Medial vägledning
Jag har en fundering om just att ge budskap till personer. Jag kan säga att jag har i alla tider arbetat på mitt sätt och jag har utvecklats medialt i hela mitt liv. Jag känner att jag jobbar seriöst och levererar budskap på ett positivt sätt.
Min lilla fråga är…. Om det kommer en kvinna/man som är otroligt låst, stängd och ska bara kolla er och vad ni kan.. hur agerar ni då ? Jag förstår ibland att man kan bli kollad, men det kan även göra mig nervös, även om jag vet att jag kan…
Det har hänt att personer har kommit vid något tillfällen och fått höra av en kompis att jag ger medial vägledning, och de vill kolla vad jag får upp…men jag kan få upp klockrena saker som de inte vill ta emot när de är där. Sen får jag höra på omvägar att de berättat för ng vännina och de har varit eld och lågor för allt som kom fram stämde…
Jag kan säga att jag blir så ledsen för att de kommer i ett syfte och det är för att testa mig, och under hela sittningen så slår de ifrån sig allt som kommer igenom…då blir det också extra jobbigt för mig att leverera,, sen kommer de hem och säger till alla hur bra det var.. VARFÖR ???
Har fler råkat ut för detta ?? Det känns lite tråkigt..
Kram och ljus MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
jag tkr det e FRUKTANSVÄRT fel.:(:( å tkr synd om dig.Jag har nyss vart lessen för jag kom på vem som hemsökte mig det va min moster
Jag kan ju inte svara med egen erfarenhet med tanke på att mediumskapet inte är mitt yrke, men jag vet ju ändå att det är otroligt många som går på en sittning endast för att kolla om det stämmer….
Det jag tror är ju att dessa personer ändå tror och vill tro men kanske inte rikktigt vågar erkänna det för sig själva eller för andra. Det är då "enklare" att skydda sig med att säga "jag vill bara kolla om det stämmer"!
Däremot så förstår jag inte varför en person sitter en hel sittning och bara skakar på huvudet och inte ger feedback om att saker och ting stämmer men att de sedan kan prata om det ute på gatan, det kan ju bero på blockering, att de till att börja med inte fattar att det det faktiskt stämmer.
Fast jag vet inte, det verkar ju konstigt!!

Hej Maria
Jag antar att det inte är andar du förmedlar utan budskap. Kommer det någon till mig som är sådär stängd och säger nej till allt, då är det bättre att bryta. Be de komma tillbaka en annan gång eller uppsöka ett annat medium.
Jag har varit med om på seanser där jag gjort biljettläsning efteråt att de sagt att inget stämt. Men ibland har de vänner eller anhöriga med sig som känner igen allt hos personen. Eller också får jag senare ett mejl där de efteråt förstått precis allt.
Många är nervösa när de kommer och då kan det låsa sig där för de. En del är skeptiska vilket jag tycker är okay. Jag visste inget själv första gångerna jag besökte ett medium. Var mest nyfiken och intresserad av vad mediumet skulle säga. Blev positivt överaskad och återkom flera gånger till henne,
Rose

Det är rätt bryt,det ska kännas bra för dig,håller man på med sånt här så är man oftast mycket känslig,för vad eller hur personen är som kommer för att få hjälp,ibland går det bara inte,med erfarenhet som man får med tiden vet man att "detta funkar inte denna gång/eller med denna person",i början kan istället egot vilja att man försöker iallafall ,det "ska bara gå"…
Nej känn efter,du vet redan vad svaret på denna fråga är,,(;
Kram Sol

Tack för era svar.. :-) Jag kan samtidigt känna att jag får dem till mig för att jag ska lita på mig själv i alla situationer och aldrig tveka..En lärdom helt enkelt !!
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
Hej Maria! Visst tror jag många av oss som arbeter medialt har varit med om detta någon gång!Ibland är det oxå så att jag själv känt mig "låst" pga olika omständigheter & då har man ju vänligt men bestämt fått meddela klienten detta , att man tyvärr inte kan utföra ett bra arbete,en bra sittning just då!Därför har jag oxå ofta tider av vila från mitt mediala arbete…för att kunna hjälpa andra måste man ju känna sig hel själv först!Tror inte att jag skulle orka arbeta med detta på heltid…måste bara få distans till det ibland oxå & under dessa viloperioder ser jag till att ladda batterierna för att sedan kunna hjälpa & göra ett bra arbete till 100 % Kram Anna Kihlström

Viloperoder är bra och sommaren passar bra, då kan vi ladda batterierna och passa på att vara utomhus mer.
Maria visst testas vi och tilliten är viktig. Idag tvivlar jag inte på kontakterna som kommer. Det är min egen förmåga att tolka som kan bli fel ibland. Men det tog sin tid att lära sig lita på att det var så.
Andevärlden tränar ju oss hela tiden och vi ställs inför större och större utmaningar.
# 7 Ska Gudarna veta…att vi blir testade & tränade men det får oss säkerligen att göra arbetet bättre sedan men med mer erfarenhet & "uppläxning" i bagaget