Hjälp med drömtydning
försökt läsa runt lite för att få lite fakta och försöka tolka min dröm i natt. Lyckas inget bra och ni som är så duktiga kanske kan hjälpa mig.
Drömde i natt att det knacka på dörren (befann mig i ett hus där jag bodde (bor i lägenhetivanliga fall). När jag försöker se ut genom fönstret (sådant där räflatfönster) ser jag inga skuggor. Öppnar dörren och där utanför står en man på farstukvisten och en annan sitter med ryggen till mig på en av stolparna på farstukvisten. Båda är svart klädda och svart hår, dom ser verkligen onda ut. Den som står på farstukvisten säger till mig
- nu ska vi leka
och så hånflinar han till mig, och när jag frågar vad han säger vänder sig den som har ryggen till mig och säger samma sak med samma ondska i blicken. Slängr igen dörren och hinner låsa om mig.
Nästa senarie i drömmen är att jag befinner mig vid ett köksbord i ett annat hus och fika med en vän som vägrar släppa hem mig och jag ska sova där. Efter det går jag runt lite i huset och kommer till som en loge där jag ser ett konstigt ljus flamma till på väggen och i ena hörnet när jag kikar ditåt så hör jag barnjoller och någon som försöker natta ett barn, ser dom inte tydligt.
Just den första delen känner jag vill säga mig nått, men som sagt jag kan inte komma på vad. Så om någon vill vara snäll och hjälpa mig att försöka tolka är jag tacksam

putt :)
Fönster = något nytt du ska se. Det ringer på dörren = någon söker kontakt. 2 män = dina manliga sidor. Du stänger dörren och låser om dig = du vill inte släppa in dina manliga sidor.
Du befinner dig vid ett köksbord (förmodligen i köket) = transformationsställe. Din vän = en av dina sidor. Vägrar släppa hem dig = denna sidan håller dig "fången" / hindrar dig.Ett ljus flammar till = något du ska se. Ett barn = du har en ny sida. Du ser dem inte tydligt = du har inte tagit till dig den nya sidan ännu.
Du behöver nog dina manliga sidor för att locka fram den nya sidan.
Ondskan som du vet och sett som finns därute tänker du inte släppa in i ditt liv. Huset är du och männen ondskan. Du väljer att stänga dem ute.
Din vän i nästa scen vill rädda dig från något och vill behålla dig för sig själv antingen av den anledningen eller för att din vän är förälskad i dig och är svartsjuk om dig. I din väns hus finns inget hot.

tack så mycket, ska ta med mig båda tydningarn och fundera på