Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 797 ggr
Kerstina-61
0

Var det någon som..

såg TV-programmet igår "Paranormal State"?
Jag har en fundering..Tyckte det gick ut på att skrämmas och tala om att andevärlden är något hemskt och otäckt. De pratade mycket om våldnader och Demoner…Kan någon definiera det begreppet?

För mig finns det bara gott med andevärlden. Har jag fel?

Kram från
Kerstin

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

[Hellas]
0

Varför missar jag alla bra intressanta program.
Vi hade en intresant diskussion i en annan tråd om just den serien. Det var Eleri som lade upp tråden men jag hittar den inte nu, för mig finns det också bara gott kan jag ju säga med ett litet litet "eller" i högerkanten.
det jag kan tycka är att varför skrämma upp folk i onödan !!
Läs gärna tråden och kommentera!

Paranormal State

Zoraye
0

Jag såg lite av programmet men bytte efter tag för det kändes alldeles för sensationalistiskt och att det avsiktlig gjordes "skrämmande".

Det kanske låter cyniskt, men med tanke på nordamerikaners historia av underhållning och skräckisar, så kanske det är svårt att göra ett sådant program utan att de trillar i skräckfilmsgenren. Tycker svenska och brittiska liknande program har fötterna rätt stadigt på jorden i jämförelse med de amerikanska.

s-tjej
0

Såg lite men när dom snackade om demoner så bytte jag kanal, har sett några program men tycker det är rena *sorry ordvalet* skiten! Är så tillgjort o alltid heeeemska andar som är där o ska alltid välsignas av präster (inget ont om det) men tycker bara det är skit…

Katarinaj
0

Jag slog också över när dom började prata om Demoner. Inget jag behöver nu när jag själv försöker få Andekontakt…

stina63
0

Jag missar den alltid..  Ikväll ser jag att Omen på tv 3 börjar samtidigt som pranormala state på tv 4. Så jag får väl pendla mellan kanalerna..Haha

[Hellas]
0

Jag läste i den andra tråden att alla avsnitten till serien finns på Youtube!

ANNIA
0

Jag har nu tittat på gårdagens program av paranormal state och det var inget otäckt alls. Utan det handlade om en tjej som heter savannah 15 år bodde i las vegas och som såg en ande som heter emily. Savannah sa att emily var 14 år och gravid. Hon ritade även en bild på henne, hon ritade även in blåmärken på halsen.

Visa sig att det fanns en tjej i texas som hette emily som blev mördad när hon var 14 år gammal och det för 14 år sen. Bara polisen och familjen visste att hon var gravid när hon mördades. Teamet som var där tyckte att teckningen liknade foto av emily.

Dom hade en senas och dom bad emily ge dom ett Tecken att hon var där. Endera röra en penna som låg på golvet eller göra nåt ljud. Precis då så ringer telefonen till ledaren av teamet ryan. Var från den tjej som hade åkt till texas för att se om det savannah sa stämde med verkligheten.

Så gårdagens program var inget om demoner eller nåt annat otäckt.

Troligen ni som sett nåt om demoner såg väl reprisen som gick i söndags av förra veckans program. (går 4 avsnitt, 30 minuter långa varje vecka mån-to med repris på söndagnatt av alla 4) och åtmistone ett av programmen förra veckan handlade om en demon.

Katarinaj
0

#7 ja då var de det jag såg, så då har jag inte brytt mig om dom andra, då jag trodde det var liknande program. Det var ju synd att jag missade det då.

s-tjej
0

Men har för mig det var igår jag såg något om en demon hos nån familj där pappan utalade namnet på demonen flera gånger….

Eleri-Twinkle
0

Alltså detta program…Jag stör mig om och om igen på upplägget (samtidigt som jag inte kan sluta titta*S* muppigt värre) Det här med distad röst när han spelar in den sk "logboken" känns så "filmiskt" och det här med att han har en demon efter sig känns som att de som gjort programmet vill skapa en ska "cliff-hanger", dvs att man ska följa just detta för att det blivit en "röd tråd" genom serien. Sen är det mycket fokus på mörka, negativa krafter…

Hmmmm…måste se lite till för att reta mig mer…eller…äh…jag vet inteHemlis

ANNIA
0

#9 Det med pappan, dom bodde i en så kallad trailer (typ husvagn) han hade en sönderriven t-shirt och märken på ryggen. Var en annan kvinna där som ryan bad frun i huset att hon skulle skicka hem för hon skrämde dom mer än gjorde nån nytta. om jag kommer ihåg rätt så var det program nr 2. Alltså först sändes det på tisdagen förra veckan och sen återkom det i reprisen i söndags.

Återigen om jag kommer ihåg rätt (har inte tv-tidningen här) så gick reprisen mellan 23.35-01.35 söndag natt.
Jag har inte sett alla program från förra veckan, dom jag inte sett har jag spelat in för att se senare.

KatarinaJ du får kika på söndag då för då går väl veckans program i repris.

Katarinaj
0

#11 ja då ska jag kolla! Tack!

ANNIA
0

#10 det där med loggboken. Visst känns det konstlat. Å andra sidan dom är där flera dagar så kan ju vara ett sätt för dom att tala om hur dom tänkt under tidens gång för dom kan ju inte sända allt dom spelat in.

Eleri-Twinkle
0

#13 Jo, det är i för sig sant…men jag vet inte…precis som du säger blir det mer konstlat o svårt att ta till sig:-P

ANNIA
0

#14 räcker väl med att säga amerika,Skrattande dom ska ju göra allt så filmiskt och dramatiskt dom det bara går.

Men jag tyckte gårdagens program var helt ok. Får ta det onda med det goda.

s-tjej
0

Som med det mesta får man ta det med en nypa salt Hemlis