Har börjat måla igen.
Jag var på en sittning för en tid sedan och då trädde bla min mamma fram, vilket var en härlig upplevelse. Hon visade penslar och att jag inte målat på länge och att jag skulle ta fram mina alster och färdigställa,visa dem för andra och kanske sälja. Och idag tog jag fram penslarna. Håller nu på att måla en liten trolltavla till lilla Liam, en av mina brorsöners lilla bäbis som blir 4 månader nu den 28 Juni.
Fick även kontakt med min far på sittningen och han förmedlade att jag skulle lära mig tacktiken för stavgång och det har jag också börjat lite smått med..
Härlig upplevelse jag fick där på sittningen. Men tårarna rann stundtals när mina föräldrar såg mig sorgsen här hemma. Men de finns med mig och jag hade många runt mig vad det verkar. Min mormor var den förste som trädde fram

puttar till lite, för visst verkar det här intressant, att fått vägledning från andra sidan..
Härligt
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"

Önskar att jag hade tid för att måla. Det är sååå rogivande
Va gott att höra Britt-Marie, jag skulle oxå ha börjat måla igen men har inte den rätta inspirationen….jag har tagit lite bilder på mina alster, men jag får inte in dom i datorn…kameran är ju ny, min dotter har kollat lite och säger att det är något som spärrar i datorn…tänkte visa dig dom sen….fortsätt med ditt måleri, nu när du är igång….

Härligt att din mamma puffade på dej med målningen.
Vill gärna se dina färdiga alster här .
Jag har återuptatt min målning efter 30 år, försöker med akvarell nu, har inte gjort det förr, svårt…..
#4, hoppas du kan få in dina bilder så vi kan få se dem. Kan det vara en brandvägg som spärrar, iså fall kan man stänga av den medan man installerar. Jag är ingen expert på datorer, men har hört talats om det.
Härligt Britt-Marie ! Själv samlar jag på troll så man kanske kan få köpa en tavla framöver
Kram
Härligt! Då är vi två! Jag målar också mycket nu tillsammans med min konstnärsjäl från andra sidan. Sista tavlan jag gjorde heter "Jesus i vetefältet" och är gjord med akrylfärger. Den finns på min sida. Jag hade ingen avbild eller någonting utan fick endast lita till penseln och det som blev. Synd bara att färgerna inte blir till det bästa när man laddar upp det digitalt.
Åh, vad roligt att ni målar!
Jag fick också, för många år, sen ett budskap från en anhörig som gått över att jag skulle börja måla, och jag gjorde så i flera år.
Efteråt kom jag att tänka på att min anhörig "visade mig den vägen att utvecklas" för med målandet utvecklades jag på många andra sätt.
Dom vet vad vi behöver och det känns tryggt!

Vad härligt att höra att Du har kommit igång igen med målning. Själv håller jag på en del i omgångar. Jag känner mig väldigt avslappnad när jag målar. Skön känsla!

Ja, jag hoppas nu att jag skall kunna få ihop lite tavlor igen. Men jag får gå varsamt fram pga av min nacke och axlar. Jag skall föröka sätta in lite bilder på tavlor som jag tidigare gjort. Så kika in i mitt fotoalbum så ser ni om jag fått in några där.

Så härligt för dig!
Jag har tänkt länge att jag vill prova på att måla lite.
Nu undrar jag om någon vet vad Akvandemålning är för något???
Kram
Britt-Marie! Om du har tid, lust & ork så skulle jag gärna vilja beställa en trolltavla av dig…min yngste son David är blir 5 månader i morgon & det är gulligt med dessa små tavlor av alla de slag & jag tycker ju som sagt mkt om troll..
Ps…inte dom ni brukar kalla "troll" här på ÖN då 
#5, tack för tipset, jag är inte ett dugg haj på datorer, men jag skall nämna det till gubben när han kommer i kväll. får se om han kan fixa det……Vad kul att se att det är så många här som målar, tydligen en kreativ sida vi ofta har som tror på det övernaturliga…en tanke som slog mig bara…..

# 12
Vi skall se om jag får ihop denna tavlan till Liam, om den blir bra. Så visst om jag kommer igång riktigt och gör fler trolltavlor så kan du visste få köpa. Jag har min trolltavla nu på tork, så jag kan fortsätta med den sedan igen. Jag hoppas att kunna få till den. Men som sagt jag har inte målat på säkert 10 år nu, så jag får ta det lite lugnt för nacken skull.
Jag har så svårt med att veta vad jag skall ta betalt för tavlor. Har väldigt svårt med den där biten, just att ta betalt..
#13 jag tror som dig att vi som tror på det Övernaturliga ofta har den ådran i oss att måla, skriva dikter eller skriva över huvud taget. Tycker ju även mycket om att ta foton.