Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 470 ggr
Mymlan
0

sluta skälla

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan ngn som kan prata med djur tala om för denna att hon behöver ej stå skälla då hon är ensam att jag kommer tillbaka.

Fast jag undrar även om hon gör det. Kan ngn säga varför? orsaken? vad hon behöver hjälp med? vad som felas? Osäkerhet att jag lämnar henne ja det gäller ju alla hundar som skäller då de är ensam.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

xinluo
0

Vilken söt hund!! Jag kan inte prata med djur, men hon kanske känner sig rädd när hon blir lämnad ensam hemma? Vill att du ska komma tillbaka. Hoppas att någon här kan ge dig råd.

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

Eija
0

Kan bara säga att det är otryggheten som orsakar detta…har haft hundar så jag har lärt mig lite iallafall…när du går skall du inte titta på henne eller prata och säga hej då eller liknande, utan bara ignorera henne, stäng gå ut och stäng dörren….vänta utanför och lyssna efter hur länge hon skäller. För ibland upphör skällandet bara efter en liten stund.

Hur som helst så har dom inte riktig tidsbegrepp, så när du har väntat typ någon minut, så går du in igen men ignorera henne, ta av dig och gå in sätt dig ner och vänta tills hon har lugnat ner sig, då först skall du hälsa på henne…upprepa detta…för annars så förstärker du hennes uppspelthet och oro…tillslut kommer hon att lära sig att du kommer och undertiden så går hon och lägger sig, så har jag lärt alla mina hundar, och det har gått bra.

Vissa har varit lite svårare och gråter eller skäller en stund, men sen går det över….lycka till med din jättesöta lilla rufsentuss…kram till dig och puss på nosen till voffsen

Mymlan
0

#2 Detta har jag gjort men funkar inte alla ggr.. Hon verkar ha perioder ang skällandet.

Står ngn o pratar i porten så börjar skällandet. Samma om det plingar på dörren..

Nu är jag så sällan hemifrån. Men måste kunna gå till t ex affären och hyresvärd här anser hundar ska vara 100% tysta. Tycker det är löjligt behöva ha hundvakt då man bara ska iväg och handla.

Jag vet ej vad som nu orsakat grannars klagomål ang hennes skällande då vi bott här i 3 år hunden med o samma grannar då med o ingen klagat. Önskar jag visste orsaken eller Vem som orsakade detta..

Önskar jag visste deras nästa drag..

Eleri-Twinkle
0

Hej:-)

Hur ofta är du ute och promenerar med henne och isåfall hur länge?=)

Ibland kan "skällandet" och oron bero på att hunden behöver motioneras mer eller på ett sätt så att hon gör av med en rejäl mängd energi, på så sätt kommer hon behöva vila väl hon ska vara hemma=)

Hoppas det löser sig!!

vattuqvinna
0

Men en liten söt tjej som har sina bestämda åsikter måste jag säga*l* hon vet hur hon vill ha sin mat serverad och en korg ser jag som är noga med bäddningen i *ler* hon vill absolut inte bli lämna ensamen det värsta hon vet..hon känner sig mycket tryggare när du är i närheten ,,verkar som något hänt henne som liten ,blev hon lämnad? eler utstött av syskon eller nått sånt?

kram

Mymlan
0

#5 Vad som hänt hos uppfödaren inkl syskon det vet jag ej. Korg har hon ej då hon hellre ligger i soffan o där bäddar hon. Att hon är bestämd det har hon varit från början. Vägrar dela mig med en hund till fast jag kan klappa bägge på en gång..