Beyond med James van Praagh
Jag såg lite av ett program med honom häromnatten. Då fick han en fråga, av henne som också är med i programmet, vad som händer med barn som avlider.
Han svarade att om barnen inte har någon anhörig i andevärlden så tas dom om hand av personer som i jordelivet inte kunde få barn. Det är dessa personers "jobb", det kan vara både kvinnor och män. Och barnen växer upp i andevärlden.
Jag tyckte det lät så fint. 
Som avslutning sa' han att han ser fram emot den dagen han dör för då får han komma HEM….
Vilken kanal gick den på?
tv4+ går programet på har jag för mig

Ja, det är TV4+
Fast alla har ju någon anhörig på andra sidan, det finns ju inte en möjlighet att man inte har någon överhuvudtaget.
Det finns säkert en gammelmormormor som tar mot det lilla barnet.
#2 Tack
*5 var så lite så. 

#4 Ja det har du ju rätt i. Så långt tänkte inte jag.
Undrar vad han menade då?
#7 Han menade säkert det du beskriver och jag blir också rejält nyfiken!
Vi får vänta och se om de mer erfarna har något attat spännande att tillägga.
Jag tror att i en sådan här fråga finns det säkert lika många olika åsikter som det finns medium.

Ja vad tror ni, ni med erfarenhet? 

*Puttar* Det vore intressant att höra vad ni säger om det han sa'.

Jag gillar honom skarpt
Tittar så ofta jag kan.
Har precis börjat läsa Himlen på jorden som han har skrivit och den är mycket intressant och givande(hittills). Väldigt lättförstålig för mig som nybörjare iaf.

#11 Jag tycker också om honom. Han verkar så mjuk och go'. 
Den boken ska jag kolla upp. Tack för tipset!
Nu vet ju inte jag hur det är, men så här tror jag att det är:
När en vuxen går över, så har den ofta anhöriga att titta till här nere på jorden. Om ett barn går över så finns det kanske inte så många anhöriga som barnet behöver titta till, så då kan den själen rätt snabbt gå vidare till ett nytt jordeliv.
Jag tror också att tiden i andevärlden, mellan våra jordeliv, blir olika lång utifrån hur mycket vi lärt oss på jorden och behöver bearbeta i andevärlden, därför behöver inte ett barn stanna så länge utan kan snabbt gå tillbaka ner i en ny kropp.
Jag tror inte heller att det är möjligt att ett barns själ inte har någon anhörig som tar emot på andra sidan, eftersom jag inte tror att själarna går vidare till ett nytt liv så länge det finns någon att titta till här nere…. Så det måste alltså alltid finnas någon, även om det ligger många generationer bort…