obehaglig händelse
Någon ringde till mig för ett par veckor sedan, maken svarade och personen påstod att vi "chattat " här på övernaturligt. Jag anser mig inte ha gjort sken av att jag vill att någon ska ringa mig, jag tycker inte heller att jag lämnat ut alltför personliga uppgifter som skulle kunna leda till att någon kan hitta mig irl även om de skulle vilja det av någon outgrundlig anledning. Jag tycker att jag varit mycket tydlig i min presentation om att jag är lyckligt gift och därmed inte är intresserad av att ha några djupare relationer med några män annat än i strikt vänskaplig mening.
Det här har gjort mig väldigt illa till mods och jag har tagit beslutet att inte vara aktiv på övernaturligt längre. Det är ju tråkigt att en enda person kan förstöra för en på det viset, för jag har verkligen gillat den här sidan som är befriande fri från allt vad internetragg odyl heter. Nu ska jag istället gå till bibblan och låna en bok att läsa om övernaturliga fenomen.
Alla er som finns på den här sidan vill jag tacka för er värme och omtänksamhet, ni är fantastiska och jag kommer att sakna er massa mycket!
Många kramar till er / Dilba
Vad obehagligt.. Hoppas det inte händer någon fler gång! Det är just det där jag är rädd för cokså när jag utelämnar saker om mig själv på det här forumet.. Det finns så många knäppisar därute..
Jag hoppas att ingen på Forumet tar åt sig när jag använder mig av ordet knäppisar.. jag menade nu inte mediala och andra intresserade när jag använde mig av den benämningen..

Usch!
Hur har personen fått tag på ditt namn och telenummer då???
det är ytterst obehagligt när sådant händer!
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus
Verkligen tråkigt, på alla sätt.
Det visar ju klart och tydligt nackdelen med att ge ut för mycket på ett forum som detta. Alla kan ju läsa vad som skrivs i trådarna, inte bara medlemmar. Sätter man då ut namn, foto m.m. så finns alltid risken för "knäppisar" som nappar, tyvärr…
Total öppenhet är önskvärd i den bästa av världar. Men där är vi inte. Än.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Förstår dig & kommer sakna dig 
Åh nej, vad ledsen jag blir när jag läser detta! Kommer att sakna dig, och jag blir så jätteledsen att någon kan förstöra på detta sätt.

Om fler har blivit drabbade så hör av er till mig! Jag har pratat med dilba och vi vet vem det är som har ringt. Jag uppmanar DIG att sluta ringa medlemmar och skapa obahag, annars kommer jag att vidta åtgärder!
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Usch vad tråkigt dilba :( Jag kommer också att sakna dig! Skaffa skyddat nummer och kom tillbaka när du känner dig redo.
Kram, Cecilia

Usch så obehagligt!!

Kanske dags för oss alla att rensa våra sidor på en del info/bilder?!
Vad tycker du Elisabeth och medarbetarna?

#11 Det har inte skett genom personlig sida, det är genom en länk så man bör vara försiktig med vilka länkar man öppnar. Om någon länkar till en hemsida så var uppmärksam, personen kan då spåra dig och på så sätt ta reda på ditt telefonnummer. Det här är ju inte så vanligt men nu vet vi att det förekommer och det är tråkigt.
Elisabeth

Men fy vad obehagligt *ryser* 
Kommer oxå sakna dig å tackar dig ännu en gång för ditt engagemang med att försöka hitta "lillgrodan".
Ha det bäst! (men hoppas helst att du kommer tebax igen)
*kramiz*
Jättetråkigt……verkligen, men jag förstår dig också. Ha det gott!
Kram Anki

Dilba det var verkligen jättetråkigt det här! Men måste du verkligen lämna oss? Kan du inte byta telefonnummer som någon föreslog? Det lär du väl göra i alla fall nu när den här utomstående knäppgöken har fått tag på det! Det känns ju inte bra att vi ska bli skrämda ifrån den här sidan, då har ju denna person vunnit!! Nästa gång händer det någon annan här på ÖN och jag tycker att vi inte ska låta oss skrämmas så lätt. Du kanske ska ta ett nytt "alias" också? Vi som känner dig här på ÖN kan nog lura ut vem du är och vem du var tidigare, genom ditt sätt att skriva! Please don´t go!

Vi är alldrig anonyma på internet det går alltid att ta reda på ip nummret på alla som är inne på nätet.
IP nummret identfierar vem som äger datorn och vilken adress ägaren har
så med dom uppgifterna är det ju bara gå in och söka på personen på tex eniro och få tel nr.
Så ni som tror att ni är anonyma på internet har missuppfattat detta.
Men håller med om är man inne på ett forum så ska man inte råka ut för sådana här saker.
Den som ligger bakom telefonsamtalet borde få en varning och om det upprepas bör medlemen stängas av.
Att vara helt (anonym) är inte heller ngn bra lösning.
har märkt på dom forumen där man tillåter att man är helt anonym där är det betydligt mer på hopp och en råare ton i inläggen.
Lasse

Det är så man blir förbannad..*morr* när man hör sånt här..Förstår dig mycket väl dilba att du inte vill vara kvar efter en sådan händelse..kan man inte göra övernaturligt till ett låst forum? där man får ansöka om medlemsskap tex.
Varma hälsn.Eva

Förstår dej,dilba!!Detta gör mej såååå förbannad,när man får läsa om vad du blivit utsatt för!!Intigritetskränkning av stora mått….kommer att sakna dej!!Kramar Ewa

Men det är ju fruktansvärt!!Usch..ja vi får akta oss för att lämna ut personliga uppgifter så vem som helst kan se..Synd att du ska behöva lämna oss p.g.a en dåre som gör så där mot dig!Kram
Jag blir också sååå arg! Så tråkigt för oss alla…men mest för dig..Många kramar/ Pia

Skumt och sorgligt.
Tyvärr är det en tvärrsnitt av folket som är här . här fins kriminella, psykopater, prästar, polis osv
När du lastar upp en bild eller nåt från ditt minne så sejer du ju ja till at andra kann gå inn på din dator, Det fins snart 25000 medlemmar här och utgå från att inte alla är guds bästa barn, inklusive dom som är värdar. Dom som är värdar eller medarbetarar har rättigheter ut över vanliga medlemmar. Inte alla "rutor" är lika klåra
har sett på andra sajter att någon tror att många har olika namn när dom skriver. dom är ju trollare.
Vad obehagligt! Jag hoppas du ändrar dig och kommer tillbaka.
Det är inte okej att göra så. Hoppas det händer någon mer.

dilba finns kvar men backar undan ett tag vilket jag förstår.
Elisabeth
Det är alltid farligt att visa svagheter eller annat som kan misstolkas som möjligheter för samvetslösa att utnyttja. Tyvärr är mänskligheten av sådan art
Vågar man hoppas på att denna person, som ni vet vem den är, blir bannad?

Usch, vad tråkigt! Hoppas att du slipper fler påringningar och att inga fler drabbas. Förstår om du ligger lågt ett tag eller slutar här. Kram!
Det är sååå tråkigt att höra sån här skit rent ut sagt!
Folk har tydligen svårt det här med att dra gränser! Förstår om du drar dig tillbaka! Kram
Fy vad trist för både dig & din mans skull Dilba! Kan förstå om han började undra vad tusan som hänt när det ringer en främmande karl,men jag hoppas att ni inte fått några problem av händelsen.
Händer det igen får du polisanmäla, fast det ska väl ändå inte behövas tycker jag… Man ska inte behöva råka ut för sånt här .. vill man bli uppringd,så lämnar man sitt nr,gör man det inte betyder det inte "sök upp mig på internet med alla fulmetoder du har & ge mig problem hemma"..
Hoppas att inte flera råkat/råkar ut för det.
Sänder dig ljus och kärlek och du kom snart tillbaka ;)

Skrev dom inte i tidningen om kvinnan som går efter Carola.
Det är säkert som att vara i fängelse med ett ständigt hot
ursh och fy för detta - förstår dej - vila ett tag och kom tillbaka när du känner - låt inte en - förstöra för dig! eller komm tillbaka med ett annat nic
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"

uch så obehagligt
bäst att inte lämna ut sig allt för mycket.. ska genast kolla genom min sida och radera lite.. speciellt fotgrafier kanske..

Tråkigt! Hoppas du får kraft att återvända. Bra tips från jane
att använda nytt nick.
Kram!
Kerstin
Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus
Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!
Inget roligt sådant. Men om man nu har hemligt nummer och finns inte på eniro så antar jag att de inte kan ringa en. Jag tycker bara att man ska kunna var där man vill på sidorna här utan att behöva bli uppringt. Tycker att denna persson som ligger bakom denna tell samtal har gått för långt!!

Dilba# det var tråkigt att läsa men byt ditt nick, vi är många här som kommer att sakna dig….hoppas du kommer åter.