Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 1150 ggr
Elisabeth-J
0

Fredag den 13:e

Enligt gammal sägen och Skrock så är ju fredag den 13 en olycksdag. För mig har det alltid varit tvärtom, den dagen har varit full av roliga äventyr och överraskningar många gånger, dessutom är mitt första barn född fredag den 13:e :) Idag är det fredag den 13 och idag har jag fått mycket glädje och lycka! :)

Brukar den dagen vara på något speciellt sätt för er?

Tror du på den gamla sägnen och stannar inne den dagen t.e.x?

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

stina63
0

Nä för mej har det inte varit någon otursdag.. Precis som andra dagar för mej. Men jag har även hört att  fredagen dem 13 också ska vara en turdag.

vattuqvinna
0

Vi tog upp det här i ett annat inlägg *ler* men jag är glad för dig att den här dagen är bra .det har den alltid varit för mig med..alltså inget speciellet men aldrig  otur.Skrev i det förra inlägget att det är mycket tankens makt här också,tror man att den ger otur går den illa *

stor kram

Elisabeth-J
0

#2 Oj, förlåt!!! Det inlägget har jag missat! Måste läsa i trådarna, det har ju inte fungerat att skriva nya inlägg här idag men nu funkar det igen!

Kram

Elisabeth 

vattuqvinna
0

även solen har fläckar kära du *ler* kram

Red-Lady
0

Fredagen den 13 är en tur dag för mig med Fick min andra son fredagen den 13. Vi är 13 syskon. Mamma sa alltid 13 barn är min lycka.

Elisabeth-J
0

#4 Jag hittar inte tråden, har gått igenom dom senaste men jag ser inget. Vilken tråd är det?

Elisabeth 

Tiia
0

en turdag för mig med

melia
0

Postade ett nyss men det funkade inte Skrikandes testar igen då Glad

En riktig TURdag för mig!! Har varit på jobbintervju och jag låg bra till sa han Glad

Sen tog jag mod till mig idag och tittade Han med stort H i ögonen lite längre än vad man borde.. Oskyldig mooooooodiga jag Cool

Japp jag ÄÄÄÄÄÄÄÄÄLSKAR fredag den 13:e Räcka ut tungan

vattuqvinna
0

error error fick jag med..något med skrockfullhet letar jag med

vattuqvinna
0

ja katarinaj skrev om skrockfullhet

stina63
0

Snacka om att man tycker att fredagen den 13 är en tur dag.. Så kommer man inte in .. Erro hela tiden.

Elisabeth-J
0

#10 Ok, då har det blivit missförstånd, inte undra på att jag inte hittade något om fredag den 13 :) Jag skrev den här tråden angående denna dag, fredag den 13, tänkte inte det som bara Skrock, mer som att man kan berätta om hur det brukar vara just den dagen eller hur den här dagen har varit :)

Elisabeth 

Marina2
0

Jag är inte skrockfull.För mig är det som vilken annan dag som helst.Men härligt med fredag!

vattuqvinna
0

jasså *ler*

cillaj
0

Jag har inga problem med den här dagen, tror att det blir vad man gör den till.

Idag har en av mina gamla arbetskamrater hört av sig, jag tänkte på henne igår, så den här dagen har varit väldigt bra för jag saknar henne jääääääääääätte mycket.

Kram cilla.

Hyacint1
0

Inga broplem med fredagen den 13:de. Fick reda på att jag väntade min dotter denna dagen för 17 år sedan och hon skulle födas den 13 feb.-92 men så blev det inte hon kom tidigare. Men har aldrig upplevt att det skulle vara mera otur än  vanligt bara för att det är fredag den 13:de.

Katarinaj
0

Tycker alltid jag har mer otur dagen efter Fredagen den 13:de så i morgon tar jag det lugnt…men jag tror det händer lika mkt vilken dag som, men händer det ngt tråkigt Fredagen den 13:de minns man väl det extra tydligt. Minns att i stallet där jag hade min häst inhyst, fanns en tjej vars häst hade fått ett föl och det fick tarmvred när det var tre dagar gammalt och dog, det var Fredagen den 13:de, säkert just därför jag minns det så tydliht. Jag har ju varit med om många dödsfall annars bland både djur o människor, men lägger inte datumen på minnet, jo, min mors dödsdag minns jag och vilket år och dag poliserna blev skjutna i Malexander, för det var dagen innan mamma gick bort. Blev lite Off topic…..

[Lady-Oona]
0

Fredagar den 13:de är för mig av heliga dagar….tretton fullmånar på ett solår….väldigt betydelsefullt för mej som är Gudinnedyrkare…Idag ärar man månen lite extra och framför allt sin inre Kvinna, sin inre Gudinna. Fredagen är ju också Freyas dag vår Nordiska kärleksgudinna…dubbelt upp alltså.

Kramar till er alla systrar där ute.

Oona

Tatsu
0

Jag stannar inte inne, men tänker ofta på att det är "otursdagen".
Det brukar inte hända något mer vad jag vet utan det är nog bara vidskepelse.
(observera nog, lite rädd för denna dag är jag)

Thinka
0

Jag är inte ett dugg skrockfull och för mig är fredagen den 13: de en helt vanlig dag.

Annisangel
0

nja, lite har jag nog fått berättat om fredag den 13:e… Men förra gången hände inget, men idag fick jag reda på att jag inte har möjlighet att få byta läkare för 3 stycken har slutat på samma gång Förvånad så nu måste jag söka till annat team… Men sen är det ju vad man gör det till också. Jag var inte på banken för att byta bank så det var en kanonbra dag för att göra det, men loppisen var stängd… *s*

Superkram på er alla kära!!

Många Goa Kramar

Annisangel

Eija
0

Fredag den 13:e har aldig berört mig speciellt tidigare, förän min yngste son blev misshandlad när han var 11 år. Utav en äldre man. Han fick båda framtänderna inslagna, vi var både till sjukhus och polisstationen, vilket drog ut på tiden, så vi kom hem först klockan fyra på morgonen…..

Efter det så var man extra försiktig i många år, men inget mer märkvärdigt hände…så inte tror jag att det berodde på att det var den dagen….för massor av hemskheter efter det har hänt men aldrig en fredag den trettonde mer….

[Hellas]
0

Jasså, var det fredagen den 13:e igår :)