Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 677 ggr
xinluo
0

Undrar??

Kan man känna av vissa krämpor som tillhör någon annan? Man går till läkare som verkligen kollar allt och säger att allt ser bra ut! Sen visar det sig att en nära anhörig har samma symtom!! Vem av oss har de "riktiga" symtomen"? Det kan vara min syster eller någon av mina döttrar. Att det är viktigt att stänga av det vet jag. Men jag undrar bara om någon mer har upplevt detta "fenomen"

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

Elisabeth-J
0

Ja det stämmer att man kan känna andras krämpor och även sinnesstämning. När det är någon som står dig nära, familj, släkt eller vän så har man starka band till vissa av dom vilket gör att man känner av varandras energifält och påverkas på olika sätt. Även om man är stängd så kan man ändå känna av det. Jag tror att du har en stark healingförmåga och därför känner av det så starkt och när du känner det så sänder du healing medvetet eller omedvetet.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

xinluo
0

Tack för ditt svar Elisabeth. Så har det varit i flera år och jag har ofta trott att det varit mina krämpor eller känslor. Sen har jag fått höra min syster berätta om hur hon mår och tänkt att det är ju precis så jag känner mig. Eller så har det varit någon av mina vuxna döttrar. Det kan bli tufft ibland när flera mår dåligt Glad Det var en av mina döttrar som sa "mamma är du säker på att det är du som mår dåligt"? Då började jag förstå att det inte alltid är jag som mår si eller så. Jag ska försöka tänka efter nästa gång om det verkligen handlar om mig.

Blir man mer känslig om man är stressad tro? Eller är det mina egna känslor/krämpor då kanske? Ja jag har nog mycket att lära mig!!!

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

[Hellas]
0

#2 Jag kan bara prata utefter mig själv och mina "känningar" och jag blir extra känslig när jag själv är i obalans tex. stressad.
Mitt egna skydd samt även min egna logiska sida som kan sortera ut vad som är min känsla minskas ner.
Det är fruktansvärt jobbigt att ha en överaktiv förmåga att känna detta, det påverkar ofta hela ens sociala förmåga.
Det är problem att handla i en butik full med människor osv.

xinluo
0

#3 Kan det vara anledningen till att jag inte gillar att vara på stora shoppingcentra? Jag som börjat tro på social fobi!! Jag handlar helst när det är lite folk i rörelse…antingen när de öppnar eller vid stängningsdags. Annars har jag inte svårt att vara bland människor.

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

[Hellas]
0

#3 Jag vet precis hur du menar och jag tror att det är många som drar på munnen lite igenkännande.
Jag själv kan bli totalt stillastående som en idiot i en affär så att min make får nästan puffa mig åt sidan så att jag inte står i vägen, sedan säger han till mig "Stå här med vagnen" så kommer jag med maten :)!

Men jag kan trösta dig med att det är inte något knäppt över att känna så och det är otroligt många människor som inte klarar av att handla bland en massa människor.

mommo
0

# 5: Nej, just det för det känns precis som om man drar åt sig deras energier och påverkas av dom.

Därför kan det kännas jättetungt att fara iväg på matuppköp direkt efter jobbet ( man är mentalt slut efter en hel dag med människor som man har hamnat att "ge" av sig själv åt) sedan stiger man in i stormarketen vid 15.30 tiden och där är ju rusning. Massor av trötta människor, vars energier man påverkas av.

Sist av allt kommer man hem till familjen som också är ganska uttömda på energi efter sin dag, och då är alla ganska stressade…

Jag är därför också sådan som handlar mat efter åtta på kvällen, jag har mycket mer egen energi samlad då, och så är det inte så mycket folk i affären då att påverkas av..

Zoraye
0

Jag har mest upplevt att jag känner av sinnesstämningar, inte så mycket fysiskt. Det har stundtals varit rätt jobbigt för jag kan ha varit hur glad som helst och så plötsligt får jag ont i magen-känsla och kan nästan känna ångest bara för att någon närstående är orolig över något eller stressad.
Måste nog lära mig att stänga av mer och effektivt.