till något - drömmen vill kanske påpeka för dig att du skall sträva efter att bejaka din frihet och inte vara så beroende av vad andra tycker…
Kattungar är också oerhört lekfulla - så kanske du tar livet för allvarligt och att drömmarna vill uppmana till att ta det lite mer lättjefullt, utan att för den skull bli oansvarig! Har du en längtan efter att skaffa en ny katt så borde detta vara en signal att du ska göra det - att du inte skall fundera så mycket på om det är rätt eller fel mot din förra katt!
Ni har haft er tid tillsammans och det fina är att det lever kvar i dig som härliga minnen - men att vandra vidare på vägen är ändå det som är rätt i det långa loppet!
Det här är bara lite idéer som jag vill förmedla ur ett drömtolkningsperspektiv - men bara du själv kan svara på vad som är rätt och fel i mina utlägg :-)
\Rickard

ja, det stämmer mycket väl att jag måste sluta lyssna på andra tycker att jag ska göra.
Jag känner inte att jag hängt upp mig på min katt i den bemärkelsen, jag VET att han finns vid mig och att han har det bra.
Vill gärna ha en ny katt men det känns dumt att skaffa en när jag inte ens har ett hem att bo i.

#3 Det kan du gott ha !!!
- Vad skulle du ha gjort om himlen lämnat dig

Jag tror att #3 är ett troll *suck*
Och att drömmen kan handla om att han tar hand om avlidna stackars kattungar som nu terroriserar honom och jämt vill leka kanske? hihi sött!
"Betyder att det är dags att skaffa en ny?
Betyder ungarna att det är en ny födsel av mig själv?
Att min katt ännu finns?
Eller hälsade jag på honom i hans nya liv som mamma?"
Jag hade tänkt svara med vad jag tror men det verkar som om du kan tyda din katt bäst själv.
Det kan betyda mycket, jag tror på det där med ny födsel, hopp och kommande glädje, men att det var 3 ungar spelar också in.
Du vet säkert bäst själv^^

berätta gärna mer, hur menar du med just 3 ungar?