Dröm?
Hej jag drömde för några dagar sen att jag och mina vänner satt vid ett träd och diskuterade. Jag sa att det här trädet har jätte långa rötter och dom bara skrattade åt mig och sa att det inte stämde. Jag blev så arg och ledsen för jag visste att det var så. Men jag kunde inte bevisa det. Väldigt frustrerande. Men dagen efter var vi där igen och jag sa inget men tänkte på det. Helt plötsligt kom det jättemycket vatten som gjorde att rötterna kom fram. Samtidigt som jag hjälpte till och tog bort jorden runt en rot. Precis de långa som jag hade berättat om visade sig. Och jag kände mig jättelycklig och bara tittade på mina vänner stolt. Hmm, vad kan detta säga mig?? Är det någon som har lust att hjälpa mig att tolka detta
Träden & deras rötter är ju så enormt kraftfulla & jag tror att du fick budskap om att hämta energi från dem…sedan är ju oxå vatten livets källa!Min tolkning är att du hade en mycket stark,fin dröm som gav dig vägledning om att hämta kraft från "Moder jord " att finna vägar till att "ladda & jorda dig" Kram Anna

Ok, tack ska du ha för det

Är det så att dina vänner inte tror att det finns sådant som inte syns? Försöker du visa dem att det är så, och inte blir trodd förrän du har bevis att komma med? Försöker du bevisa att det andiga inom dig existerar och känner glädje när du kan visa på det?
Rötter är ju en tydlig symbol för att vara förankrad, jordad, och har troligen, precis som Iza skriver, att göra med krafthämtning och näringsintag men kan ju oxå vara en vink om att du behöver jorda dig genom Meditation eller på något annat vis. Kan ju oxå stå för rötter i form av släkt, sökande efter sitt ursprung, och glädje att finna det.
Spännande och intressant dröm!

Ni har nog väldigt rätt med att jag ska hämta energi från rötterna och jorda mig.. Skogen är viktig för mig. Men det var verkligen en stark dröm
. Tack vad gulliga ni är!!!