Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 8512 ggr
Marina2
0

Varför ändras rumstemperaturen?

Ibland när andarna kommer så ändras rumstemperaturen.jag själv var t.ex. med om detta när min dotter var sjuk för 18 år sedan.jag satt i köket själv och känner plötsligt hur det strömmar kyla in från hallen till köket och ser hur kökslampan börja gunga.Livrädd blev jag och trött var jag så jag skriker ge dig i väg! Detta ångrade jag ju sedan,förstod ju att det var någon som ville hjälpa oss. så jag tror alltså att jag behövde känna det rejält i denna stund för att överhuvedtaget märka något. Plus att jag ju faktsist såg lampan gunga med. vad tror ni?

moonflower
0

Min teori är att det borde vara ansträngande för dem att komma igenom till oss, de kommer ju från en annan dimension, och de behöver kringliggande energi, ex luften, de tar värmen ur luften, alltså blir det kallare?

Har själv upplevt kyla men även värme och neutralt, vet ej varför skillnad, men detta är min teori och jag är nybörjare…!

Ahnna
0

Jag ställde samma fråga här för nåt år sen, om varför en lägenhet plötsligt kan bli kall beroende på vem som är hemma. Har inte kommit på nåt vettigt svar, förutom att vissa personer helt enkelt har en kall natur om sig.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

melia
0

vad jag har hört så är det för att vi ska märka dom Glad för om dom kommer med värme så märks det inte lika tydligt. Jag hade för nån månad sen en som följde med mig i flera dagar jag var iskall på högerarmen hela tiden tillslut bad jag den att visa sin närvaro med värme istället och tro det eller ej men straxt efter var armen jätte varm Glad

Elisabeth-J
0

Andevärlden kan visa sin närvaro på många olika sätt, det kan kännas som värme, kyla, blåst, rysningar, dofter m.m.

Så om du känner kyla i rummet så kan det vara någon som du har på andra sidan som vill visa att h*n finns där för dig.

När du känner en närvaro kan du sätta dig ner, blunda och slappna av. Fråga vem som är där och lita till alla bilder och andra upplevelser som du får till dig, lita framför allt på känslan du får. Du kan fråga om h*n har något att framföra till dig och samma där, lita till det du upplever, det är just det så många har svårt för men det är träning och åter träning som gäller.

Önskar dig lycka till! :)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

melia
0

#4 bra tips! Glad det ska jag testa nästa gång det kommer nåt spöke smygande Glad

tarotlasse
1

Som Elisabeth skriver kan andevärlden visa sig på många sätt.

Bland annat med kyla och med värme en del tolkar ju att när dom känner kyla att det skulle rör sig om en ond ande eller spöke.

Men helt fel För andevärlden även dom från ljuset kan visa kyla och värme så har inte med spöken att göra.

När man sitter i en fysisk cirkel och sitter i mörker känner man ofta av andarna när dom kommer i genom stora tempratur växlingar.

Kan rör sig om kraftig kyla men även en väldigt värme.

Man kan även känna hur det blåser och då pratar jag inte om ngn liten vindpust utan det kan ta i ordentligt så gardinerna fladdrar och man känner en isande vind runt ben och armar.

Lasse

sven-g
0

#6 Jag vill ställa en liten fråga, om man är i mörker (jag har liksom svårt att tro att andarna bryr sig om det) är det för att öka motagligheten för dom känslo spröt som vi har eller har det någon annan betydelse.

Marina2
0

Tack alla för era svar! Igår när jag snabbt skulle läsa era svar här,fotbollen var ju vet ni!  Det var när jag läste ditt svar Elisabeth, så kände jag kyla igen sedan direkt därpå rysningar förstod då att jag hade någon med mig.Blundade och frågade tyst inom mig vem det var och då såg jag min pappa,mentalt.sa då att vad roligt att du kommer så glad jag blir,då kände jag direkt värme i nacken och ner mot vänster axel! så glad jag blev! Sen sa jag att du är välkommen när du vill,men nu ska jag se fotbollen! Det kändes så roligt att en 18 år gammal gåta fick sin lösning! Så stort tack!

6# så ditt svar som jag läser idag stämmer ju bara så väl! Tack!

Elisabeth-J
0

#8 Vad glad jag blir över att du fick den kontakten med din pappa och du kommer att få mer kontakt med honom :)

Kram!!!

Elisabeth 

Marina2
0

9# Ja det är jag alldeles övertygad om.Men du en extra fråga vad anser du om när man har sett fysiskt som barn och upp i tonåren men sen stängt av.jag tror att jag kommer at se fysiskt igen när jag är mogen för det. Jag såg alltså min pappa fysiskt när jag var yngre och även andra,men blev rädd och mycket beroende på att jag hade ingen att prata om med detta.

Kram

Elisabeth-J
0

#10 Det är vanligt att man stänger av under åren men jag är övertygad om att du kan få se igen, du gjorde ju det igår :) Det handlar om att man i livet går igenom olika saker som gör att man stänger av den mediala förmågan som vi alla föds med. Genom personlig/medial utveckling kan du öppna upp det igen. Kolla om det finns någon utvecklings-cirkel där du bor, där kan du tillsammans med andra likasinnade träna. Eller om du vill gå någon kurs, känn efter hur du vill utveckla din medialitet och gör det som känns bäst för dig.

Kram

Elisabeth 

Marina2
0

11# Jag går en mediumutvecklingskurs.Hade jag inte gått där så hade jag alla gånger gått hos dig eller några andra här inne på forumet. Vill bara säga att du ger raka och bra svar,tydligt liksom flera andra här inne så det är väldigt lärorikt att vara här.

Kram

Elisabeth-J
0

#12 Vad bra att du redan går på en kurs, då ska du se att det händer saker snart, förresten det har ju redan börjat :)

Den personliga utvecklingen är A och O för den mediala utvecklingen, man går igenom saker som har orsakat blockeringar i livet bl.a. Jag önskar dig all lycka till framåt, du har både kursen och oss på forumet här till hjälp när du behöver.

Kramar!

Elisabeth 

Marina2
0

13# TACK!

tarotlasse
0

I fysiskt mediumskap så är mörkret för att andevärlden ska kunna bilda ektoplsma.

Ektoplasma är ngt som bildas av andevärlden och från mediumets kropp.

Ektoplsman bygger upp matrilasioner så att man kan se andevärlden  dom kan även ta på oss.

Dom använder sig även av ektoplsman för att flytta saker.

Ektoplsman tål inte dagsljus därför sker det i mörker.

Men det tål svagt rött ljus.

Hörde av en bekant som bevittnade en fysisk seans i England för ett par veckor sedan.

Det var fruktansvärt varmt i seans rummet så andevärlden var osäkra på om dom skulle lyckas med en matrilasion i denna värme så andevärlden  kylde ner rummet först genom att det blev kors drag i rummet detblåste så kraftigt så tavlor osv på väggarna slog i väggen plus denna kyla som drog in i Rummet.

Lasse

Marina2
0

15# wow! Vad dem kan!

CarolineO
0

#15   ohhh, jag e SÅ avundsjuk!!! Jag skulle SÅ gärna vilja vara med i en fysisk cirkel!!!

tarotlasse
0

# ja det är ju inte så lätt att hitta en fysisk cirkel.

Det är ju inte så många som sysslar med detta i Sverige även om det är några stycken som startat upp Fysisika cirklar nu.

Så är det som  så det tar många år att bygga upp man kan få sitta i mörker utan det händer ett skit under 15 år innan det börjar hända saker.

Så man måste ha ett väldigt tålamod när man sitter i en fysisk cirkel.

Men förhoppningsvis kommer det hända lite saker i Sverige i framtiden eftersom fler börjar utveckla detta.

Vi har ju ett medium nu I Sverige där det händer väldigt mycket i förnärvarande jag har ju skrivit en artikel om detta innan här inne på ÖN.

Lasse

tarotlasse
0

Det finns ju möjlighter för att sitta med i en fysisk cirkel 5-7e september.

Då Anders Åkesson arangerar en fysisk weekend med det Engelska mediumet Stewart Alexander.

Men då rör det sig om 3 dagar med olika workshops osv så går inte bara att se den fysiska seansen.

Vet inte om det finns fler platser lediga till denna helg men det är ju bara att kontakta Anders Åkesson för informaton.

Jag vet att dom kräver en  hel del erfarenhet av mediumskap för att få delta.

Lasse

Jane-Lyzell
0

Vi har 1-2 platser som eventuellt ska tillsättas till hösten i vår fysiska cirkel på Ramsbergsgården!

Men det kräver mycket tålamod och angagemang - och vår cirkel är på dagtid torsdagar kl 13.00, så man måste ha den dagen fri.

Om det finns intresse kan de som är intreserade PM - mig- med sitt intresse för just detta!

Det finns fler fysiska cirklar runt om i landet och vi har plats för sådana anonser i vår Tidning Lyztran! Den som söker han finner!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

tarotlasse
0

Vi har ju också en fysisk cirkel här i Helsingborg men vi har för närvaranade fullt och kö med folk som vill vara med.

Först och främst är det personer från våra övriga cirklar som vi tar in och som Jane säger det krävs både tålamod och angagemang framför allt att man kan närvara vid samtliga träffar.

Ska vara mycket speciella skäl för att inte närvara.

Lasse

CarolineO
0

Åhh, det hade  varit SÅ skoj!!!
Attans att man inte bor närmare Ramsberga… Jag bor ju i Skåne…
Jag hade gärna gått Anders kurs… Skulle ju gått en i höstas/vintras som du också arrangerade, Lasse, men då blev jag ju singel, sambon flyttade ut, och ekonomin tillåter inga "utsvävningar", så tyvärr har jag inte kunnat gå några kurser på sistone…Men nu har jag tagit lite extrajobb och söker även en del andra jobb med bättre kön, så förhoppningsvis ska jag kunna gå ngn till vintern/våren…   =0)