Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: offtopic
Läst 426 ggr
SofieDahlberg
0

OT: Kan detta polisanmälas?

Visste inte i vilket forum jag skulle posta det, så jag gör det här.

Jag tar det hela från början;
Emmas f.d bästa kompis Erika (även min f.d kompis) har sårat Emma varenda vecka detta året, och Emma var såhär |-| nära på att ta självmord, så jag sa till Erika att hon skulle sluta genast, men då började hon attackera mig med ord, så jag försvarade mig själv. Men hon fortsatte kalla mig för h*ra, sl*mpa, hon gav ut mitt telefonnummer till folk som jag inte ens visste fanns, min adress till samma folk, och sen började dem ringa till mig och sa hur ful jag var, att dem skulle komma hem till mig och slå ner mig osv. Jag sa till mina föräldrar, men dem gjorde ingenting. Men igår blev det droppen.
Erika bjöd in ca. 10 personer i en konversation på msn, och ALLA gick på mig direkt.
T.ex;
(23:30) Fredrik Håkansso: Din mamma snackar om dig
(23:30) erika hansson ': dom ska vara glada att dom inte vet hur du ser ut lilla sofie 
(23:30) Fredrik Håkansso: typ " min unge e så jävla ful !, ingen vill ha henne !"
(23:31) Fredrik Håkansso: HAHAHAH
(23:31) Fredrik Håkansso: dissad av erika !
(23:31) Majoren !  SOMM: HAHHAHAH
(23:31) erika hansson ': HAHAH. men spyr fan när man ser sofie, hon är TJOCK, skabbig och ful 

Min bror har sparat allt, och säger att man kan polisanmäla dem för;
- Psykisk misshandel
- Kränkning
- Olaga hot
- Trakasserier
Är detta sant?

MoonFairy
0

ABSOLUT!!!

Detta hör hemma hos Polisen!

Jag tycker Du å Din bror ska gå genast till Polisen å anmäla dessa idioter!!!

Ta upp det DU blivit utsatt för - nämn i slutet i Ert besök hos Polisen att även Din vän är trakasserad av dessa primitiva människor oxå… Eller kolla om Hon ska med oxå till Polisen för att ANMÄLA "idioterna"!!!

Detta har Du å Din vän rätt att göra!

Finns det sedan bra bevis å vittnen - kan det bli rättegång, Du som anmälare har ju Rättsskydd…

KRAM å Lycka Till!!!

[TotemoOmoshiroi]
0

Det ska absolut anmälas! kränkande på alla sätt och vis! Du ska inte behöva ta det här!

kybele
0

de ska anmälas bums…

Eija
0

Med omedelbar verkan skall detta anmälas, ingen skall behöva gå igenom sådant här…dom är ju så dumma med att det är lätt att spåra deras sms, så dom kan inte neka till det heller….

NancyAlke
0

Jag tycker absolut att du ska anmäla dem. Vår familj blev trakaserade av ett ex till en av våra söner. Jag anmälde och polisen åkte hem till henne och talade om att det var olagligt det hon pysslade med… det räckte för att hon skulle sluta…

Manni
0

Jag tycker också att du ska anmäla dem, sånt här ska man inte behöva utsättas för.

BjornI
0

Jag håller med alla om att anmäla MEN…

Jag är djupt besviken på att behöva skriva det men mycket av dessa anmälningar hamnar i en hög och kommer aldrig vidare. Låg prioritet alltså.. Sorgligt men Sant!

http://www.bra.se/extra/news/?module_instance=2&id=26

lkn02001
0

det är ett solklart ofredande. och alla de persner som sa något under konversationen på datorn är medgärningsmän. OM de har sagt något i stil med att de ska slå ner dig så är det även olaga hot. Ta med dig så mycket uppgifter du kan om dessa personer till polisen så att de kan skriva in det vid anmälansupptagandet.

skriv även ner så detaljerat du kan nu medans du kommer ihåg allt exakt vad som hänt. när det hänt, var det hänt och vad som sagts. Detta kommer att behövas vid målsägandeförhöret (vilket ibland görs vid anmälansupptagningen och ibland vid ett senare tillfälle). Det rätt som Bjorn1 säger, det kan ta tid innan det händer något. desto viktigare att du skriver ner allt. MEN så fort det händer något nytt så anmäler du det igen. Ju fler anmälningar ju fortare måste de ta tag i det, om det dessutom kommer in olaga hot i bilden blir det ett snabbare förfarande.

Vad gäller din kompis så tycker jag inte bara att du ska tala om att de ofredat henne också, du ska anmäla händelserna. Vem som helst kan anmäla ett brott även om man själv inte har blivit utsatt, sen tar polisen kontakt med den utsatta. Kanske behöver din kompis den hjälpen om hon mår så dåligt som du säger.

Den här typen av ofredande är tyvärr väldigt vanlig, speciellt över internet, det är liksom lättare där när man inte ser personen.