Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 3211 ggr
Iza_2008
0

ALLA är lika värdefulla

Medialitet & Spiritualism är inte till för en " utvald grupp "! Alla har kunskapen & medialiteten inom sig, det är ju bara så att vissa utvecklar den, andra inte! Ibland tror jag många upplever det som att vi som arbetar som medium är " speciellt utvalda " på något sätt & det i sin tur skapar bara Tråkiga " läger " mellan oss! ALLA kan & vi är ALLA precis lika viktiga & värdefulla…! Tänk om alla kunde tänka så i stället! Samarbete utan konkurrenstänkande,elakheter, smutskastning mm ! Vi har ju alla en funktion & en uppgift att fylla & ju fler vi är & ju mer vi samarbetar desto närmare "målet" kommer vi! Kände att jag ville få skriva det jag känner & tycker! /Anna Kihlström

[trumman]
0

"Tänk om alla kunde tänka så i stället! Samarbete utan konkurrenstänkande,elakheter, smutskastning mm !"

Vacker tanke - men för att nå dit måste nog kommersen bort ur medialiteten. Så länge det är mer business än god gärning från utövarens sida kommer vi se sånt här… om och om igen är jag rädd.

Mvh, T

chik
0

Ja finna ord bra skrivit..

Skälv så tycker jag att det mediala är ett kall. Men nu är även det ett sätt att känna pengar o tuta i mäniskor massa skit..Men det här är vad jag Tycker.To funny)

Lena.P är jag i verkliga livet.

Elisabeth-J
0

Jag håller med dig Anna, och jag hoppas att vi är på väg mot mer samarbete istället för denna hemska konkurrens som fortfarande förekommer.

Kramar!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Iza_2008
0

# 1 Så sant trumman…du är en vis man Oskyldig

# 2 Precis som jag skrev men med andra ord så tror jag oxå att medialitet är ett kall MEN att vi alla är födda med gåvan…vilken alla kan utveckla Glad

Iza_2008
0

Jag både tror & hoppas ElisabethSkrattande Kram

EwaKristina
0

Ju fler och ju mer vi  samarbetar ju närmare "målet" kommer vi!! Så sant Anna! Stöder dina ord till 100%..Finns absolut ingen som är speciellt utvald inom denna changer. Och jag tror oxå att det är en förändring på gång,till det bättre,och mer positivare..

Iza_2008
0

Kyss Tänk så mycket vi kommer att kunna göra…att förändra,till det bättre…Planen håller ju på att upprättas nu ;) Kram

rosmarin90
0

Tror också på samarbete och det finns redan en del sånt. Finns många tankar på hur det kan ske, en är att bilda ett nätverk helt enkelt. Jag tror mycket på den iden, det innebär att människor kan samlas kring samma vision. Utan konkurrenstänk och med målet att hitta både nya vänner och framförallt utövare, lärare, föreningar och grupper runt landet. Det här handlar inte enbart om medium eller healers utan alla olika former av andlighet. Alla är födda med gåvor som stängs av som jag ser det i skolåldern. Så var det för mig i alla fall.

Rose

Iza_2008
0

Precis som du skriver Rose så tror jag att allt yttre…i skola…samhället mm får oss att stänga av dom mediala förmågor som vi alla är födda med..!Men som tur är så har ju uppvaknandet börjat Skrattande

rosmarin90
0

Javisst är det härligt Anna. Skrattande Jag märker vilket stort intresse det finns ute bland folk. Både av det mediala och av andligheten över huvud taget. Människor vågar prata om sina upplevelser mer idag också. Härligt….

Iza_2008
0

Just där har vi ju "uppvakningen" HÄRLIGT Kyss

Jane-Lyzell
0

Håller fullständigt med att alla männskor har medialitet men alla blir inte medium! alltså en kanal för våra nära och kära att förmedla sig igenom! en del har gåvan/talangen för detta andra inte! så enkelt är det !

Den alldagliga medialiteten finns där för vår vägledning/intuitionen skilja på rätt och fel och det naturliga helandet som alla har med sig! så vist har vi alla en viss form av medialitet med oss!

Om alla kunde bli medium skulle alla vandra omkring och vara medium! det är som om du spelar instrument - alla är inte musikaliska men alla kan klinka - en del har musiköra och gåvan/talangen för att bli stora musiker - men det är långt ifrån alla männskor! och det är ju det som är tjusningen med livet - dess mångfald!

Så vist måste du ha gåvan /talangen för det för att kunna bli ett bra medium och i vissa mediumskap behöver du till och mer mera kemiska balancer i kroppen för att kunna utöva extrema mediumskap som Fysiskt mediumskap - det har tyvärr inte alla gåvan/talangen för rent fysiologiskt!

Sen vist har vi påverkan ifrån vår uppväxt i det mediala asspekten av vår själ - men den medialiteten är något som vår själ behöver mer än vårt fysiska liv! att vi vet när vi går över till andra sidan- så vår själ  känner igen sigSkrattande

Sen vad medialitet skulle ha med att göra att alla männskor har ett lika värde vet jag inte riktigt vad du menar med det! spelar väll ingen roll om du är Kungen, medium, vanlig arbetare ,gatsopare eller A-lagare - alla har ett exakt lika värde - i alla fall i min a ögon!

det är bara att vi har olika färdigheter gåvor/talanger som ju är tjusningen med att vara männska men det gör ju ingen bättre eller sämre en någon annan! Vi är alla systrar och bröder och bör vara glada och glädjas åt varandras olikheter och gåvor! inte se med avund utan glädjas!Skrattande

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Iza_2008
0

Jane! Jag har aldrig påstått det du skriver heller!Men JAG har MIN tro & DU har din & den respekterar jag till fullo! Sen kanske alla inte är lika duktiga som du heller…Cool

Tara
0

#12 Vilka är det som har gåvan/ talangen och vilka utser en till medium? Om det finns en andra sida och andrana kan prata med oss,varför kan dom inte prata med oss anhöriga direkt ,utan att vi ska behöva ha en biljett i näven till en storsenas och att det är speciella utvalda som ska föra andarnas talan? Min övertygelse är att alla är andliga  och den som vill kan bli ett medium/Marie

Jane-Lyzell
0

#14 som jag sa, så har alla ett vist mått av medialitet - men det är inte alla som passar eller blir medium!

Det handlar om år av utveckling dagligen förgämnan i princip - ett sätt att leva - det är ju inget yrke på det sättet att du arbetar 9-5 sen är du inte medium där emellan!Skrattande

Andevännerna de talar med oss anhöriga direkt hela tiden igenom den medialiteten vi alla har och som även kallas intuitionen - men det är bara det att de flesta inte förstår att det är dem som talar till en på det sättet - och viftar bort det som fantasi eller dylikt! så nog talar dom och säkert skriker i våra öron - men då vi inte har gåvan för det och öppnar upp för det - så hör eller ser vi dem inte - de kommer då oftast i våra drömmar och visar sig istället då - enda sättet för dem att nå vanlig medialitet!

Alla männskor skulle inte klara av att ha anhöriga pratandes i öronen eller visa sig för dem hela tiden - deras psyken skulle inte klara det och folk skulle bli psykiskt sjuka - för det har inte det psyket som krävs för att klara detta - titta på vilka som sitter på våra menalsjukhus som är mulltippla personligheter eller schitzofreni.

Håller med dig om att de som vill och är villiga att lägga ned siså där hela livet på att utveckla sig kan bli medium - det är en ständig utveckling som pågår för evigt! det är inget som man utvecklar färdigt på 1, 2 eller 3 år! Att välja medium banan är att ge till andra och göra ett val att följa detta i ödmjukhet till den fulla kapacitet man kan - när andevännerna anser att du tar det på allvar - så börjar din utveckling och resa!

Det är andevännerna som bedömmer din förmåga som kanal. Även de mänskor som kommer till dig för sittning och storseans som bedömmer mediumets kapaciet och trovärdighet! och bevisbörda!  sen finns ju certifieringar med men det talar i princip bara om vilken skola du gått och vilken kunskap den skolan har- att du uppnåt den skolans kriterier!

Hoppas det ger dig lite svarSkrattande

tommytoe
0

Alla har gåvan eller talangen men allt eftersom vi växer upp blockeras vi. Vi kan förstås plocka fram den igen. En del har lättare för att lära sig, andra inte så lätt. Sen beror det på kursen, mentorn eller läraren också.

Vet inte var jag står i frågan om alla kan bli medium eller inte. Nu är man nästan tillbaka i en annan tråd. Finns ju dom som bär med sig gåvan sedan barnsben och utan någon kurs eller utbildning kan kalla sig medium. Somliga får jobba mycket längre på det i kanske flera år och ändå inte når upp på samma kapicitet.

Zedd75
0

Vist är det så som ni säger. Att alla har gåvan. och jag tror även att det var så en gång i tiden att vi levd i ett med andevärden. Men i vår tider har dom mästa ingen tide elle ro att att utväkla det. Det är inte längre natuligt för mäniskor att prat med döda som det en gång var. Men vem vet. en dag kanse det blir natuligt igen

MVH Zedd75

Dravcena
0

Håller helt och hållet med dig Anna!!

Tror dessvärre att Trumman har rätt.

Visst är alla människor på denna jorden mediala, vi är ju alla själar och alla är vi lika viktiga. Alla kanske inte är menade att bli ett medium och jag förstår inte riktigt varför just detta "yrke" ska höjas till skyarna. Vissa är intuitiva och inkännande, andra kan heala, några kan sia och spå, andra är kärleksfulla - som änglar nedstigna på jorden, några kan nå in i själen med sin musik, några skriver texter som rör vid hjärtan, någon ler så att hjärtan smälter….. osv…..osv…..och alla har vi vår uppgift och alla är vi en viktig del i universum och alla har vi vår speciella plats.

Kärnan i spiritualism & medialitet kan ju ändå inte vara att förtala andra, ha ett konkurrenstänkande och värna om sin egen "firma" och förträfflighet. Kärnan måste väl ändå vara att sprida ljuset och kärleken och att hjälpa andra att finna den?

Kvickast
0

#18 håller med dig helt och fullt :)

Jane-Lyzell
0

Precis mångfaldens olika gåvorSkrattande alla passar inte till medium men alla har vist mått av medialitet!

Väldigt enkelt! tycker jag i alla fall! och inget upphöjande av att vara "Medium" ifrån min sida(det är inte så skoj alla gånger) - utan det gäller att ta alla sin egna gåvor på allvar och utveckla dessa och vara nöjd med det man är!

Om du sen är bäst som medium , eller psychic eller siare eller präst eller snickare eller musiker eller skådespelare i din gåva - är utan betydeklse i klassificering av vad som är bättre eller sämre!  att vara. Det viktiga är att man finner sin egen uppgift /gåva och vårdar den och inte försöker vara något man inte är!

Medialiteten hör ihop med våra instinkter för överlevnad! så ja, alla har medialitet med sig - men inte alla kan utveckla det till medium nivå - se bara på alla urbefolkningar - de har under alla tider haft den vise, medicinman, shaman mm - den som talar med andarna - även bibeln har medium som förmedlar uppenbarleserna!

Vänligen Jane

Njord
0

Väl Talat #18!Cool

tommyberntsen
0

Ibland skulle man bara vilja krama om er, underbara människor. Att dela med sig av sin gåva är det finaste man kan göra för en annan människa. Under mina 15 år jag har hållt på har jag hela tiden hoppats att jag sått ett litet frö hos mina patienter. Nämligen att man kan ställa upp för en helt främmande människa utan att för den sakens skull kräva något i retur.

Många bamsekramar till er alla….