Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettandlighet
Läst 5556 ggr
Britt-Marie
0

Måste få berätta..

Måste få berätta en händelse ifrån igår kväll då jag och sambon och jag var ute och gick i skogen här ovanför där vi bor. En Gök började att kokokoa alldeles i närheten av oss. Den följde oss på vår väg genom skogen. Satte sig i någon trädtopp nära, ja, väldigt nära. - Jag pratade lite med Göken och sa så fint du kan, men kan du inte visa dig för oss med- se så flyg nu så vi får se dig och plötsligt så lyfte den från trädtoppen och visade sig för oss.

Innan vi gick så sa min sambo - att se nu, jag släcker alla lampor är de tända nu när vi kommer hem så är det nått konstigt. Då vi kommer hem efter vår skogspromenad, ja, då lyser garderobslampan igen. Vi har nog haft besök. Det är ofta så här hemma hos oss att lampor tänds och släcks lite då och då.

Men det där med Göken var en upplevelse. Vet även en tid efter mammas bortgång så kom en Gök och satte sig i Lönnen här utanför och Kokoade, men då såg vi den aldrig. Är väl inte så vanligt att man får se en Gök??

Ha nu alla en bra Söndag här ute på ÖN

Kram/ Britt-Marie

[dcpower]
1

oj,vilken häftig upplevelse:):)

Britt-Marie
0

puttar till lite på denna tråden. Kul att få höra om någon mera sett och hört en Gök på så här nära håll??

Clary
0

Hört göken ja, men aldrig haft förmånen att få se den på nära håll

I Solögas bok står detta om göken:

Bejaka förändring i tillvaron. Var öppen för nya bekantskaper som kommer i din väg. Min gåva till dig är att använda dig av nya möjligheter.

Inget hindrar en gök när den vill förändra något!

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Britt-Marie
0

Spännande läsning #3

Britt-Marie
0

puttar till lite på denna igen

xstina
0

En gång för några år sedan så hade jag bråkat med hela min familj.Då gick jag på en promenad och satte mej vid en sjö,väldigt nära.Jag började sjunga ungefär så här i en lugn melodi

-Fiskar fiskar fiskar kom och visa er,ni är så vackra djur

vackra djur

vackra djur

Plötsligt efter ca 10 minuter sjungandes så "flög" en väldigt liten fisk upp ur vattnet och visa sej upp och ner sen dök han ner i den kolsvarta sjön.

Skumt,men den kanske bara var nyfiken,vad vet jag?

Britt-Marie
0

Man vet aldrig, man kan bli överaskad i naturen. Har blivit det på olika sätt. Men att få se en Gök på så nära håll, det har jag aldrig gjort förut och sen att den liksom följde oss under vår promenad. Det var lite häftigt faktisk.

Har troligtvis lyckats fånga björnspår med mobilkameran med..Tänk om man fått se den…

[Hellas]
0

Så här säger Göken i "Djurens språk"

Gök, Cuculus canorus
**Bejaka förändringar i tillvaron. Var för nya bekanskaper som kommer i din väg. Min gåva till dig är att använda dig av nya möjligheter.
**Inget hindrar en Gök när det vill förändra något!