Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettupplevelser
Läst 3016 ggr
cattigirl
0

korpen flyger....

…. fram och tillbaka norr om mitt hus, en ensam korp. jag har inte sett någon korp här förut och aldrig en ensam. känner att den har en betydelse men förstår inte vad.

sökte på korp och folktro och fick veta att en korp kommer med dåliga nyheter som död, men jag fick en stilla och rofylld kännsla i kroppen när jag såg den.

vad tror ni, har ni någon idé om korpen betydelse eller är det som min kära kompis sa "rent logiskt så ligger det ett dött djur där någon stanns" Glad

Anders 50
0

Han kanske hade nåt på marken men vågade inte gå ner. De är mycket försiktiga. Ser allt och håller sig på "rätt" avstånd. Jag ser ofta korp.
Om korpen kom med död så skulle det inte finnas så mycket folk kvar, så mycket korp som det finns, och ses.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[Hellas]
0

Om man nu vill se det lite andliga i Korpens uppdykande läste jag ett stycke ur den vädligt bra boken:
**Djurens Språk
Av. Carina Solöga Högman
ISBN: 91-974726-0-3
**
Den boken kan jag varmt rekomendera då nästan alla djurarter finns med och dessutom en liten tänkvärd beskrivning gällande vilka budskap de för med sig.

Jag kan ju inte citera rakt av men väldigt väldigt kortfattat står det ungefär att
Korpen kommer att kunna hjälpa dig ta dig över gränser som du kanske inte ens visste fanns.
Korpen vill visa att hela värden finns tillgänglig.
Om du idag ser olika hinder ska du fråga dig vad du är rädd för och vad är det som stoppar dig, det är Du själv som bygger upp dina egna hinder.

Se även till det #1 säger, Korpen ser allt, Korpen har en fantastisk blick och överskådar stora områden.
Korpen är en fantastisk fågel och dessutom vacker att se på :).
Det är så hemskt vad gamla skrönor säger om våra vackra ståtliga djur.

tommyberntsen
0

Korpen är mitt skyddsdjur och trogne följeslagare. Har alltid upplevt korpen som lugn och trygg. Vill gärna betrakta på avstånd och få en översikt på saker och ting. Mycket av det Hellas skrev här ovan stämmer in på hur jag upplever korpen.

cattigirl
0

#1 jag tror inte heller att någon ska dö när man ser en korp men det var vad som troddes förr i tiden enligt folktro.

#2 tack det  var något sånt jag sökte. då ska jag bara komma på vilket hiner jag ska överGenerad.

[Hellas]
0

#3 Det står mer om Korpen i min lilla lathund men det är inte riktigt ok att Citera allt rakt av men jag vill verkligen rekomendera den lilla boken för den är både liten och tunn men innehållet är förvånansvärt tjockt.
Jag gillar egentligen inte att läsa böcker gällande symboltolkning men denna är ett totalt undantag.

Jag skulle vara stolt över att ha Korpen som följeslagare

cattigirl
0

#5 hur hittar jag din lathund?

[Hellas]
0

#4 *Ler* Du kanske inte har några hinder men om du någon gång tvivlar så tänk på Korpen :)

[Hellas]
0

Just ja, ett hinder kan ju även handla om andliga hinder……som sökare har man alltid eller ofta ett eller annat hinder att kliva över, kanske en rädsla.

Tuva-Lena
0

Korpen är väldigt skygg så var glad över att du har fått se den. Glad Den brukar hålla till i dom djupa skogarna och sticker på en gång den ser en människa. Det är en ståtlig fågel, och klok som en korp brukar man ju säga. ;) Jag tror också att det finns nåt dött djur i närheten, annars brukar den inte vara så "närgången" utan hålla sig på långt avstånd från oss människor. Ibland hör man flera korpar som sitter och håller riksting ute i skogen, men det hör till ovanligheterna. :)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

[Hellas]
0

#6 Se inlägg 2, sök Googla på isbn numret så får du träff direkt.

cattigirl
0

#10 jaha då jag fattaSkrattande

Hyacint1
0

Ja jag är också en beundrare av korpar dom verkar så kloka tycker jag….:-)))