Kan någon förklara detta...
Hej Hej på er!
Ikväll så bestämde jag mig för att dammsuga i min sons rum.
På bortre väggen så har han en robotmask med röstförvrängare.
Jag kom in i rummet och började dammsuga.Då satte masken på sig själv.Den startar med ett starkt ljud.Min son har inte använt denna mask på år och dar.Det finns ett gammalt gammalt batteri i den som jag trodde var ganska så slutDen hänger endast på väggen som en dekoration.
Jag var så inne i dammsugningen att när ljudet startade så trodde jag att det var något fel på dammsugaren och att det var den som lät.När jag såg upp så lös ögonen i masken.(De kan lysa när man använder den och talar i den).Jag stängde av dammsugaren och ropade på min son.Men var gång jag sa något så blinkade de lysande ögonen i masken.Min son kom och jag visade honom detta.Jag fortsatte att tala så att även han fick se att ögonen blinka.Och det konstiga är att ögonen inte blinkade när min son talade????
Vad är detta??Elektriska spänningar eller?Hur skall jag tolka detta?Min son är 12,5 år och vanligtvis inte rädd av sig.Men han bad mig att hålla tyst och ta bort masken.Han vill nu inte ha den i sitt rum.

Jag tror inte ens att jag hade vågat sova i rummet ens!
Även utan masken!

Jag är inte den rädda typen.Jag vill gärna hitta en förklaring.Men min son vill inte vara i rummet.Nu har vi masken i köket.Men min son vill lägga den i ett ute förråd.Han vill ej ha den i lägenheten.

Tror på ett "tekniskt fel", slumpen helt enkelt.

Det tror inte jag med ett par år gamla batterier.
Många såna där leksaker har ju ljudsensorer. Kan det vara så att det finns nåt sånt i den. Så den gick igång av dammsugarljudet? Äver om batterierna är gamla så kan de ju faktiskt fungera lite till och från innan de tar helt slut.

Och hur förklarar du, #6, att den inte blinkade när sonen pratade?
Jag vet inte Albin men du verkar ju ha en bra förklaring så ta den då!

Nej, jag tror nog själv inte på slumpen.Och dessutom när den användes för några år sedan så tog den bara upp rösten på den som hadde den på ansiktet.Annars så skulle ju inte röstförvrängaren vara kul om den tog upp alla röster i flera meters omkrets.Jag var flera meter ifrån masken och den var ej på…batterierna ser nästan lite rostiga ut.
Jag tog ner masken från väggen för att fota den.Katten ryggade och luktade runt masken i en cirkel men ville ej närma sig.Katten brukar inte vara intresserad av saker som inte är kattleksaker eller små bollar.
Sök först och utgå alltid från att det finns naturliga förklaringar…det är långtifrån spöken överallt som man märker av. Hör först efter med någon som kan något om elektrisitet, du är ju själv inne på elektriska spänningar.
Själv skulle jag inte tolka det som att det är spöken.
Men i annat fall går detta inte att avgöra via internet utan det är bättre att du tar kontakt med ett medium om du själv vet att det är spöken hemma hos dig.
Jag känner ingenting konstigt med bilden när jag kikar på den lite snabbt.

Det konstigaste är bara att avstängningknappen var på men min son hadde inte lämnat den på.Han är mycket rädd om sina saker och är inte den som glömmer något sådant.
Han har ju heller inte använt masken på några år.
Där vi bor finns tyvärr inga medium att tillgå.
Vi har heller aldrig tidigare vart med om något liknande här i vårt hem.och hur förklarar man det när den bara reagerar på min röst????
Jag är inte världens kunnigaste om elektricitet men detta kändes väldigt konstigt…
Det känns inget märkligt med dem masken, så det finns säkert naturliga förklaringar.
Låter dom ett roligt rum;)
#11 Jag ser att du bor på Gotland, Spiriteye bor ju där

Skulle någon gång vilja besöka Gotland.
:-)

Gotland är okej.Lite isolerat bara.Jag är lite ny på denna sida, så jag känner inte till "Spiriteye".Men jag skall kolla in profilen här!
Tack för alla svar i alla fall!
Vi blir nog aldrig kloka på varför detta skedde.Men min son vill inte gärna vara ensam i sitt rum efter detta.Jag har talat med honom och sagt att ifall det var något som inte går att förklara, så tror jag ändå inte att det är något farligt även om det var lite konstigt.Hadde något velat skada oss så hadde det nog redan hänt.Men så är inte fallet.Men jag håller nog med sonen att det inte känns helt behagligt i det rummet fastän masken numera ligger ute i förrådet.

Om detta handlar om att andra sidan vill visa sig så gör dom det på ett vis som kan, för oss, uppfattas som att någon vill en illa. Du har inget att frukta efter att en leksaksmask har visat sig "leva". Se det som ett Tecken på att den andra sidan vill visa att dom tänker på Dig/Er och var glad…
Sen om detta var något fel på masken eller batterierna var på G att dö, det är jag inte "Man" till att svara på..

Tack Björn!
Kan det inte bara vara så att alla har olika hög styrka i rösten. Jag vet att när jag försöker lägga till nått när jag sitter och diskuterar med mina kompisar så hör dom mig inte! I vissa fall blir jag avbruten och blir lite sur. men de har förklarat för mig att de helt enkelt inte hörde. Du får försöka med en annan röst säger dom. Detta händer även med främlingar så det är inte så att dom bara är trötta på mig. Kan även tillägga att jag är inte en sån person som går och viskar utan pratar högt och tydligt. Men kanske att min röst har nån annan frekvens som gör den svår att uppfatta ibland. Kanske var det som hände med masken. Den kanske bara råkade vara på och din son kanske inte når fram med rösten till apparaten.
Bara en tanke =)
jag fick hembesök inatt av en ande jag blerv LIVRÄDD å när jag tände lampan fanns det ingen där jag vill inte sova i rummet längre samtidigt som det e spännande hur göra????

Min son har en likadan mask, så jag vet hur den funkar och knappen måste va påslagen. Däremot kan ju sådana här saker börja "leva" när dom är på väg att "dö". Har haft andra leksaker här med batteri som har "ballat" ur, bla en leksaksmobil, som helt plötsligt började spela och vägrade sluta, gick inte att stänga av den utan kraftigt våld, sen blev det soptunnan. Personligen med mina små erfarenheter av andevärlden tror jag att "dom" skulle vara ngt försyntare med att lämna/visa Tecken. Helt övertygad om att detta har en logisk förklaring. Säg åt din son att han kan vara helt lugn.
Kram Katarina
Jag hade problem med flera elektriska saker, speciellt leksaker när jag bodde i en lägenhet när min dotter var bebis.
Leksakerna gick igång och spelade lite nu och då utan att någon var i närheten, ibland kunde tvn slå på eller av sig själv, och stereon slog på sig själv varje dag fast vid olika tidpunkter (nån knepig timerinställning kanske? Jag har ingen aning). I början antog jag att leksakerna bara hade fått nånslags korstlutning eller hakat upp sig på något vänster, det brukar ju vara blandad kvalité på spelande leksaker. Men när de andra elektriska apparaterna började sätta igång/stängas av så blev jag fundersam.
Ja, jag vet fortfarande inte vad det berodde på, har väl mina egna funderingar över om det var någon som ville ha våran uppmärksamhet, märkligt var det iaf.