Okända ansikten
Ibland när jag är slumrar precis innan jag ska somna på kvällen så dyker det upp ansikten på människor som jag aldrig sett(i huvudet på mig, ej i rummet). Är det någon mer som varit med om detta? Jag har mest kommit ihåg det de senaste två-tre åren att det hänt. Är det hjärnan som "hittar på" de här okända ansiktena eller vad ska man tro? När man drömmer riktigt på nätterna är det ju ofta kända människor som är med. Detta här gör mig lite förbryllad när det händer för ansiktena känns så verkliga!
Jag ser oxå okända ansikten ibland innan jag somnar, och även så kan jag drömma om helt okända, hur tydligt som helst….så ibland undrar man verkligen vad det kan komma ifrån….
Kanske man har snappat upp någon som man har mött på gatan eller i affären men inte reagerat på det…och sen dyker det ansiktet upp bara huxflux….
Exakt sådana bilder brukar dyka upp i mitt huvud också…

Det händer mig då och då också, att jag ser väldigt tydliga ansikten när jag halvslumrar och det är inga jag känner igen. För mig startade detta för ca 2 år sedan. (Är i och för sig i samma veva som jag började öppna upp mig…).

Jag har samma erfarenhet kring det som du skriver Wiemona precis före man ska somna in kommer bilder av ansikten mm min tro är att när vi är som mest avslappnade så är det som lättast att få kontakt med andra sidan likaså när vi drömmer.
Man får till sig ett & annat när man bara är och inte den analytiska sidan av oss finns med.
I drömmen brukar man vara så avslappnad och därför är det många ggr kontakt vi har där med utan att kanske veta om det alla ggr…
Här har vi en till… de finns där även på dagen… när jag tar mig en pause.

händer mig med :) ofta
spännande tycker jag men när jag försöker koncentrera mig på att se dom tydligare då försvinner dom alltid 

Så fascinerande att höra att det är så vanligt! Nu blir jag ju än mer nyfiken…

Jag har åxå upplevt detsamma. Tror att frågan varit uppe tidigare?? Och jag känner inte igen dom…vore kul att få veta vem dom är eller varför dom visar sig..
"Vandra i skönhet"
Kram Xinluo

händer samma här..har sett dessa i många år..när man ska slummra för natten eller den lur på dagen..det kan komma massor av ansikten..men dom försvinner lika fort som dom kom..verkar som dom stod på kö..för att visa sig…kram

Samma här, men mest ser jag rum med alla möjliga saker i, rum som jag aldrig sett och ibland ser jag saker som inte finns i denna värld. Kram
När man befinner sig mitt emellan vaket och sömnstadiet så är man som mest mottaglig för andra sidan och det är då de ofta passar på att ge små Tecken.
Man kan försöka öva på att be ansiktena ta det lite långsammare.
Tala om att man inte hinner med och att man gärna skulle vilja kunna uppfatta lite mer.
Vi brukar kort och gott kalla det för "flaschar".
Så här blir det även ofta när man börjar meditera i syfte att försöka få en länkning från andra sida.
Man behöver inte alltid känna igen ansiktena som kommer, det kan vara nära och kära som vi inte själva har träffat men som vi ändå står nära.
Det kan vara personer som tillhör maken, hustrun eller till och med en god vän.