Upplevelse - katt!
Hej! För några månader sedan träffade jag en svart/brun katt i min trädgård. Så fort katten såg mig började den att jama, så jag gick fram och började gosa med den. Jag är väldigt väldigt katträdd sedan en katt attakerade mig men jag kände bara lugn när jag var med denna katt. Efter ett tag kom jag på att jag kanske skulle hämta en bit skinka eller något sådant så jag sa åt katten att vänta på mig. Och gissa vad, när jag kommer ut har den knappt rört sig ur fläcken! Jag ger katten skinkbiten och den slickar lite prövande för att sedan äta upp hela biten. Efter stunds mer gosande säger jag åt katten att jag måste gå in och att den inte behöver vänta på mig den här gången. Och när jag tittar ut genom fönstret har katten redan förvunnit.
Jag kollade efter katten några dagar efteråt men den kom inte tillbaka, vilket jag tyckte var väldigt synd.
Men idag när jag sitter och plockar lite blåbär (som vi har på vår tomt) så ligger samma katt några meter framför mig. Jag kan verkligen inte förklara hur jag inte kunnat se den innan! Jag blir i alla fall jätteglad och ber den att komma och hälsa vilket den gör. Även denna gång går jag och hämtar en mumsbit och katten sitter där jag lämnade den. När jag ger katten maten känner jag starkt att det är något h*n vill visa mig men jag vågar faktiskt inte följa efter så jag visar katten maten och katten smaksar i sig lite. efter en stund betänketid går jag i alla fall åt den riktingen som katten var på väg i men hittar ingenting. Tillslut vill jag gå in och berättar det för katten. Men denne ställer sig bara i vägen för mig och börjar stryka sig mot mina ben. Jag säger något mer bestämt att nu räcker det och jag vill gå in men den låter mig fortfarande inte passera. Detta upprepas ett antal gånger och till slut tröttnar jag på katten och börjar gå i alla fall vilket leder till att den börjar att rivas en aningen. Jag blir helt förskräckt, jag vill verkligen inte att denna katt ska skada mig så jag går en omväg runt katten och upp på min terras. Där får jag ögonkontakt och säger att vi kan träffas någon annan dag istället och går in.
Det var uppenbart att det fanns något som katten ville ha hjälp med eller visa mig.
Finns det någon som har några tankar om det här?
Nyfiken på vegansk styrketräning? Då kan du kika in på min blogg http://veganlifting.blogspot.se/

Min första tanke är tyvärr så här..Ge inte en främmande katt mat,för då kommer den tillbaka,den kan ju tillhöra någon!Jag är själv kattägare och jag vill inte att nån matar nån av mina katter,för de bor här..men i alla fall..kommer den nästa gång så följ efter den om det är så att den vill visa dig något..så får du säkerligen reda på vad den ville..

den tycker nog om dig
#1 håller med dig, ge inte andras katter mat, ser katten välmående ut så har den troligen en familj, som inte gärna vill att den ska flytta:)
Ser inget märkligt i din berätelse, min katt tar kontakt med ALLA bara för att prata lite och få sig en gosstund :)