Paranormal State
Men risk för att ngn annan hunnit före med tipset, så vill jag uppmärksamma detta program på kanal 5 kl 22:55. Spökprogram från USA:-)
Kram

Det finns trådar om den nya serien, synd bara att det är olika tider varje kväll för det kan vara lätt att missa, så tack för infon :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Aaa anade detta, hoppas det är ok med denna lilla tråden:-) Kram på dig=)
Tack, ja denna gång ska jag inte missa programmet, jag har bara sett någon minut här och där så nu måste jag se det i sin helhet för att bilda mig en uppfattning, det jag sett har aldeles för mycket med Kyrka, vigvatten och annat som jag ju inte riktigt gillar men jag har nog säkert helt fl bild av det hela.
För den som missar/t nåt program får boka in söndagnatt för då går dom fyra första avsnitten i repris. 23.35-01.35
Jag såg lite på förra avsnittet men blev lite skraj av demon-snack. Sen den där gamla damen…hmmm…jag vet inte…hmmm
Jaha govänner….kommentarer??
Jaaa..alltså…just nu har jag nog svårt att riktigt hitta rätta orden.
Jag med så jag ville att någon annan skulle börja *hihi*!

Usch! jag slog över men vart vungen o kika lite ändå..Jag tycker det är riktigt otäckt.
Jag pratade lite med min man vid sidan om programmet och han menar lite på att USA är ju mer religöst och tror definitivt mer på Demoner och annat otyg på ett helt annat sätt än vad vi gör i Sverige.
Jag själv känner just nu att detta är att skrämma upp folk i onödan och att det hand´lar om vilsna själar som inte hittat hem. Självklart är inte alla själar som ej gått över arga men en del av dem kan vara det.
Har väldigt svårt att ta till mig det jag såg, alltså att det handlade om någon demon. Däremot en vilsen själ som nog blev ännu mera vilsen och upprörd över uppståndelsen… Men man förstår varför det blir så här när dom har så stark tro på gud och därmed djävulen…
Känns inte som ett program som jag kommer att lägga tid på…

Jag har varit med om något liknande när jag skulle hjälpa ett par i sitt hem, där fanns en vilsen själ som i det här fallet också rev en person i familjen. Jag har sett många program från USA där präster kallas in för att ta bort demoner och det gör mig så ledsen när dom kallar det för demoner för jag ser det som att det är vilsna själar som behöver hjälp att komma vidare. Men jag ska se serien så gott jag hinner för jag tycker att det alltid är lika intressant att se hur andra arbetar.
Elisabeth

Kände att detta programmet var inget för mig…kändes FEL på något vis…kan ej förklara.

Lite för mycket om demoner, för min del.
Usch hörni jag blev redigt mörkrädd av programmet. Jag som vill jobbas som medium…. eh ….? SÅNT vill jag då inte vara med om! Fick mig att fundera. /miramis2
Inte för att skrämma upp någon och göra nån rädd. Och kanske också ska säga först att jag själv inte tror på demoner.
Men en tanke som slog mig idag. Varför ska våran åsikt anses vara den rätta. För både i england och amerika talar dom om varelser/entiter och demoner (det sistnämnda främst i amerika). Medans vi i bland annat sverige slår bort att det finns inte.
Om det inte finns, varför läser/hör man ibland medium säga att dom läser fader vår som beskydd för sig själva och den bönen kan tydligen även lungna ner det hela.

hmm min åsikt är att vi svenskar är så vana vid det här att vi är lite blasé över det hela…
missförstå mig rätt nu skeptiker kommer alltid att finnas
däremot tror jag att vi behandlar andarna/själarna för vad de är
just vilsna själar som behöver vår hjälp att hitta hem till ljuset
eller vad tror ni ?
#16 Jag tror inte att vi slår bort saker och ting men kanske har en helt annan syn på dessa själar.
Men, det finns, även om det är otroligt ovanligt, själar som inte gått över till andra sidan.
Dessa själar har ännu inte förståt att de idag inte lever utan de tror att de fortfarande är i liv.
Detta innebär rent konkret att var de tex. missbrukare i sitt levande liv eller psykiskt sjuka eller allt vad det nu kan vara, så har de ju fortfarande kvar den egenskapen.
Eftersom de ännu inte gått mot ljuset så har de ännu inte blivit fria sina tidigare prövningar/laster.
Detta innebär rent konkret att man kan mötas av en själ som dels är psykiskt störd + oerhört förvirrad, arg och frustrerad då h*n inte förstår varför ingen lyssnar eller visar hänsyn.
Det kan även vara så att den tidigare bostaden numera är bebodd av främmande människor.
Det är samma sak som om vi skulle komma hem en kväll efter jobbet och bostaden är ockuperad av andra människor.
Dessa vill man ju köra ut………
Alla dessa exempel kan ju då i slutändan leda till extremt obehagliga situationer för oss som faktiskt lever.
Dessa själar är ju inte särskilt snälla utan om man tänker sig att de har kvar sina tidigare egenskaper men dubblar dem ett antal gånger…….
Det är så vi väljer att se på dem och inte som demoner som man ju faktiskt kan uppfatta dem som.
Nu tror jag som sagt att det är ytterst sällan man träffar på detta överhuvudtaget och ärligt talat……..
Ser man på TV4+ och "Det Okända" så undrar jag ärligt och uppriktigt över detta med att så extremt många inte gått över till ljuset. Ibland kan man ju fundera lite på om det är ett spel för gallerian, för att höja spänningen lite?
Fast det lär man väl aldrig få reda på! (Sådär, nu kom hakan ut)

Det är väl bra Hellas att våga sticka ut hakan i olika diskussioner? Det är ju då nya åsikter kan komma fram och man kan vidga sina egna vyer. Det är i alla fall min inspiration. En del blir ju osams bara för att man upplever och tycker olika, skitsynd enligt mig. Vi lär ju av varandras olikheter!!
Vad gäller era vettiga svar ovan, så vill jag bara tillägga en liten observation som jag gjort ang USA, demoner och utdrivning kontra själar som inte hittat hem.
När man driver ut en s k demon (vilsen själ) så identifierar man ju dom - du finns där, vi har uppmärksammat dig. Du vill nåt men det vi gör är att vi driver iväg dig. Den vilsna själen får då ännu mer kraft, då den blivit sedd och fått mer energi. Dock får den ingen hjälp, utan blir bortmotad. Energin kan växa sig starkare och starkare och själen är mer vilsen än någonsin.
Enligt min mening så finns det själar med mer eller mindre ljus och kärlek i sig. En som har pyttelite ljus, behöver sannerligen hjälp att ta sig hem, inte knuffas ännu längre ut i kylan. Klart dom blir lite galna då! Skulle jag nog bli själv också….
Jag tror inte på hemska demoner och inte på onda själar. Dock, som sagt, på frånvaron av ljus, kärlek och kunskap. Och ju fler vi blir som håller Ljuset, desto färre blir dom i mörkret och okunskapen då det blir ljusare överallt…Fin tanke tycker jag.
Medarbetare på Övernaturligt i Fokus
#19 Så sant så Trisha!
Skillanden mellan Sverige och USA (fast USA har ju faktiskt medium i vanlig bemärkelse också), men den stora skillanaden verkar vara själva metoden för att få själarna att "försvinna"!
I USA motas de ut i kylan som Du skriver Trisha medans i Sverige kan det ta åtskilliga timmar för ett Medim att sända kärlek och trygghet till den kanske mer eller mindre aggresiva själen. Skillnaden är ju egentligen enorm för den vilsna själen!
Det som skulle vara intressant att veta är vart den "utdrivna" själen tar vägen om den inte kan vara kvar på det ställe den "bor"! Hittar själen ljuset eller kan man hitta den på ett annat ställe vid en annan tidpunkt, dvs. hittar den en annan bostad och är den kanske ännu mer aggresiv då?
Jag tror fortfarande att dom som var elaka i livet är lika elaka när dom dör, för varför skall dom ha ändrat sig då….och att det är någon av dessa som inte har gått över och är de s.k. demonerna som dom säger i USA….
Jag tror att de som är elaka får komma hit igen och gå igenom olika stadier av lidande själv för att lära sig…
Det är min teori, för det är väl ganska så logiskt tycker jag…
Så därför tror jag att jag har varit en liten elak jäkel långt tillbaka i ett tidigare liv….
*S* Så du menar Eija att Du i själva verket är en livs levande Demon……….
Ärligt gumman, inte för att jag vill göra dig besviken men…….det tror inte jag 
…Just ja…du vet att jag bara skojjar lite med dig!
Intressanta tankar är det i vilket fall som helst
Eija, du har troligtvis varit en ängel*krama*
Självklart var Eija en liten Ängel med små söta vingar sittande på ett litet puffigt rosa moln *kjama" ja med
…."LER"….#22. nej då, inte livs levande demon….idag är jag så snäll så….men i ett tidigare liv här på jorden skulle tro, en rik gnällig pedantisk och odräglig liten jäkel….."LER"
…..Det är ju därför jag har fått komma tillbaka om och om igen, så jag har fått lära mig, hur det är att vara fattig, utsatt, hånad, utnyttjad och slagen….pust!!!! Så nu är jag sååååå snääääälllll…..
självklart att jag förstår att du skoja med mig, Hellas….
Va ni är gulliga Eleri och Hellas….puss o kjam…

Alla avsnitten till serien finns på Youtube om någon missat nåt :)
Elisabeth
#16 Hellas. Jo jag har också alltid trott att det beror på att vi har olika synsätt. Men programmet som var så sa mediet att det var en ickemänsklig ande. Och det var det som gjorde att jag fundera. För det mediet ansåg tydligen att det finns nån skillnad.
När det gäller det okända så har det ju funnits program där det visat sig vara energispår eller att det varit anhöriga som varit på besök. Så alla program har inte handlat om andar som fastnat.
#27 Det missade jag ärligt talat att de sade och visst väcker det en massa tankar när någon säger så och förvisso, jag tror både på Änglar och på Yin och Yang……
Man ska ju inte säga att det absolut inte finns bara för att man själv inte upplevt det hela.
Det konstiga är ju bara att det verkar endast inträffa demonliknande fall i vissa delar av världen eller så kanske vi blundar för det alt. att det inte pratas om det, sopas under mattan.
Jag själv har otroligt många gånger funderat på detta med att vissa personer anses bli "besatta" vilket också är ett otäckt fenomen om det nu existerar "på riktigt".
Blir de verkligen "besatta" eller kommer de i en vanlig Trans.
#28 OM det finns demoner och vi inte hör talas om det kanske beror på flera grejer. Ett som du själv säger att man inte pratar om det. För går vi tillbaka säg 5 år så var det knappt rumsrent att tala om att man tror på det paranormala överhuvudtaget. Och då dom som hade problem hemma teg. Idag pratar vi öppet om det paranormala överallt, så då kontaktar man kanske nån om man har problem. Men vissa kanske inte gör det utan endera bara står ut eller flyttar.
Sen kan det ju även bero på folkmängden. I sverige är vi ju bara 9 milj, ingen aning om hur många som bor i usa. Så vi kanske inte har just nån demon här (om det nu finns) och då är det ju svårt att få höra talas om det.
Efter det här programmet så blev jag även fundersam över lisa williams. För var väl det första programmet där hon var på ett hotell där hon inte gjorde nåt åt problemet och när hon gick därifrån sa att hon inte skulle vilja bo. Min första tanke då var. "Nej inte ytterligare ett medium som inte hjälper dom som fastnat". Sen var det ju ett annat program där hon hjälpte nån över. Så varför gjorde hon inte det i det första programmet.
Mycket av det som händer i hem, tar nog dom flesta för helt vanliga grejer. Vet med mig själv, hade besök här hemma utan att veta om det. Knäppte jättemycket i min källare, men den är ju av trä så trodde det var det det berodde. Sen var jag på en sittning och fick veta att jag hade besök. När jag kommer hem så var det knäpptyst.
När det gäller besatthet så har jag själv inte funderat så mycket över det. Utan likt dig trott att det kanske är trans eller bara spel för galleri. Men även det hände ju i programmet. Mannen blev ju jättevarm utan anledning så att dom alla satt runt han och sa nåt tills han blev normal igen.
Så jag vet inte, men man kanske får börja tänka till lite och inte bara tro att usa gör på knasigt vis.
Dock tror jag att det allra mesta (kanske allt) av jobbigheter som händer åtminstone här i sverige beror på såna orsaker som du räkna upp förut.

#29 Jag är också väldigt fundersam till att hon inte gav nån hjälp fick till o med för mig att hon inte klarade det, men har även sett en annan inställning i Det okända att de säger att det inte går att ta bort aktiviteter för från början i sades inget om detta
#30 jag fick också samma intryck av lisa att hon inte klarade av att få bort det som fanns i det hotellet utan det var andra som behövde komma dit och ta bort det, men vi fick väl aldrig nå svar på vilka.
När det gäller det okända så kommer jag inte ihåg att dom generellt sagt att dom inte kan ta bort aktiviteter utan det har väl varit när det varit anhöriga som bara varit på besök, alltså såna som redan finns i ljuset och bara kikar in då och då. Och då har dom bett dom anhöriga att lugna ner sig.
Det fanns åtminstone ett hus där det var anhörig (morfar tror jag) som störde och han lungna ner sig ett tag och återkom lite senare igen men då inte lika starkt.

Nej det är ju de som redan gått över som de inte kan göra nåt åt mer än att be dem lugna ner sig o hoppas på det bästa