Förbannelse eller vad?
Jag undrar om en människa kan läsa nån slags förbannelse över nån annan människa? Jag har läst om sånt o det verkar som om jag o min familj har drabbats av det.HUR blir man av med det i så fall? Någon som kan ge mig ett svar på det här?

Allt är ju energi och Jag tror dessa s k "Förbannelser" är riktad medveten eller omedveten negativa energier.., och det finns flera olika metoder hur man byggar upp sit eget beskydd mot det, ex. via visualisering och rent tanke mässigt, tro, symboler, be hjälp från guider, rening, o s v tror dè är väldigt individuelt hur det kan se ut…
/RL
/RL
Tänk positivt, om man tycker allt är åt h-vete blir det så. Typ tänker man att man är sjuk blir man sjuk. Tankens kraft är stor.

man brukar ju i Norrland säga "att någon ondar på en" om man har mycket otur eller blir sjuk ofta…
(de hände mig å en vän - när vi avslöjade en icke vän, å hennes fula spel att splittra oss som vänner, alla som hade roliga å trevliga vänner råkade ut för hennes olycka(!)
Hur vi gjorde för att avslöja henne är en anna historia…
KRAM

Du kan göra en rening av hemmet å familjen…med rökelse!
(läste om det i nån bok) -Återkommer om de´ när jag hittar boken =)
KRAM

Håller med sven-g, fokuserar man på det negativa får man mer av det. Tankens makt är så stor. Läste nyligen The Work och om man analyserar sina tankar enligt den boken får man många aha upplevelser.
Medarbetare på Feng Shui och Indien

Jag försöker göra det bästa av min situation och glädjas åt det man faktiskt har och inte fokusera på det man vill ha eller tycker att man är förtjänt av. Negativa känslor skapar negativitet. Positiva känslor skapar positivitet. Att ngn skulle kunna "lägga" en förbannelse över en familj/person det tror jag inte på.
Jag tror inte att man bara "drabbas" och den människa som "läser en förbannelse" över någon annan får nog tillbaka mest själv!
Min erfarenhet är att man får utgå från sig själv, tänka positivt och göra det bästa man kan som flera andra skrivit här!

Om du känner att någon skapar och sprider negativa energier om dig så säg eller tänk: Tillbaka till sändaren. Föreställ dig att du har ett skydd kring dig dit inga energier når fram utan studsar tillbaka.
Negativa personer kan med elaka tankar påverka negativitet runt sig. Tillåt inget sånt, var bestämd!!
Kram
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Om jag känner att någon skickar negativ energi mot mig så kapar jag det bandet och bränner upp det med blå eld, sen skickar jag kärlek tillbaka. Lycka till!
Intressant tråd kan jagbara säga….På mitt jobb så har vi haft det mycket tuffa perioder…och kan inte neka att det inte har påvarkat ens privata liv med, men här fick man ju några tips hur man kan göra….ska testa.
Elisabeths tips gällande att sända tillbaka energin till avsändaren fungerar. Jag själv har gjort det, om det sedan är placebo eller inte spelar inte mig någon roll. Jag mådde bättre :)
Sedan tror jag att så länge man själv inte tror på sådant här så fungerar det inte heller för någon att skicka negativ energi.
Men vi som är öppna för allt, vi är förstås mer mottagliga.
De säger ju t ex. att Vodo inte fungerar om inte mottagaren tror på att det fungerar.
Vet ni föresten att Vodo är totalförbjudet att använda på Dominikanska Republiken, det finns lagstadgat. Så stark är tron på detta i vissa områden.
förbanelser påverkar en bara om man tror på dem!
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Mina tankar: Skulle jag summera mitt liv hittills och kika på det som hänt av mindre eller större otrevlig/Jobbig/smärtsam "karaktär" så skulle det nog periodsvis kännas som man råkat ut för en "förbannelse". Men jag tror på att det finns två sidor av "myntet". Du har alltid ett val att se på en situation på två sätt…antingen som hopplös, smärtsam och "varför?" eller "vad kan jag/vi lära oss av detta, hur ont det än gör osv.
Det är lite som att navigera en båt på ett stormigt hav. Antingen kan jag krascha rätt i de stora vågorna eller så kan jag manuvrera mitt lilla skepp så att jag tar mig över dem även att det är svårt. Tills slut kommer jag ut på lugnare vatten,även om det snabbt kan bli stormigt igen.
Allt händer för att lära oss (min tro)…frågan är…vad handlar "läxan om"?
*Kram*

Hej på dig det har hänt vid ett par tillfällen att folk som sysslar med mörk magi gett mig förbannelser efter som jag har svårt att hålla truten om vissa saker.
Men jag har alldrig råkat ut för ngt men beror ju på att jag inte tror på det heller.
Jag hade en bekant för några år sedan som var uppväxt hos en Woodo doktor och som själv sysslade med Woodo.
Hon sa att man kan ge fruktansvärda förbannelser på en mäniska och dom drabbas av det Woodo doktorn säger men det förutsätter att dom tror på Woodon och förbannelser.
Tror man inte på det så fungerar det inte heller sa hon.
Men kan skapa otroliga saker genom sitt eget tänkande.
Man kan göra sig själv fruktansvärt illa genom sitt eget tänkande liksom du kan göra het fantastiska saker och läka sig själv genom sitt eget tänkande.
Har sysslat med mental träning innan och sett vilka fantastiska saker man kan göra bara genom att förändra sitt eget tänkande.
Lasse

Tack snälla alla er för era råd här till mig.

MOTHERS_LOVE vi finns här o kramar om dig…
Kram från mig
Jag tror på att sända tillbaka det onda via tankar…jag har råkat ut för en fruktansvärt elak och ondsint människa, så när vi möttes eller sågs på något ställe, så satte jag mig bara ner och tänkte så mycket jag orkade på att hon skulle titta på mig, så jag kunde se henne rakt in i ögonen och sända tillbaka hennes elakheter…..För hon undvek alltid att se mig i ögonen, när vi var på samma ställen….
Hon sprang därifrån, och undvek mig….och när jag sen fick tag på henne så sa jag åt henne att alla elaka och osanna rykten som hon hade spridit…skulle hon se till att få slut på….
Då svarade hon mig…vaddå…tror du på vad folk säger…jajamensan, svarade jag…när det gäller dig. Så om inte ryktena tog slut skulle jag sända henne tillbaka allt….Efter det så hörde jag inget mer elakt om mig….men jag har hört att hon hade haft det jobbigt med andar som förföljde henne…
Och jag vet vilken en av dom var, för hon ljög om den personen med, när inte han kunde svara för sig, eftersom han var avliden då….
Så visst går det att sända tillbaka, jag har gjort det med fördel…
Måste bara berätta om min gudmor som tyvärr gick bort för ca7årsedan… vi hade midsommarfest hos min moster och vi hade det jätte trevligt..sedan så började två av min mostrar bråka och ena sa till min gudmor att hon hoppades att hon fick en hjärnblödning och dog inom loppet på ett år fick hon en hjärnblödning och dog…
så jag tror på det(men nu behöver ju det inte vara så att hon fick det bara för min moster sa så till henne)
så det värsta jag vet är när nån olyksönskar nån..
Ta till vara på alla nära och kära du vet aldrig när dom lämnar denna jord <3
http://pysselgummsan.blogg.se/

Ja önska olycka till någon finns inte i min Värld. Men jag vill ändå inte tro att du kan önska livet ur ngn och lyckas med det. Jösses, känns som om halva lilla Vittsjö skulle utplånas på ett kick i så fall.

#19 önskar du livet av ngn och ger det som en förbannelse till ngn som tror på det så lär inte personen leva så länge.
För så starkt är våran mentala förmåga så ngt man bör vara väldigt försiktig med.
Däremot så tror inte personen på förbannelser lär den kunna leva i många många år.
Lasse

#20 Kan det verkligen vara så, usch det låter inte bra. Men hur fungerar det om jag tex skickar ljus och kärlek till en person som inte vet att jag skickar det, men jag önskar den här personen allt gott, om man då inte tror på Tankens makt är man då inte mottaglig/påverkbar för ljus o kärlek? Dum jämförelse kanske, men en seriös undran, eftersom jag själv skickar ljus och kärlek till en person jag inte känner, men som påverkar personer i sin omgivning negativt. Känns viktigt för mig att tankens makt kan påverka positivt i alla fall.
Katarina

# 21 inte ngn dum fråga alls det fungerar utmärkt här har vi en underbar hjälp av andevärlden att skicka healing och kärlek tex.
Men det funkar faktiskt mycket bättre om personen vet om det
för vi har placebo effekten.
Det är det samma när läkare skriver ut socker piller till en patient i stället för riktig medecin och patienten blir mycket bättre med en gång fast det är bara socker den får.
Men du själv tror du får rktig medecin och du tänker att denna medecinen kommer hjälpa mig och då gör den det.
finns massor av forskning om detta .
Som jag har skrivit innan så Har vi dom i ljuset som jobbar för oss och hjälper oss.
Sedan finns det inget mörker som gör oss illa många påstår ju det och det finns en annan tråd om detta som är aktuell.
Men som både jag och andra medium skriver i den tråden att vi har alldrig någonsin stött på en mörk sida som vill oss illa.
Så detta mörka existerar inte ngt vi själva skapar med våra tankar.
Kanske är samma sak med ljuset men det är därför vi som jobbar som certiferade medium kräver att man ska få fram klara bevis när man har kontakt med andevärlden så det inte bara är egna tankar.
Lasse
#21 din ande/själ avgör om den vill ha healingen eller den skickade kärleken - så vist går det in presis lika bra som för en som tar emot medvetet!
Men som Lasse ,säger ger ju placebo en viss efekt med - Men healing energin är den samma oavsett! om man tror eller inte!
Vänligen Jane

#23 Tack Jane jag kommer att fortsätta skicka ljus och kärlek till den här personen. Om inte annat blir det placebo för mig, eftersom jag känner att jag gör någonting bra för någon annan och det ger ju en själv positiva känslor. Kärlek kan ju aldrig va fel *L*
Så, kärlek till er…
Kärlek är alltid rätt!
så forsätt du att skicka! Placebon som sändare ska man inte föringa!
Kram Jane

ja du ska ju inte sluta skicka healing och kärlek.
Lasse
Jag tror på placeboeffekten helt klart…och det spelar ju ingen roll vad det är som hjälper bara det hjälper …så därför ber jag er alla om att sända positiva tankar och energier till mej…för just nu behöver jag all glädje jag kan få…..Kommer att returnera med ränta när jag har orken…..