min kille "hånar" mig
Vet inte redigt om man ska säja att han hånar mig men han tycker att jag är barnslig så när jag tror på "spöken".. Vet inte vad jag ska göra för att han ska fatta att dom fins o att jag tror på dom..
Tala om för honom att du har lika mycket rätt till din tro som han har till sin! Vill han inte tro på andevärlden så är det hans val och att försöka få honom att tro är detsamma som att han försöker få dig att sluta. Tänk så trist världen skulle vara om alla tänkte och tyckte likadant. Tron är en del av vem man är och förlorar man den förlorar man en väldigt stor del av sig själv

Det är inte ovanligt att ens partner inte har samma tro som en själv. Det är rätt vanligt tror jag och då pratar man inte om sina upplevelser med sin andra hälft, för att inte tolkas som en märklig respektive.
Man får dela sin tro och sina upplevelser med dom som man känner man har respons med och är det inte ens respektive så får hon/han vara utanför just i den frågan. Tyvärr..

Har genomgått faserna med alla mina relationer bakåt… så mycket ifrågasättande av mig o det jag gör. Till slut fattade jag - ju mindre jag går in i försvar och bara vilar i det jag gör och mår alldeles strålande av det, desto mer respekt och nyfikenhet får jag av omgivningen.
I min värld får människor som verkligen går Sin väg en alldeles särskild strålglans, vilket är lockande. Sen kommer dom i sin egen takt, när det gäller det vi "pysslar" med kan det ta ett tag, och frågar lite och sen lite till…..
Sen finns det givetvis dom som aldrig någonsin vill acceptera att det kan finnas något bortom 3d-världen… men vill man verkligen ha sådana personer i sin närhet när man verkligen vaknat själv…?
Att bli arg o ledsen är i alla fall något jag försökt, men det har inte funkat alls nåt bra!
Lycka till med killen. Njut av din själsväg och var som Pippi - kom in eller stå kvar, mig kvittar det!
Medarbetare på Övernaturligt i Fokus
# 0 Jag förstår precis hur du känner & vi som är övertygade om andarnas existens osv får ju ofta känna oss missförstådda & även "utanför" men vi kan aldrig tvinga på någon den tro & övertygelse som vi har…om inte viljan hos personen finns !Lycka till & hoppas att han förstår dig så småningom
Kram
Han tror på spöken,förns han sett dom,det kan jag lova dej,hände så med min kille iaf;P
Det gäller att respektera sin partner även om man själv inte delar samma tro/intresse… Blir du hånad så ligger det troligtvis rädsla bakom… Lycka till!
Håller med många här, det går inte att tvinga någon att tro på en sak….titta bara på Jehovas vittnen, i deras tro ingår att gå runt och knacka dörr för att värva medlemmar, jag och många blir ju bara irriterade på dom…och så fungerar det med allt…tjatet gör bara motsatt verkan….
Så lyssna på Trishas råd, låt det bara vara, om han är intresserad så kommer han så småningom att fråga själv. Men om han går runt och hånar eller retar dig för detta i tid o otid, då är det nog kanske bättre att du förklarar för honom hur viktigt det är för dig, och om han älskar dig så låter han dig ha din tro ifred….och att du låter honom vara, och ha dina upplevelser för dig själv. Då skall det inte behöva bli konflikter som tär…
Så håll dig till dina samlika när det gäller detta…
Kramar om dig och lycka till här på ÖN, här får du ventilera dina upplevelser utan hån och spe….

Det Trisha säger ( som Pippi ) KOM IN ELLER STÅ KVAR - MIG KVITTAR DET! Det ligger väldigt mycket i det när man tänker efter, det är ngt jag verkligen ska börja efterleva.
Katarina
han har sakt till mig att när jag ser ett spöke så tror jag på de..
#9 Hmm, det där låter som min kille det =) Men nu efter några månader, ja år med mig så har han varit nästan tvungen att börja tro… Han försöker hitta logiska förklaringar till allt, men nu är det vissa saker som han inte kan hitta någon förklaring på, så han har nu erkänt att vi har busiga troll och älvor hemma som gömmer våra saker och spelar spratt!!=)
Oroa dig inte, han lär bli övertygad *fniss*… eller som min kille var i början slog ifrån sig allt, men blev sen väldigt nyfiken och intresserad
Kram på dig!
Många Goa Kramar
Annisangel
Sån var mammas kille i början men tillslut var han tvungen att erkäna att de var nåt där..
Hoppas att min kille börjar tro någon gån så han kan förstå vilket obehag jag känner..
Jag tror inte du kan övertala honnom att tro på det,
gör han inte de ,så gör han inte de, och det är inge fel me det.,
Men du kan övertala honnom att ge dej respekt för de du tror på, för alla har rätt att tro va dom vill utan att bli kallad barnslig mm.
Du är inte ensam ladysurprise. Jag befinner mig i samma sits, men jag bryr mig inte. Han får tro vad han vill, men det är inte bara en gång han tappat hakan när vi har haft avläsningar och länkningar här på söndagkvällarna!
Jag säger ingenting då heller, utan han får bilda sig en egen uppfattning..men inte utan att jag upplever lite revansch.. ;)
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."