vilken dröm
hej hade en fruktansvärt dröm inatt kommer inte ihå allting men kommer ihåg en sak
vet inteom det var me tvång eller om det var annat typ att den gick in
men vet att ja drömde om en sköldpadda som gick in i mig om ni förstår va ja menar jag gallskrek när ja vaknade
va kan det betyda…kasnke inte går o bara ta på den korta saken men ädnå udnrade kram

Låter som när du drömer om sköldpada att du vädner dig för mycke in i dig själv. Du saka nog öpnna dig mer och bör leva.
Så tolkar jag det
Kram Zedd

jaså …jo kan ju stämma med..det var så otäckt den gick in i mig uchs
Får jag låna den här tråden? Jag vill fråga om någon vet vad det betyder om/när man drömmer att man är med en delfin, i havet såklart :)

gör du det
Tack! Passa på när det ändå handlar om drömmar :)
Drömde nåt liknande som du var med om i din dröm, fast då om en spindel som gick in i mej >_< jag vakna och gallskrek rakt ut och fram till i högstadiet hade jag en jävla fobie för spindlar på grund av den drömmen :S

hehhe kan ja tänka mig :)

Det kanske kan vara så att du behöver släppa stress och gå lite lugnare fram och gå in mer i ditt skal nu en period?
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Som jag ser drömmen så ska du inte se den som skrämmande egentligen.
Sköldpaddor är långsamma varelser som gör det mesta med ett steg i taget, eftertänksamhet.
Budskapet i drömmen känns som om det nu är tid för att stressa ner, ta en sak i taget och inte ha för bråttom.
Stanna upp en stund reflektera över hur din situation idag ser ut. Finns det något du kanske just nu missar på grund av att Du springer för snabbt!
Kunskapen och visdomen finns inom dig, i ditt hus!
Lyssna och lita på den.
Att Du upplevde detta som otäckt kan jag förstå, det är ibland ruskigt skrämmande att stanna upp en stund, man tvingas till att se sig om, att inte rusa på i en faslig takt och blunda för det som sker omkring sig.
Det är skrämmande att stanna upp men jag tror det är tid för det just nu.
Det är min tolkning men kom ihåg det är egentligen ingen annan som kan tolka drömmar mer än den som drömt så se detta som tips!

tack så hemskt mycket kram
Ingen som vill tolka det jag skrev? Bara frågar ;)
#11 När man tolkar en dröm måste man se lite mer till helheten men generellt sett som jag känner inför Delfinsimmning är lekfullhet, sorglöshet man går dit strömmarna leder en.
Delfinen är ju ett lekfullt djur som lever i flock och beskyddar sin familj.
Jag har själv simmat med Delfin i en Meditation vilket är en otroligt hissnande känsla och det jag framförallt kände var just en otrolig lycka och glädje, nästan lite barnslighet (vuxen som jag är)……….Det hela utmynnade just i en otrolig frihetskänsla.
#12 Så som du beskriver det sista kände jag i drömmen :)
#13 Som sagt, allt beror ju på övriga sammanhang men budskapet skulle mycket väl kunna vara att man ska försöka vara lite mer lekfull, inte ta allt på blodigt allvar.
Allt faller inte samman för att man kanske har lite roligt på vägen.
Sant.. Det har väl med känslor o göra eftersom man är i vatten som oxå symboliserar känslor.. Kan ju va något jag behöver bearbeta, som kommer från det undermedvetna..