Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettupplevelser
Läst 1187 ggr
Natteb
0

kontroll över sinnet.

Jag har varit med om att lämna kroppen. Jag vaknade, halvt om halvt, lämnade kroppen, och drogs sen tillbaka igen.
Min reaktion var att det var väldigt obehagligt.
Många tycker att det är en härlig känsla, inte jag!.
Här om natten var jag med om detsamma, jag vaknade och upplevde samma känsla som sist då jag lämnade kroppen. Med lättare panikkänsla spärrade jag upp ögonen, tvingade mig att ligga helt stilla och bara vakna till helt.
Sist provade jag nämligen att sätta mig upp, och det var då jag lämnade kroppen.
Tillslut släppte känslan och jag kunde slappna av igen.

Någon som har tips på hur man kan hantera detta på ett bra sätt, så att man inte behöver lämna kroppen mot sin vilja???

Solini
0

Slappna av… Min kompis sa engång "go with the flow" när jag hade kommit väldigt djupt i en Meditation engång. Efter det, varje gång jag kom så djupt i meditationen så tänkte jag just dom orden och försökte verkligen slappna av och ta det som det kom, det var inte fören då jag kunde känna mig helt trygg i mig själv. 

Ta vara på dom upplevelserna! dom kan inte skada dig, dom kan bara göra gott ifall du inte gör dom till nåt annat. Bara för att du inte kontrollerar till 100% är det DU som bestämmer hur det går.

Må väl

/Tore

Medarbetare på Flugfiske.Ifokus

[Hellas]
0

Det kallas för "UKU", Ut Ur Kroppen!
Jag har aldrig upplevt det men jag har förstått att jag nog varit på väg Förvånad! Men den känsla jag haft är att det snurrar i huvudet, susar i öronen och sedan får jag en känsla av att jag slutar andas! Då blir jag jätterädd och liksom tvingar mig själv till att hitta muskler och ruskar på mig…….
Det finns en artikel kring UKU: Förlamande tillstånd.
Sök även på UKU så får du upp en del intressanta trådar

Lazarus
0

Har haft många upplevelser av det här slaget…….en tröst äratt du inte är galen eller ensam om detta,,.