Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 3386 ggr
Zedd75
0

Medium på en måand ?????

Ja jag säger då det. Hur kan en del medium del ut ett cerf på en månads tid och säga till perosnen att hon kan gå ut och arbeta som medium. Jag blev räd när jag hörde det i dag.

Saken är den den tjejn blev intrserad av det medial för ca 2 månadesedan när jag jorde en sitting på hennes mamma och nu är hon utblidad medium, hon ringde mig och sa det nu att hon är utblidad medium och det kostade bar 1500 kr ????????

Kan det finas en möjlighet att någon som aldrig har varit intrserad av det eller set något kan bli medium på en månad ??

Zedd i tankar Förvånad

Thinka
0

För mig är det så att det är en lång vandring till att kalla sig medium, jag ligger ju bara själv i startgroparna än så länge.

Men en månad är en mycket kort tid och att arbeta som medium är ju inte bara att länka till andevärlden utan det är så mycket annat man måste kunna hantera. Kännslor, aggresivitet, sorg…osv och man måste jobba med sig själv hela tiden för att utvecklas och för att orka.

Zedd75
0

#1 tinka du har så rätt

stina63
0

Tycker det låter väldigt konstigt.. Kan inte stämma att man har blivet utbildad medium på en månad, Måste vara något som är fel. Det tar betydligt längre tid eftersom man har så mycket att lära sig.

mommo
0

Nej det finns ingen möjlighet att bli medium på en månad, oberoende av hur många mediala gåvor man än har.

Det kräver många år av studier, både handledda och inte minst egna erfarenheter som man antecknar under många års tid. Så kan man lätt gå tillbaka för att se sin egen utveckling, vilket är mycket lärorikt och värdefullt.

Men tydligen kan man KÖPA SIG ETT CERTIFIKAT!! 1500 kr betalar man bara åt någon tvivelaktig person, och så är man att utbildat medium bara så där!

Därför är det så viktigt när man själv ska ha kontakt med ett medium, att genast när man kommer överens om tid i telefon kunna känna in om denna person är ärlig. Många människor kan inte detta och dom blir lurade, därav branschens tvivelaktiga rykte.

[Hellas]
0

Jag kan inte annat än att hålla med ovanstående samt att jag verkligen verkligen hoppas att personen i fråga som betalade 1500:- inte börjar arbeta som medium utan inser att det är en lång väg kvar att gå……även om personen kanske redan från början kanske hade många gåvor aktiverade och från grunden hade mediala kunskaper.

Som mommo säger, se verkligen till att den mentor Ni väljer att gå kurs hos är välrennomerad och seriös.
Det finns många sådana att välja på så det finns alltid någon som passar ens egna personlighet.
Välj inte lärare utefter pris på utbildning, varken billigast eller dyrast är alltid det bästa.
Däremot……ett gott rykte, det går inte att köpas för penag så ta den tid det tar att hitta rätt lärare för just dig.

Linda79
0

Jag är medial men för den skullen kallar jag mig inte medium då jag ej är utbildad men jag har gåvan. Tar inte betalt heller…man gör som man vill men jag tror inte man kan utbilda sig till det om man inte har det inom sig. Verkar konstigt.

Ljus o kärlek!

EwaAkerlund
0

Personligen tycker jag det skulle vara intressant,att få veta VEM som utfärdat detta certífikat…Rena rama galenskapen! Förövrigt har mommo och Hellas skrivit det jag oxå känner i detta! Inte undra på att man ställer sej tvetydig till certifikat! Här kom ytterligare ett exempel.

Jane-Lyzell
0

Hua!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

eggebanroth
0

hahhah

Trisha
0

Certifikatens vara eller icke vara diskuteras ju hett och ofta. Jag tror vi lär oss mer och mer om det mediala och i och med det lär vi oss också att lita på oss själva och vår känsla. De som arbetar seriöst och med en djup känsla, berör ju en människa på ett djupt plan - man känner att det klingar rätt helt enkelt. Och dessa medium blir kvar, de andra försvinner helt enkelt. Att dom sedan ställer till det en del på vägen med sin oerfarenhet, ja det är ju sorgligt. Men kanske det är lite meningen med det också, att vi ska lära oss lita på oss själva och vad som är bra och inte.

Sedan vet man ju rent logiskt att en person som gått i lära hos ett erfaret medium ju införskaffat grunderna. Men även där har man inga garantier. En person kan ju "spåra ur", även om det finns ett certifikat. När jag vill konsultera någon, så känner jag i hjärtat och själen vem jag vill gå till. Möter jag någon som är online på riktigt, då känns det i hela mig.

Tror det är en svår bit att rensa i utbudet - som svampar ur jorden dyker tarotlinjer, husrensare och medium upp. Inte lätt! Gäller att vi utvecklar oss så mycket att vi kan känna skillnaden och uppmuntra dom som är "nybörjare" att inte lita på allt.

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

PiaC
0

Det är som att få sitt körkort i corn flakes paketet.Förvånad

Suck….

Jimmy-Ottossn
0

11# Exact!

Mizzi
0

Jag vet inte ett dugg om hur det går till att bli medium, men jag kan gott och väl tänka mig att det inte går på en månad och inte för 1500 kr.

Min första tanke är att hon blivit utsatt för en bedragare som vill åt snabba pengar ?? och troligvis ingen seriöst medium.

tommyberntsen
0

Detta understryker vad jag sagt i tidigare inlägg. Tvivelaktiga personer som utger sig för att "hjälpa" andra för hutlösa pengar. Jag är av den fasta tron att alla föds med kunskaperna, men vuxna plockar bort det från barnen. (Låtsaskompisar t.ex.) Har man gåvan så är det högsta tillståndet att utöva den på behövande utan betalning.

Njord
0

#10: Ja, skojare finns det gott om i denna branschen. Med eller utan certifikat! Penga mun Pengahungern och exhibitionismen är en stark drivkraft för många.

Oavsett vad man anser om detta med "certifikat" så är det bästa betyget på någons mediala förmåga andras referenser och egna upplevelser.

#14: Det är klart att man kan göra saker gratis ibland, om man ser detta som ett slags hobby eller känner att man vill hjälpa andra utan betalning.

Men man kan ju inte begära detta av personer som har bestämt sig för att ha det mediala/andliga som en huvudsaklig inkomstkälla. Då får man vackert vara utan kontakten med de största kändisarna inom branschen. Trots allt har de ju kostat på sig många ganska dyra kurser för att få sina certifikat och diplom. Och tid är ju också pengar, eller hur?

Dock är det väl så att för att tjäna någotsånär vettiga pengar på sin medialitet så måste du in i de etablerade nätverken/kamratgängen och mingla med de kända namnen om du över huvudtaget ska ha en chans att lyckas. De flesta som försöker ta det hela som ett jobb kör ju egna kurser, föredrag, storseanser m.m. Det är nog svårt att hitta någon som gör allt det av ren människokärlek…Cool Jo, det finns ju en förresten! Elisabeth Lannge som har synts i TV:s "Det okända" ett par gånger. Hon jobbar tydligen gratis har jag hört. Det kanske finns fler???

Och jag tror inte att det finns mer än en handfull medium i Sverige som tjänar tillräckligt för att ta ut en normal inkomst. Så det är ingen lätt bransch om man inte skapar sig ett känt namn, förstås….

Men referenser från trovärdiga personer och dina egna erfarenheter är det bästa betyget för ett medium, anser jag ännu en gång.

sven-g
0

Vettiga ord herr Njord.

Oscar
0

Kan man inte vara mer eller mindre född till medium? Det känns som en förmåga man gärna ärver, men jag kanske har fel.

[Hellas]
0

#17 Jag vill hålla isär begreppen:
**- Medial
**Det är medial som Du troligen tänker på och det är något som alla egentligen är från födseln men de flesta behåller inte denna förmåga aktiverad utan den läggs i vila.
Några personer har dock denna förmåga aktiverad hela livet ut, vare sig de vill eller inte men…….alla blir inte Medium för det utan har helt andra yrken.
Jag själv är Medial och håller på att utveckla den sidan hos mig genom att gå olika typer av Cirklar och Kurser men det finns ingen som helt från ruta 1 kan gå en snabbkurs och helt plötsligt hantera människor i kris.

**- Medium
**Medium är ett yrke, det är en person som utvecklat sin medialitet och som bland attat får lära sig att hantera, inte bara andra sidan, utan den kanske svåraste biten……att hantera människor och bemöta människor i sorg eller människor som på annat sätt kanske har det svårt.
När jag hör någon säga att "jag är ett Medium" så räknar jag med att den personen är proffesionell i sitt yrke.
Ett Medium har även kontakt med Andra sidan!

De flesta behöver även i början av sitt yrkesliv som Medium även en mentor som kan stötta, hjälpa och även rätta till sådant som blir fel.

Men detta är vad jag själv anser och jag vet att alla inte håller med men det är ju ok det med.

//Hellas

Tiia
0

#18 är av samma åsikt

[Lady-Oona]
0

Alla medium är mediala men en medial person är inte alltid ett medium.

Medial/ synsk, intuitiv, känslig för energier,

Medium/kontakt med andevärlden och kan bevisa det oxå

Alla kan men inte lika mycket och lika tydligt.

kybele
0

#20.. där satte du huvudet på spiken .. de är sanna sanna ord