Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 3421 ggr
Katarinaj
0

Skrockfullhet

Är ni skrockfulla, jag har alttid varit, men har börjat släppa det. Har med mig i från uppväxten, att inte lägga nycklar på bordet, inte gå under en stege, spotta tre gånger om en svart katt korsar vägen…

Häromdagen hade min son lagt sin nyckel på soffbordet och jag hade precis på tungan att säga. Du får inte lägga nycklar på bordet, det betyder otur, men jag lyckades "knipa" igen. Tänkte för mig själv, så himla onödigt att skapa "rädslor" för ngt sånt. Hur gör ni, "tror" ni på Skrock?

Kram Katarina

Happyspirit
0

Neee, jag är inte skrockfull alls. Men nycklar på bordet undviker jag efter att jag blivit hjärntvättad av min man som blir hysterisk av nycklar på bordet. Annars är jag inte skrockfull.

vattuqvinna
0

Nej inte alls, i morron är det fredag den 13:e .det har aldrig hänt något negativt på den dagen så inte är jag skrockfull..Tror att många kan bli itutade från barndomsben som du sa och att det hänger kvar.

Sen är det ju så att om man går och förväntar sig att nått galet ska ske den dan eller nycklar på border osv så gör det ofta det..Tankens makt är kraftig!

kram

xinluo
0

Jag har varit skrockfull men släppt på det mesta. Jag spottade tre ggr om en katt gick över vägen, gick aldrig under en stege osv nu bryr jag mig inte längre. Nu handlar det mer om mina tankar. Om jag tänker på att något hemskt ska hända så är jag rädd att det blir så.

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

Katarinaj
0

Ja just det Fredagen den trettonde, nu satte nog många hjärtat i halsgropen *L*. Det är som du säger Tankens makt är stor. Visst har det hänt mig tråkiga saker på fredagen den trettonde, men även andra dagar, men man minns det nog mer om det händer just fredagen den 13:de.

mariaef
0

Jag lägger aldrig nycklarna på bordet, går aldrig under en stege samt får lite småpanik om en svart katt korsar min väg. Jag är så himla löjlig…hahaha.

Jane-Lyzell
0

#5 sa du svart katt- tvi tvi tvi…..Skrattande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Katarinaj
0

Nä, det är inte löjligt, jag har börjat försöka släppa det. Har hållit på att köra av vägen, när en svart katt korsat gatan, för att jag var tvungen att spotta tre gånger över axeln i bilen. Det sitter så hårt inpräntat och är inte lätt att släppa.

Katarinaj
0

Har man sen barnen i bilen så ska man förklara varför det är OK att spotta i bilen. Vilken dåre man är *L*

Happyspirit
0

#8 *Asg*

mariaef
0

Min mamma har alltid varit väldigt skrockfull så det är nog hon som lärt mig. Hemma fick man inte heller ställa ett par skor på bordet, men jag minns inte nu vad detta skulle föra med sig för hemskheter.Skrattande

Red-Lady
0

Fredagen den 13 är min tur dag. Jag fick en son som är föd fredagen 13.

Och så var vi 13 barn. Nu är vi tolv.

Men våran mamma var väldigt skrockfull.

Hade man köpt nya skor fick man inte läga dom på bordet.

Glömde vi någott hema så man fick gå till baka hämta det sa altid

sätt dig på stolen i feminuter innan vi fick gå igen.

Katarinaj
0

Intressant att höra #11 o #10 Hade aldrig hört det förut med skorna på bordet och att man skulle sitta fem minuter innan man fick gå, när man glömt ngt. Jag tänker inte annama det däremot. Nya dojjor har jag haft på bordet några gånger…hmmmm, ja där har vi kanske förklaringen, till "allt elände" *L*. Nä, förresten det var nog spegeln min fd sambo, lutade mot släpet på Ikea och skulle lasta in sist. När vi rullade i väg hördes ett fasligt oväsen. Vad var det sa vi båda två…sen samtidigt SPEGELN. Bara att gå ur bilen och städa upp "fyndet" vi gjort. 7 års olycka, men dom borde va slut nu…

Jimmy-Ottossn
0

Är lite intressant, jag är inte skrockfull alls, min sambo har svårt att tro på det mediala men när jag lägger nycklarna på bordet då låter det annorlunda kan jag ju säga!

själv tror jag mycket Skrock är skapat av rädslor för att skrämma upp så man inte ska göra vissa saker, som dem gjorde med barn för, att lura i dem massa historier så dem inte gjorde si och så..

Eija
0

Jag hör till dom skrockfulla, som att inte lägga nyckeln på bordet.

Sen brukar jag alltid kasta en slant i varje rum innan jag flyttar in i nytt boende…..det betyder att du skall aldrig bli helt utan pengar…..och det har banne mig stämt….för det har funnits stunder när man har fått plocka tompant för att få ihop till bröd för dagen….då har det av någon anledning kommit in pengar så man har klarat sig till nästa avlöning…

Katarinaj
0

Aha Eija det ska jag tänka på eftersom jag inte kommer att kunna undvika en flytt från mitt hus pga just ekonomin. Här ska kastas pengar i alla rum när jag flyttat *L*

[Chakra]
0

Jag är inte skrockfull, säger jag dan innan fredagen den 13:e!

Däremot renade jag min lägenhet med rökelse innan jag flyttade in, men jag glömde kasta en slant i varje rumGladDet ska jag prova nu istället. Får se om det har någon verkan! Tack för tipset!

tommytoe
0

Nej, inte direkt. Såg innan att det var fredagen den 13:e, men jag tror inte på sånt. Det är i så fall andra som skrämmer en *S*. Tror jag läste nånstans att det skulle ske fler olyckor en sån dag, men undrar just om inte folk tänker det kan gå galet, ja då går det galet.

Eija
0

#15 och #16, ja, gör det för jag har sett att det har fungerat, för jag har inte blivit i personlig konkurs iallafall, och det har hänt att jag har hittat typ en hundralapp på backen, eller att när jag städat så har det legat några hundra i mellan bladen i en bok….har inget minne än idag hur dom kom dit….kanske någon som hade lånat boken eller att den jag fick boken av hade lagt dom där….men ack så lägligt dom kom fram iallafall….

Ja, det finns mer historier om hur jag har fått pengarna att räcka eller dyka upp….så det är något jag absolut inte hoppar över när jag flyttar….nu har min dotter tagit efter mig såg jag när hon flyttade sist, jag skrattade när jag såg en tia ligga i ett hörn, för jag brukar slänga femtioöringar eller enkronor….men här låt en tia….Jasså, sa jag…. det är till att hoppas på stora pengar ser jag…då bara asgarvade vi, för hon sa att det var det enda hon hade haft tillgång till just då…en tia i fickan, och första kartongen i famnen när hon kom ihåg….och hon ville absolut inte flytta in en enda pinal innan pengen var där….

Och #15 lycka till med flytt och allt….kram på er

[Hellas]
0

Kopierar en del av det jag tidigare en gång i tiden skrev i en tråd *S*

Jag tror inte på Skrock men däremot så finns det logiska förklaringar till de flesta skrockisar.
Däremot är jag övertygad om att vi själva lägger in viss tro i en del saker som sedan blir till en sanning. Jag själv använder aldrig svarta ljus, de kommer inte in i mitt hem punkt slut. Detta Svarta ljus för mig är svart magi. Annars älskar jag färgen svart som är en vacker färg som innehåller alla nyanser.

Har skrivit ner några av de jag har hört!

• **Inga nycklar på bord
    **Risk finns att inkommande besökare/främlingar själ dina nycklar
  • Går inte under en stege
    Skitfarligt, vad som helst kan ju ramla ner, målarhinkar, verktyg etc.
    Dessutom, du kan råka välta stegen!
  • **Spottar om en svart katt korsar vägen
    **Dummheter, säkert något som kyrkan hittade på i samband med häxjakterna.
  • **Tar alltid på mig höger sko och handske först
    **Kan bero på att de flesta är höger hänta/fotade, detta sker med automatik, förr var det syndfullt och fullt att vara vänsterhänt/fotad så det gällde att de barnen lärde sig att göra som högerhänta så att de inte avslöjade sig (mormor tvingades att skriva med höger osv.)
  • **Fäller inte upp ett paraply inomhus
    **Stick inte ut ögonen på folk, vält inte saker innomhus och var rädd om lampkronan :-). Dessutom, blöta paraplyer innomhus..blä.
  • **Ingen ljung inomhus
    **De vissnar och det ganska direkt
  • **Lämnar inte krattorna med piggarna uppåt (det blir regn)
    **Det enda som orsaker regn är dina tårar när foten är perforerad och pannan har en extra bula. Aj!
  • **Gå inte på brunnar
    **Klart det kan vara farligt att gå på brunnen, locket kan gå sönder, speciellt förr när det oftast var trälock!
  • Ta inte upp tappade galgar
    Ingen aning, kanske någon latmask hittat på :-)
  • Ställ inte nya skor högt
    Risk för att de då glöms bort
  • Sju års olycka för tappad spegel
    Ren skrämsel, speglar var dyrgripar och nåde den som slarvade och tappade husets spegel.
  • Kastar salt över vänster axel om jag spiller salt på bordet
    Ingen aning, det känns ju inte riktigt vettigt
  • **Det blir regn om man dödar en spindel
    **Spindlar är nyttodjur som man ska vara rädd om, hittar man en spindel innomhus så har man nog ingen annan ohyra, därför don´t kill  them!
  • Otur om en Hackspett finns på ens gård
    Nja, det kan ju vara lurigt, jag tror i sig inte att det är otur med själva Hackspetten, visserligen kan den ju börja hacka på träkåken och det är ju otur förstås. Men….om han börjar hacka i huset kan man ju fråga sig VARFÖR? Hackspetten hackar ju på trä för att jaga fram småkrup att kalasa på, börjar den hacka förfärligt mycket på huset så är det inte bara nattsömn och hus som går sönder utan det kan ju även vara lite ovälkomna gäster i trät! Hmmmmm…..
Eija
0

#19 "ASG" SkrattandeSkrattandeSkrattande  dom var bra….

sven-g
0

Om man möter en kvinna när man ska ut på sjön ska man vända, betyder olycka. Har mött flera kvinnor till och med med käpp, vilket skulle vara ett väldigt dåligt omen. Inte har det hänt nått heller, men tror man är det mycket möjligt att det sker något. Tron gör allt.

Eija
0

#21, då får jag väl hålla mig till att jag tror på min ritual med pengar i stugan/lägenheten innan inflytt….Skrattande, för hur det är så har det fungerat….Flört

stina63
0

Haha Lite skrockfull är man mellanåt.. Men annars så tycker jag att jag inte är de..

Småslantar ska alltid finnas i lägenheten.. De har jag alltid för då är man aldrig utan pengar.

De där med döda en spindel sitter också i ryggmärgen då blir det regn.

jag går inte heller under en stege.. otur otur..

Katarinaj
0

#18 Haha, ja verkligen, tror jag lägger en hundring i var hörna.

#19 Jisses vad jag skrattade, ja vad "dumma" vi är egentligen

#21 Ja se kvinnor med käpp ska man kanske inte lita på *L* kan ju få sig en omgång om det inte passar….

Bybo
0

Inte direkt, men då jag spelade fotboll hade jag vissa ritualer för mig innan match….

Marina2
1

Nej jag är inte skrockfull.

Tatsu
0

Japp, tyvärr väldigt skrockfull. Jag har massor av olater för mig.

Tuva-Lena
0

Nej, inte det minsta. Visste inte ens att det var fredagen den 13:e idag.. Fredag räcker för mig. Generad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."