Medial kanske.
Nu tjötar jag igen
var inne på Anders Gustavsson hemsida på mediumlistan (tror namnet var så men en snubbe med hockeyfrilla iaf) och där fanns ett test där man kunde prova hur medial man är…………..jag fick nästan full pott
oj blev lite paff för även om jag tror att jag har en gåva så innebär ju inte det att det är så……………….men det kanske jag har.
Typiskt att det är semestertider då jag inte får tag i ngn som kan hjälpa mig och reda ut detta.
Ha en bra dag alla 
Hej GoaGreta,
Ja, det låter som Anders Åkessons sida du var inne på, han har ett sådant litet test.
Alla är mediala till att börja med men…….de flesta är på lite olika stadier gällande mognadsgraden på den mediala fronten.
Det bästa, tycker jag, är att gå på en kurs där man kanske lite mer ser om man tycker det verkar intressant att gå vidare i sin utveckling eller om man är nöjd med det man kanske redan har. Sedan kan och kommer de flesta aldrig utveckla sig till medium då det kräver oerhört mycket mer än att bara vara medial.
Du får nog vänta till hösten då kurserna kommer igång lite mer, de flesta medium har ju semester de med under sommaren *Ler*! En bra början är ju att börja vara här på ÖN ändå, väldigt många kan vittna om att de kommit långt i sin medialitet bara genom att läsa och vara aktiv här.
Det finns inga knasiga frågor hos oss så fråga på, det finns väldigt många som just nu genomgår samma sak som du själv eller att de nyligen har gjort det.
Lycka till
njaaa… Anders Åkesson heter han! 
kul att du fick full pott, låter som om du har potential! bara att träna!
lycka till!

Vad skojigt för dig :) Kram och lycka till på din väg :)

Ofta börjar människor med "bara" en nyfikenhet på det mediala, sen händer något sånt som du beskriver ovan. Så fortsätt utveckla det hela och gör det med massor med glädje!! Jag lovar det här blir aldrig, aldrig tråkigt! Lagom du tycker du lärt dig allt, så öppnas 34 000 nya dörrar och upplevelser. Lycka till på din upptäckarfärd!!
Varma hälsningar
Elinor
Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

Kan varmt rekommendera att du går en utvecklingscirkel som jag själv gör. Det är så intressant, spännande och roligt och jag håller med Trisha för jag kan inte tänka mig att det någon gång skulle bli tråkigt. Happyspirit den goa kvinnan är jäättebra på att förklara när vi kommer med våra frågor.
Lycka till.

Tack alla.
Jag fick rätt i 12 av 14 frågor, inte så illa pinkat va 
Jo jag ska utveckla detta men det är semestertider nu.
OT jag har försökt att posta ett tack för att ni puttade upp medimlistan men det går inte, framför det här istället.