Etik
Jag skrev det här på healing.ifokus men lägger ut det här också
Etik är A och O inom bäde healing och medialitet. Har sett så många exempel på oetiska sk utövare som kastar sig över folk och ska komma med budskap.
Sånt här förekommer och det är inte det enda exemplet.
http://www.st.nu/nyheter/lokalt.php?action=visa_artikel&id=468617 src="http://healing.ifokus.se/Images/Buttons/linkArrow.png" alt="Länken öppnas i nytt fönster" />
Det finns även sk medium som läser dödsannonser och ringer upp sörjande anhöriga med påstående om att de har kontakt med den döde. I det här fallet var det tydligen en klasskamrats mamma.
Sånt här förstör oerhört för seriösa medium.
Rose

Detta är fruktansvärt. Jag kan inte förstå att man kan göra så. Det är fullständigt oetiskt och känslokallt. man jpobbar inte på det sättet som seriöst medium. Fruktansvärt för hela familjen…
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Jag blir sååå ledsen när jag hör om sånt här. Hörde häromdan av en vän som är medium att en person som sökte honom som medium råkat ut för detta. Ett sk medium hade ringt upp och påstått sig ha kontakt med hennes son som gått över. Troligen en sån som läser dödsannonser och ringer anhöriga. Kvinnan hade gått på en miniseans "mediet" arrangerade och då sa han exakt samma som på telefon….Som tur är kom sonen igenom på sittningen med min mediumvän.
Det här påminner mig om Jehovas vittnen som går runt och knackar dörr. Man får aldrig aldrig pådyvla någon budskap eller gå på människor i sorg. Att gå till ett medium eller på en seans är ett frivilligt val man gör. Vi måste acceptera varandras olika tro.
En del gör nog såhär av ren vinning, andra för att stila och göda sitt ego.
Rose

Ja, Rose. Jag håller med dig fullt ut. Jag kan inte förmå mig att ens lägga ner tankar på att förstå dessa människor. Jag kan ändå inte, för det ingår inte i mitt tankeregister. Det som jag däremot kan lägga ner tankar och känslor i är för att hjälpa de personer som tyvärr fått möta dessa medium och utstå det.
Jag håller fullständigt med om att allt är frivilligt, och ska aldrig vara påtvingat eller finnas i ng form av övertalningsförmåga. Jag själv skulle aldrig kontakta ng eller ens nämna för ng att jag jobbar medialt, om inte de själv kontaktar mig i de syftet.
Tyvärr spelar egot stor roll i vissa personers liv, och det är just som du betonade i inlägget att vissa försörjer sitt ego genom att de tror att de får mer respekt av att vara mediala. Vilket är fruktansvärt beklämmande. Det som jag tycker är värst är nog de mediala som faktiskt själv VET att de inte är tillräckligt utvecklade för att använda sin förmåga på människor, utan gör det ialla fall för sin egen vinnings skull… EGOT !!!
Jag vet att det finns väldigt många som jobbar seriöst, och det är så synd när det då finns människor som svartmålar och förlöjligar ett mediums arbete, då jag anser att det är ett mycke seriöst arbete som utförs för våra medmänniskor.
Kram
Carpe Diem
Maria Johnsson
chalataner finns i alla bransher - våran är inget undantag!, Tyvärr!
Är det inte dags att fokusera på alla bra medium i stället - Tankens makt ni vet - det man fokuserar på - skapar man!
Glöm inte att dessa sk medium är i minoritet - Att de flesta medium arbetar seriöst och upplyftande för sina klienter!
Vänligen Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Jag håller delvis med dig Jane, men det måste också vara bra att det kommer upp sånt här i "dagern" och att seriösa medium visar att de tar avstånd från sånt här.

Ja, du har ju så rätt Jane,, det är viktigt att reflektera på både och, annars kan vi inte värdera alla duktiga medium ute i vårt samhälle. Yin och yang du vet…
Nu kanske vi ska vända tråden till allt positivit, för att förankra den positiva tanken istället.. kram på er :-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Bättre att visa och lyfta fram vad som är bra - tycker jag!
Kram Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"

Naturligtvis är det ju det..
. Men ibland så utsätts personer för medium som är oseriösa, och jag tror det är viktigt att man inte ger dem för mycket näring, men ändå reflekterar och informerar att de finns.
kramis
Carpe Diem
Maria Johnsson

Dom vet inte om eller bryr sig inte helt enkelt hur stor skada dom ställer till det. I en redan bland många människor tvivelaktig bransch får ännu sämre rykte.
Annars håller jag fullt med Jane. Det är bara så synd om dem som råkar ut för det.
Det var en sorglig läsning Rose men tyvärr så förekommer det!Förhoppningsvis får det ett slut snart ! Kram Anna