inga svar som vanligt, det kanske inte är det då…
Säg inte det Egge! Kanske ingen som kan säga emot helt enkelt! :) Men jag håller med dig, och jag kan fylla på med; döden är en gåta också..och kanske för att dom är samma tillstånd - egentligen..? ;)
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Livet är en gåta - Älska glömma och förlåta!
Egge - hur tror du att du ska få svar kl 00.01 på Natten!?
Vänligen Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Jo visst är det en gåta fast samtidigt så skulle jag inte vilja veta alla svaren heller så kanske bra att vi har något att fundera över också…
känner mig bara ensam, räcker det som svar. Livet intresserar mig oerhört.
Vi finns ju här, skriv av dig till oss då. Kram
#5 Gåtan det är ju det som är charmen med att leva - God natt Egge! såv så gott! och dröm om vad gåtan inehåller!
Vänligen Jane

Livet är en gåta.Sällan får man skratta,men ofta får man gråta.
Livet är en gåta….man vet alldrig vem amn träffar under sin vandring här på jorden. Vissa känner man mera för och vissa bara paserar….konstigt igentligen.

Livet är en gåta där man får älska glömma och fölåta.
Gåtan är till för att lösas under livets gång .vi framtiden vill se men glömmer då bort oss i livets sång.
Ta dagen som den kommer och låt livet visa oss alla underbara ting.När vi en dag blir gamla gåtan då är fullkomlig i en ring.
"poeten" monica hehe

Livet är som vattnet. Börjar med mycket vatten,övergår i ebb för att sedan bli en bäck som porlar och blir som en fors som leder till ett vatten fall som leder till sjön ;)
Ibland gråter jag av lycka men nu gråter jag av ensamhet

Livets gåta
Människan bär fortfarande på en hemlighet. För vi har ännu inte förstått kärlekens gudomlighet. Av denna kraft skall vi bygga en bro som leder till visdomens ro. Hur skall detta gå till? Om vi inte frågar oss vad vi vill. Varför kan inte vägen bli klar och tydlig? Är det för att vi tror att vägen skall vara så prydlig? Många lever i ett mörker utan riktning och utan fart. Naturligtvis för att vi ej ser vägen klart. Någon måste själv tända den inre elden som skulle kunna lysa upp för oss andra vilken väg vi borde vandra. Den gamla tanken kan räkna sina dagar. För nu snart så brister de lagar som har hållit människan fången. och vi kan stämma upp till sången om en försoning mellan man och kvinna för nu har vi allt att vinna. En ny tanke är på väga att födas att det ej längre behövs dödas. För snart finner människan sin inre frid och vi kan ta varann i hand och lämna den strid som så länge har härjat på jorden. Visionen om en stor fest skall samla oss vid borden och det nya riket skapas genom en kärlek som det ej längre bara pratas. För nu har människans medvetenhet om kärleken vaknat. Och vi har löst hemligheten vi alltid har saknat. Livets gåta är ej längre knuten för den ligger öppen och kommer aldrig mera bli sluten.
Av Ulf Ljungberg 1996
Den var bra
kram till dig Egge
tack så mycket
den var kanon bra, ville bara säga tack för Jane, vi har förresten träffats tidigare
#17 jahaja - där ser man - då vet du vart du ska åka om du känner dig ensam:-)
Vänligen Jane

Nej, inte för mig… Livet är ett gigantiskt kosmiskt skämt som vi mår bäst av att garva åt! ;)
Tack Tur_B.. Jane du har flyttat förstår jag det som
Det beror på vart i sveriges avlånga land - du träffade mig!
Jag bor ju på Ramsbergsgården nu
Du har suttit som kund/klient till mig.
kram
god natt egge - orkar inte vara uppe längre
det är så sant man är trött, se vackra drömmar . God Natt
#22 !!!!!!!!!!!?????????????????????
Du får gärna Pm a mig om du vill - så jag får reda på vem du är - eller skriv här!
Vänligen Jane
Det är bättre skriva här, vara öppen, tycker jag.
"Öppna dom stängda dörrarna"
#26 håller med dig - så vem är du då vännen!