Tarot
Hej alla!
Har en undran, har nyss börjat med tarotkort och när man får upp ett kort upp och ner har det någon betydelse?
Kram
Personligen brukar jag ha alla kort vända likadant. Det finns dock de som sägr att om man får ett kort upp och ned, så betyder det motsatsen till kortets betydelse.
Till exempel ett kort som betyder kärlek och förhållande kan då få betydelsen ett brutet förhållande.
Det finns olika åsikter om detta, men jag tycker nog att man ska bestämma sig själv för vad man ska använda, antingen lägger man alla kort på samma håll eller inte.

Jag har ju precis fått min tarotlek och har funderat på samma sak. Var lite kluven när det gällde upp och nervända kort. Men nu tolkar jag upp och nervända kort, som motsatsen till rättvända. Men man får ju väga in tolkningen med sin intution och i förhållande till de andra korten i Stjärnan man lägger och i förhållande till frågan. Klurigt, men känslan/tolkningen blir nog "naturlig" efter hand som man kommer in i det.

Jag tycker att du själv ska känna in om det betyder något speciellt och vad det betder i sammanhanget. Själv använder jag aldrig kort upp och ner.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Jag brukar känna efter om det känns som kortet ska tolkas upp och ner eller inte. Ibland kan ett kort komma upp och ner och det känns inte som det skulle komma på det sättet då vänder jag det rätt. Och ibland tolkar jag det upp och ner som det kommer. Men jag litar alltid på min känsla när jag vänder på kortet. Det är känslan som styr…alltid…känslan.
Tack för svaren, då är det bara att köra på.
Ha en sön sommar till er alla
Har lärt mig att i början ska man helt enkelt vända tillbaka korten så dom e åt rätt håll, innan man har lärt sig sammanbanden mellan olika kort
# 6 - Ett mycket gott råd!