Om hjälpare
Jag har fått bekreftat at en avdöd kjär venn av meg, er en av mine hjälpare. Jag fikk tala med honom ganske mycket på en sitting för påsk.
Jag har lest mycket om den andra siden för, men jag må innrömme at jag nu har fått mange nye tankar rundt dette. Det ble med ett ganska personligt. Jeg föler meg beäret for at min avdöde venn er der og hjälper meg så mycket. Jeg har fölt det mycket, men visste ikke at han var min hjälper.
Da blev jeg med ett lite forvånad, for det föltes ut som en bekreftelse på hva jeg har fölt mens han ennu var i livet, det forklarade så mycket, nemligen at vi har et sterkt bånd, och at vi måste ha flera liv tilsammans. Utifra fölelsen jeg har hatt på det. Jag har inte fölt det så sterkt med nån forut.
Och nu kom han fram og bekreftade det altså, på sittingen.
Jag föler at jeg börjar lite på nytt med att forstå saker og ting, angående hjälpere.
At min avdöde venn nu er min hjälper måste bety at han kjenner meg ganske godt, og vice versa? I andevärlden, och i flere jordeliv. Jag vet inte så mycket mer om vår egentlige forbindelse, den store sammenhengen, men jeg tenker att undersöka saken noga med tiden ;)
han antydet at det er så mye, mye mer, men tiden gikk så fort,under sittingen, og de puslebitene jeg fikk var store nok til at börja med.
Så jeg starter med å undre: hur er det egentligen? När en avdöd ven blir din hjälper, - vad er det som gör at han blir det? Vad ligger i det her. Det er så interessant! Jag kommer at fokusera på min egen formåga att ta in honom mer og mer med tiden, for dette er modningsprosesser som må ta sin tid, men det hadde värt til stor hjälp å höre andres kunnskaper om hjälpere vi har med oss.
Du nu fattar inte jag..Om jag har en hjälpare så är väl den redan på andra sidan, eller..Nu hoppas jag att det kommer någon och reder ut det här..
Lena.P är jag i verkliga livet.

ja. Han er på andra sidan. Var det nåt som var uklart i mitt innlegg?
jeg lurer på de større sammenhengene, systemet bak hjelper-oppgaven.
jeg får fortsette å søke i meg selv :)
Man har ju sin egna Livsguide/ängel från det man föds till det man dör, denne guide tror jag aldrig återföds utan denne arbetar enbart som guide.
Men sedan har man fler guider eller hjälpare och dessa kan komma och gå, de finns vid vår sida när vi behöver dem.
Dessa hjälpare kan mycket väl vara en tidigare mormor eller en nära vän som man faktiskt har levt tillsammans med.
Jag själv är fullkomligt övertygad om en eller ett par av mina hjälpare är mina tidigare nära slåktingar.
De vakar och hjälper mig idag fast från andra sidan.
Frågan och tankarna du har är stora och jag tror att man finner sanningen innom sig men visst är det intressant.
Jag läste nog för snabt..Ha de
Lena.P är jag i verkliga livet.
Hittade denna tråd och vill bara säga att vist kan du ha hjälpare och inspirerare på denna sidan livet med - eller lättare sagt det har vi alla!
Våra vänner , våra föräldrar , lärare mm
Lika dant på denna sidan som andra sidan
ingen skillnad
Vänligen Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Spännande, tänk om man visste vem/vilka som finns vid ens sida.
Var rädda om varandra
hej, hur kan man veta vem som är ens hjälpare?
http://marslammet.blogg.se (Ett liv med ätstörningen Anorexia Nervosa och lite för mycket energi i en lite för liten kropp)

#7 : jeg begynte føle visse saker og ting, ang en av mine hjelpere, og det begynte for ca tre år siden. Jeg fikk det senere bekreftet, ved at denne personen kom fram- helt plutselig- da jeg var hos en healer, som også viste seg å være et medium.
Da fikk jeg altså konstatert det jeg hadde følt selv.
senere, vid påsk i år, på en ordentlig sitting hos et medium, fikk jeg vite mer.
Også at en annen avdød venn, som jeg skrev om innledningsvis her- er min hjelper.
Jeg har følt kontakt med han siden han døde, hatt mange opplevelser. Og da jeg dro på en sitting denna påsk, kom han fram og fortalte veldig mye.
så svaret mitt til #7 er at å kontakte et medium, kan gi deg svar på dine undringer om å vite hvem som er ens hjelpere :)

Det bästa sättet att få veta vilka Guider/hjälpare man har är att kontakta sin guide i en Meditation.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus