Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: upplevelser
Läst 543 ggr
[MargaretaA]
0

Fest på avstånd

Ibland, ofta tidigt på morgon när jag nästan har vaknat men inte helt så brukar jag höra ljud som låter som att det pågår ett kalas nånstans i närheten.
Man hör sorlet av människor som pratar och ljudet av stillsam musik, låter som dragspel eller fiol i bakgrunden. Det hela är mycket dämpat och stillsamt och jag får en känsla av att jag får lyssna på en fest från länge sedan.

Jag har hört det här ett antal gånger och det är mycket behagligt att lyssna på, men det är omöjligt att höra vartifrån ljuden kommer. Om jag sätter mig upp och spetsar öronen blir det genast tyst.

Jag bor i villa så det kan inte vara grannarna - de röjarpartyn med dunkadunkamusik och skrålande ungdomar man vanligen hör när det är fest på gatan låter helt annorlunda och det är inget problem att lokalisera.

Jag berättade det här för en arbetskamrat som sa att han också upplevt detsamma. Hur är det med er andra? Är det någon av er som också har hört ljud som låter som fest från svunna dagar?

Maggan

sven-g
0

Nog har man hört detta någon gång, och som du säger när man ska försöka lokalisera var det är försvinner ljuden.

Tiia
0

Kan det vara så att du hör energierna från förr,om det har varit fest i ditt hus tidigare?

pyttelillatrollet
0

Hej

Detta är andevärlden du hör, Du är inte stängd så därför hör du dem! Det låter som om det är mingelparty i sovrummet! Om man stänger sig när man hör detta så upphör det! Tänk dig en blomma på huvudet som stängs & blir en liten knopp!

[MargaretaA]
0

#3 mitt största problem är nog snarare att jag är tvärstängd. Här är det betongbunker och ståldörrar. jag antar att andevärlden måste smyga sig på mig när jag halvsover för och ha en chans att bli hörda Fundersam

Det är möjligt att det här är något som sitter i huset - men jag har hört det här även i andra hus - nybyggda. Dessutom verkar jag inte vara ensam om det. Det var mest därför jag frågade. Nyfiken på om någon här på ÖN upplevt detsamma  Glad

Maggan

Happyspirit
0

Magpie! Jag och min man och även barnen har upplevt precis samma sak här på våran gård. Vi bor i skogen och har långt till grannar. Men till saken hör att vi har ett gammalt världshus på gården. Huset är från 1700 talet och det har varit mycket liv och rörelse här under många år när gården var aktiv som Världshus.

Vi har alla hört samma sak. Ett sorl av en massa människor som skrattar och pratar utanför men sen när vi tittar så finns det ingen där. Nu har det varit lungt länge. Men de första åren vi bodde här var det ofta så.

pyttelillatrollet
0

Nr 4 om du hör dem så är du öppen!

Att du inte tycker själv att du hör dem på dagtid kan bero på att du inte övat upp dig! Man är som mottagligast när man är avslappnad & det är du ju när du ska sova!

Det är inte alls säkert att det kommer från själva huset! Det kan lika väl vara nära & kära som guider som "minglar" i ditt sovrum. Svårt att säga!

[MargaretaA]
0

#5 det låter jättespännande Happy! men visst får man lust att vara med på festen - jag ser fram emot att bli inbjuden nästa gång i alla fall - särskilt om den nu är i mitt eget sovrum Skrattande

#6 förmodligen är jag öppen när jag halvsover. men annars… jag skulle vilja lära mig att öppna och stänga medvetet. Jag har sett i andra trådar tips om hur man gör - så det är egentligen bara att sätta igång. då kanske jag kan fråga vem det är och uppfatta ett svar också - det vore verkligen spännande!

Maggan