Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: redskaptarotpendelkristaller
Läst 1200 ggr
Opal
0

Nybörjar tarotlek

Ni som är vana och har många tarotlekar vilken tycker ni är bäst som nybörjar tarotlek??

Paris1
0

Cosmic tycker jag är bra….

Perla
0

Den som du själv känner för är den bästa att börja med.

Magi-cat
0

Raider-Waite eller kanske ännu hellre: Hanson Roberts. Fina bilder och färger och tydliga, lätt att förstå

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Opal
0

Raider-waite har jag.

Helenasharmoni
0

Det är så olika tycker jag. Det bästa vore om du kan gå till en affär där du kan titta på korten och sen välja den kortlek du dras till. Det finns böcker till de flesta kortlekar, där kan du läsa om kortens betydelse och se exempel på olika läggningar.

Jag själv startade med Osho zen och det är fortfarande en av mina favoriter. Lycka till! :-)

MariaJ
0

Jag gjorde precis så också som du beskriver #5 .. Gick till affären.. fastnade direkt.. Köpte den och använder bara den. Osho Zen tarotlek. Men bara för att den är bra för mig, så behöver den inte vara bra för alla. Det är säkert vktigt att man går på sin känsla och intiution.. Du hittar rätt när tiden är inne… Lycka till ///  Vänligen MariaJ:-)Skrattande

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Vibeka
0

Osho Zen Glad

Härlig Tarot-lek som man läser intuitivt, tror att det är ett superb första alternativ då man inte behöver hålla reda på en massa olika betydelser och och memorera saker för att sedan lägga och avläsa. Jag har provat andra före Osho Zen men ingen av dem "gav" mig något så jag använder bara min Osho Zen i dag :)

Lycka till!

Ljus carina

fettmedkevlar
0

Jag funderar på att beställa en Cosmic Tarot Deck, svensk , någon som vet om det är en bra nybörjar lek? Om inte annat så får ni gärna ge tips på internetsidor vart man kan beställa.

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

Tiia
0

Jag har några stycken,men mina favoriter är Native American Tarot och Medicine Woman Tarot,men jag började faktiskt med Rider Waite Tarot

http://www.aeclectic.net/tarot/cards/native-american-2/

http://www.aeclectic.net/tarot/cards/medicine-woman/

[Hellas]
0

Jag skulle inte kunna köpa en lek via nätet ärligt talat, jag måste handla med "händerna"!
Känns de bra med "rätt" energi, ja då är det min lek :)

Manni
0

Jag är totalt nybörjare och köpte Jolanda den tredjes tarotkortlek som jag tycker är fantastisk. Det är lätt att läsa och tolka bilderna, som Hans Arnold gjort.

Tiia
0

jag skulle nog inte heller köpa via nätet,jag har köpt mina på mässa

Casiopeia
0

Jag har också Raider-waite, tycker det är en bra nybörjar-lek, gillar bilderna som är väldigt "neutrala" men samtidigt fullladdade med symboler.

Det är lätt att läsa in egna betydelser i dom, hellre det än många lite mer konstnärligt utformade lekar med snygga målningar som jag personligen tycker är svårare att göra något personligt av (känns mer som konstnärens tolkning, om du förstår vad jag menar). Det är säkert skillnad om man är mer erfaren, jag har inte hållt på särskilt länge och är inte så duktig. Gillar iof även Hanson-Roberts Tarotlek, den är snyggare men har väldigt liknande bilder som Raider-Waite. Ska införskaffa den någon gång om jag snubblar över den i en affär :-)

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

fettmedkevlar
0

Till er som svarade att ni inte skulle kunna köpa en lek på nätet.. Varför skulle ni inte det?

Åter till min första fråga:
"Jag funderar på att beställa en Cosmic Tarot Deck, svenskLänken öppnas i nytt fönster , någon som vet om det är en bra nybörjar lek? Om inte annat så får ni gärna ge tips på internetsidor vart man kan beställa. "

[Hellas]
0

#14 Detta med att köpa via nätet har bara med mig att göra, som jag skrev, jag måste handla med mina händer dvs. känna in den lek jag eventuellt vill köpa.
Jag bryr mig inte så mycket om vad andra tycker gällande typ av lek, den ska kännas bra för mig helt enkelt.

Jag skulle mycket väl kunna titta/känna på en lek och bestämma mig vilken jag vill ha på en mässa och sedan leta upp en billigare på nätet och skicka efter!

Och till din fråga:
Den ende som kan veta om den leken är rätt för dig är du själv :)
TaroLasse har ju även en sida där han rekomenderar en hel del lekar.

Vidare tror jag nästan alla intenetbokhandlare har tarot lekar.

Zoraye
0

Min allra första tarotlek köpte jag i USA, den hette något i stil med Spider Woman Native American Tarot. Den andra jag köpte var Crowleys.
Första leken är borta och ur den andra började det saknas kort helt plötsligt. Jag har tolkat det som att jag inte varit mogen för tarot än så jag tänkte ge det en ny chans snart och funderar starkt på Raider Waite eller på Jolanda den Tredjes.

fettmedkevlar
0

#15 Okey, jag har som sagt tittat litegrann och känner mig mest dragen till den lek jag skrev ovan. Visst det kan vara en lek som inte passar mig, men det kan även vara en lek som passar mig perfekt.

Jag ska kika hos honon, har även googlat litegrann och hittat betydligt billigare lekar än i den länken jag skrev.