Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 715 ggr
signemo
0

OT.Forts gnälltråden

Hej. Gnällfia är i farten. Är så trött. Det har varit så mycket på jobbet. Och så är jag trött på mig själv som inte gör slag i saken och hittar på något annat, antingen söker jobb eller startar eget i mindre regi. Tro att det ev skulle gå. Men jag är så feg.

Borde gjort massor här hemma inför kalas i sommar men jag bara skjuter fram det. Hur får man tillbaka energin?. Jag är ju igentligen en positiv person. Men just nu tänker man mest på allt man inte fått gjort och borde gjort. Kramis på er goa ö:are

Var rädda om varandra

Jane-Lyzell
0

tänk på allt det fina du redan har- härliga minnen och allt som gör dig gladSkrattande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

mommo
0

Det är frågan om stagnation, signemo. Been there, done that.

När du bryter dig ur jobbstagnationen så börjar det hända saker. Om det nu är det som du vill. Energin kommer tillbaka när det börjar röra på sig för dig.

Kanske detta låter övermäktigt för dig, men det är så det funkar, att man ruckar på någonting och puschar det framåt, det är så det rör på sig . Kram.

[Hellas]
0

Ja livet går upp och ner! Jag tror att den här tiden på året är det inte arbete i första hand som hägrar utan en skön semester för att tanka på energi.
Det räcker inte med att få ett par dagar ledigt då och då utan man behöver verkligen några veckors återhämtning.

Det man alltid kan göra är "att göra lista", där man skriver upp de saker man känner måste göras.
Ofta upptäcker man att det faktiskt inte blir så lång lista + att man efter någon dag dels stryker de rader man avverkat men även får distans till några punkter och inser att de faktiskt inte är så viktiga eller så tunga som det känts.

Sätt dig även ner och gör micromeditationer :) visualisera att kärleksfullt ljus strömmar genom dig och ger dig nya krafter.
Jag brukar, när det är som mest jobbigt även försöka sända kärleksfull energi till naturen, man får igen tusenfald.

Kramar Signemo och upp med hakan!

signemo
0

Ja,visst är jag tacksam.HAr det fint i familjen bor vackert. Inga sjukdommar hos mina kära. Har arbeteGenerad Och skäms för att man ibland känner sig så knas. Jag har det så bra.

Var rädda om varandra

Jane-Lyzell
0

#4 fortsätt att tänk på allt det positiva så får du mer posetivt till digSkrattande

Kram Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Eija
0

Vissa dagar är bara så, och helt normalt, och sen när man har varit där en stund, så blir det bara bättre och bättre…sköt om dig…kram/Eija

Annisangel
0

Hejsan du söta signemo!!

Du kommer framåt igen tro mig, man måste vara lite gnällig mellan varven också! =)

Men så kommer en bättre period och man kan le igen Skrattande 

Kram hjärtat!

Många Goa Kramar

Annisangel

xinluo
0

Du har ju redan tagit ett första steg framåt Signemo!! Du har skrivit här och bett om råd hur du ska orka ta nya tag!! Cool

Jag ska erkänna att jag kännt mig totalt orkeslös hela våren, jag VET hur jag ska göra för att komma igång, men… det kanske är så att man behöver vara lite låg en stund. Tröttheten kan vara kroppens sätt att säga till oss att vi behöver vila! Kroppen säger ifrån när det är för mycket runt oss, så är det för mig. Nu har jag 6 veckors semester så jag ska försöka ta hand om mig lite, då kanske orken kommer tillbaka. Du ska se att det vänder snart. Kramiz på dig

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

xinluo
0

Ljuset finns där hela tiden-det är bara mörkret som döljer det..

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

chik
0

Hallo!! Du får gjöra som jag..Sparka dig skälv i bakennnnnnn.

Lena.P är jag i verkliga livet.

mommo
0

# 9: Fin tanke.

Tuva-Lena
0

Låt deppen ta den tid som behövs. Ibland behöver man perioder när man bara får vara som man är - utan dåligt samvete. Oftast kommer man snabbare igenom dom då också. Släpp alla måsten, det fixar sig ändå, eller be någon om hjälp och berätta hur du känner dig. Du kanske är bra på att dölja just det för dina närmaste också.. ;) Ofta uppskattas det, att man ber andra om hjälp, i synnerhet om dom inte behöver reflektera så mycket på dina "måsten" i vanliga fall. Kram till dig signemo, det löser sig skall du se… Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

sven-g
0

Om allt flöt på hela tiden med en positiv anda, skulle man då veta att man hade det toppen. Tyvärr troligen när detta var ett normal tillstånd, Då ville man ha det bättre. Ett citat av  Cornelius W . En dag kanske det blir bättre, men bra lär det alldrig bli. Så var glad att livet har dalar, så att man kan uppskatta höjd punkterna.

Tuva-Lena
0

Vilka kloka ord sven_g! Det är ju alldeles sant! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

bjprofit
0

Håller med #13, helt enkelt lysande. Själv gör jag gärna som #3 att göra lista eller "måstelista" sen försöker jag göra om alla "måsten" till "vill" göra och det kanske inte går att göra om alla måsten till vill men det blir betydligt lättare med dom som blir kvar sen.

"Om inte NU........när då?"

"Vad som än händer......så är det OK"

signemo
0

TAck Ni är så goa. Och har rätt i allting, och så omtänksamma. Det behövs ju lite upp och ner. Och jag vet att i juni så är det sluttampen på säsongen på jobbet, varje år vid denna tidpunkten bestämmer jag mig för att inte ett år till. Sen blir det lite ledigt och mer vanligt lagom på hösten. ¨å går det över , har hela tiden sagt att jag är för gammal för att våga byta om än till eget, Det är väl bara det att det är lite extra mycket att fixa på semestern i år. Igentligen är det ju roligt att vi fyller jämnt både gubbe, jag och sonen. Det är jättekul att fixa hemma och spreciellt med mat till gäster. Men det är för lite ledigt före för att jag skall tro att jag kan fixa allt. Så jag är nog lite frustread över att behöva köpa en del färdigt.

Kram på er alla goa ö-are. Hoppas ni har en fin helg

Var rädda om varandra

[Hellas]
0

#16 Men det gör väl inget att köpa färdig mat eller tårta eller vad det kan vara.
Det finns ju ingenting tråkigare att behöva vara slutkörd på sitt egna fördelsedagsfirande.

De flesta "färdigrätter" går ju även att piffa upp så de känns lite mer hemlagade.
Jag åt en smaskig potatissallad tidigare i veckan och frågade killen vad han hade i den.
Han skrattade och sade att han köpt vanlig potatissallad, skurit rödlök och äppelbitar i lagom storlek och blandat i + lite mer svartpeppar.

Det kommer bli så otroligt bra, du kommer snart att landa vännen