Öppna dina ögon!
Den som går med slutna ögon i sitt liv(fast än man har synen i behåll)han/hon ser inte det vackra i skog o natur o resten av det sköna här på jorden.
Där har du helt rätt, vi blir lätt blinda för att fint omkring oss och har lite lätt för att börja klaga på allt möjligt.
mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus
"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"
"Ingen är felfri"
Ja nog har du rätt i detta, och att uppleva verkligheten är för det mesta gratis. Men hur många ser detta oändliga skådespel. Jag kan sitta i timmar och bara titta på bin som flyger ut och in genom ett fluster. Så visst är naturen förunderligt underbar, och vi är en del av den, så ge er tid att njuta.
Visst är det sant, och det märkliga är att det finns så mycket vackert runt dig på nära håll…istället så åker man långt bort för att titta på olika sevärdeheter….inget fel i det, men ofta finns det på närmare håll oxå….
om man ska ta det bokstavligt så hade jag glömt hur oerhört vackert havet var… tog det för givet iom att jag bor i en stad vid havet.. det har alltid funnits där.. men för nån vecka sen tog jag en oplanerad promenad till havet och tog av mig skorna och gick barfota i sanden och sen i vattenbrynet.. sen satte jag mig på ett kafe vid stranden och kollade ut över vattnet… först då insåg jag hur otroligt vackert det är!