Va säger man?
Vad säger man då man ser de mäst underbara och inte kan dela de till någon? Vad säger man då man känner att man bara vill skrika till hela världen att vakna upp och inse hur allt står till. Vad säger man till folk som börjat blunda för livet då allt är så mycket enklare att bara se de som är bara för secunden. Vad säger man då man känner så mycket mer och man vill säga så mycket mer.. men är tyst för att inte påverka de som är? Va säger man?
Man säger ingenting utan förstår att alla har sin egen själsväg att vandra. Man behöver inte säga någonting alls med ord för man VISAR vägen med sina handlingar.
Man förstår att allt har en mening och allt blir precis som det ska ändå i slutändan.
*ler stort*
Kramis/Happyspirit

Jo,de är ju sant :) fast man vill inte folk ska falla ner i mörker då dom igentligen inte behöver.. man vill att dom ska se de fina istället för de som är svårt :)
Kram
Du kan visa det fina med dina handlingar. Det är alltid svårt att stå brevid och se när någon man älskar och bryr sig om väljer en väg som man vet kommer att få dem att må dåligt men, ibland behöver man möta mörkret innan man kommer till insikt om att det finns ljus. Ibland väljer man kringelkrokar för att lära sig saker på sin färdväg. Och min tro att att vi är här just för det. För att lära oss saker. Om vi aldrig får göra misstag lär vi oss inget.
Kramis igen
#1, 3: Du är så klok Happy, tack för dina ord!

De är sant så sant.. Och de med att lära igenom misstag är så sant och helt full lärd blir man aldrig tror jag inte någon :) Kanske ska man välja och tejpa munnen och tyst gå bredvid så den som faller har något att falla emot :)
kram
Jag tror Kybele att du är till bäst hjälp då. Att säga saker vid fel tillfälle får personen att slå igen sina portar och stänga ute dig helt och hållet.
Om du tänker så här. Du har ett litet barn som ska lära sig gå. Han ramlar omkull hela tiden och slår sig, ibland riktigt illa. Men ska du bära honom överallt då? Hur ska han någonsin lära sig gå då? Kanske det ger dig ett lite bättre perspektiv.
Sen är det stor skillnad på när någon verkligen ber om råd och hjälp själv. Men att lägga sig i och ge råd till någon som inte har bett om det är ingen bra metod enligt mitt tycke i alla fall. Då är det bättre att visa vägen i stället. Hur man själv gör för att må bra.
Kramis